• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051711595
  • خبرنگار : 50663

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

بعید می‌دانم در رای اعتماد به وزرا با چالش خاصی مواجه شویم

بعید می‌دانم در رای اعتماد به وزرا با چالش خاصی مواجه شویم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: دکتر پزشکیان خود در مجلس حضور داشته و به فضای مجلس آشنایی دارد و باتوجه به روحیاتی که دارند، بعید می‌دانم در انتخاب و رای اعتماد به وزرا با چالش خاصی مواجه شویم. 

محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رابطه احتمالی دولت و مجلس با توجه به اینکه این دو به لحاظ سیاسی از دو گرایش مختلف هستند، اظهار کرد: اصولا بر خلاف تصویری که شکل گرفته، فضای سیاسی حاکم بر مجلس متعادل است و نگرش‌ها و برخوردهای تند در مجلس‌ ضریب ندارد. روابط بین مجلس و دولت خارج از فضای سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا تعریف می‌شود و نکاتی که رابطه دولت و مجلس را می‌سازد، مسائل دیگری است که فضای خاص خودش را دارد.

وی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم نیز انقلابی بود و بدون مشکل خاصی با دولت روحانی کار کرد، افزود: مجلس یازدهم یک سال با آقای روحانی کار کرد و در این یک سال، فضای تندی که همه منتظر بودند و فکر می‌کردند آقای روحانی استیضاح و وزرای آن به چالش کشیده می‌شوند، وجود نداشت. فضای مجلس چندان شبیه تصویری که توسط رسانه‌ها مخابره می‌شود، نیست و همه مجالس فضای متعادل‌تری نسبت به تصویری که از آنان ساخته می‌شود، دارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به وجود طیف نیروهای اصولگرا و انقلابی در مجلس، بیان کرد: طیف نیروهای اصولگرا و انقلابی وظیفه خود می‌دانند که طبق تاکیدات رهبر انقلاب، با دولت همراهی کنند. لذا اینکه عده‌ای فکر می‌کنند اکثریت مجلس به لحاظ سیاسی در مقابل آقای پزشکیان هستند و برای دولت چهاردهم ایجاد چالش خواهند کرد، درست نیست. 

زنگنه با بیان اینکه عمده وزرایی که توسط دکتر پزشکیان معرفی می‌شوند، حداقل ۵۰ درصد رای خواهند داشت، گفت: در مجلس حدود ۹۵ الی ۱۰۰ نفر عضو فراکسیون مستقلین و اصلاح‌طلبان هستند که به سمت دولت فعلی گرایش دارند، حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان متغیر اند، تعدادی هم فارغ از اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن وزیر پیشنهادی، به قومیت او نگاه می‌کنند و بر این اساس رای می‌هند. با این حساب، وزرایی که از سوی دولت معرفی شوند تقریبا رأی ۵۰ درصد مجلس را دارند و جای نگرانی نیست، مگر اینکه فردی در بین وزرای پیشنهادی، ناکارآمدی محرز و مسائل اقتصادی داشته باشد که مجلس فراتر از نگاه حزبی و قومی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی اگر وزیری معرفی شود که جریان اصولگرای واقعی با آن زاویه داشته باشد، احتمالا وزیر در لبه رای ۵۰ درصدی قرار گیرد و اگر هم که فراکسیون نیروهای انقلاب و جریان اصولگرا نسبت به فرد اقبال داشته باشند، وزرا با رای حدودی ۲۰۰ به بالا انتخاب می‌شوند. دکتر پزشکیان خود در مجلس حضور داشته و به فضای مجلس آشنایی دارد و باتوجه به روحیاتی که دارند، بعید می‌دانم در انتخاب و رای اعتماد به وزرا با چالش خاصی مواجه شویم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha