• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051711554
  • خبرنگار : 71592

افزایش تنش در روابط وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی

افزایش تنش در روابط وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش کردند روابط میان وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم به شدت شکر آب شده است.

به گزارش ایسنا، به گزارش ایسنا، وبگاه خبری «واللا» به نقل از این منابع امنیتی نوشت روابط میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم به دلیل دستورالعمل‌ها و جنگ غزه در آستانه انفجار است.

این منابع گفتند تنش میان گالانت و هالوی به دلیل اجرای دستورات بخش سیاسی افزایش یافته است.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند تنش‌ها بین یوآو گالانت و هرتزی هالوی در هفته‌های اخیر و با توجه به پیشروی در جنگ غزه و اجرای دستورالعمل‌های سطح سیاسی و افزایش حملات به اهداف، تشدید شده است.

بر اساس آنچه وبگاه واللا امروز -چهارشنبه- گزارش داد این منابع معتقدند که «جهت گیری گالانت نسبت به دشمنان اسرائیل کاملاً واضح است».

این وبگاه اشاره کرد گالانت و هالوی تلاش کردند تا از طریق گفت‌وگوهای خصوصی اختلافات را حل کنند، اما این منجر به کاهش تنش بین آنها نشد.

این وبگاه مدعی شد اگرچه این اختلافات «محرمانه» هستند، اما منابع خاطرنشان کردند که ارتش اشغالگر دستورالعمل‌هایی را برای آماده شدن جهت تحمیل حکومت نظامی در نوار غزه ارائه نمی‌کند.

این منابع افزودند که تنش میان گالانت و هالوی بر روابط میان دفاتر آنها منعکس شده و سطح سوء ظن متقابل را افزایش داده است.

واللا به نقل از منابع امنیتی دیگر نوشت عملکرد هالوی تنش بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و گالانت را افزایش می‌دهد، به ویژه با توجه به «اجرای دستورالعمل‌ها و سرعت اجرای آنها، اگر اساسا اجرا شوند» از این رو گالانت انتقادانی از هالوی در جلسات غیرعلنی داشته است.

این منابع اشاره کردند که هالوی قصد ندارد پیش از پایان دوره خود در چارچوب مسؤولیتش در قبال شکست‌های امنیتی که منجر به حمله طوفان الاقصی در هفت اکتبر شد، از سمتش کناره‌گیری کند و رده سیاسی این را از او نخواسته است و بنابراین او دوره خود را تکمیل می‌کند مگر اینکه نتانیاهو و گالانت او را برکنار کنند و در این بین هالوی همچنان به انتصاب افسران در مناصب رهبری ارتش و تصمیم گیری در مورد آینده ارتش ادامه خواهد داد.

واللا در ادامه افزود که افسران ارشد همچنان از هالوی انتقاد می‌کنند که یک ستاد کوچک ایجاد کرده و او در حال انجام رایزنی‌های حساس با مشارکت فرمانده بخش عملیات که نزدیک به هالوی تلقی می‌شود و فرمانده بخش اطلاعات نظامی یعنی «آهارون هالیوا» است که استعفای خود را اعلام و هالوی آن را تا مرحله اجرا به تعویق انداخت. هالوی همچنین جلسات گسترده ستاد کل را منعقد نمی‌کند تا  نظرات و انتقادات اعضای آن را بشنود

واللا افزود که انتقادهایی از سوی افسران فرماندهی ارتش هالوی در خصوص انتصاب افسران مانند انتصاب فرمانده ارشد بخش اطلاعات برای جانشینی هالیوا وجود دارد.

براساس گزارش این وبگاه به نقل از منابع، افسران ارشد گفتند که فرآیند تصمیم گیری هالوی منجر به «خطراتی می‌شود که یادآور اتفاقات هفت اکتبر است».

پیش‌بینی می‌شود به زودی فرآیند چرخش پست‌ها در ستاد کل انجام شود که طی آن یک فرمانده فرماندهی شمال، یک فرمانده بازوی زمینی، یک معاون ستاد و یک فرمانده لشکر عملیات منصوب می‌شوند.

به گفته واللا، افسران ارشد تخمین می‌زنند که ممکن است این انتصاب‌ها منجر به «انفجار» اوضاع بین گالانت و هالوی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha