• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051711540
  • خبرنگار : 71661

برای نخستین بار، بیشتر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای دفاع از اسرائیل مخالف هستند

برای نخستین بار، بیشتر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای دفاع از اسرائیل مخالف هستند
تظاهرات ضدصهیونیستی در آمریکا

نظرسنجی تازه یک موسسه آمریکایی نشان می‌دهد بیشتر مردم این کشور با اعزام نیروی نظامی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر همسایگانش مخالف هستند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی جدید «شورای امور جهانی شیکاگو» نشان داد برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، بیشتر آمریکایی‌ها با ارسال سربازان ایالات متحده به منطقه برای دفاع از رژیم صهیونیستی مخالف هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد از مردم آمریکا با اعزام نظامیان این کشور به اراضی اشغالی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی در برابر کشورهای همسایه مخالف هستند و تنها ۴۱ درصد از آمریکایی‌ها با این امر موافق هستند. این نظرسنجی نشان داد ۵۵ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکا با اعزام سرباز به اراضی اشغالی موافق هستند و در مقابل، تنها ۳۵ درصد از دموکرات‌ها و شهروندانی که سوگیری حزبی ندارند خواهان اعزام سرباز به رژیم صهیونیستی هستند.

این نمودار نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که با ارسال نیروی برای حمایت از رژیم صهیونیستی موافق هستند، در حال حاضر در کم‌ترین میزان خود از سال ۲۰۱۰ قرار دارد، یعنی زمانی که شورای شیکاگو برای نخستین بار این پرسش را در نظرسنجی‌های خود قرار داد.

برای نخستین بار، بیشتر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای دفاع از اسرائیل مخالف هستند
میزان موافقت (خط کم‌رنگ) و مخالفت (خط پررنگ) مردم آمریکا با اعزام نیرو برای دفاع از اسرائیل

البته شایان ذکر است که این نظرسنجی از ۲۱ ژوئن تا ۱ ژوئیه برگزار شده است، یعنی زمانی که هنوز شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ترور نشده و رژیم اشغالگر با تهدید واکنش ایران مواجه نبود.

ایالات متحده با افزایش تهدید ایران، ادوات نظامی خود در غرب آسیا و اروپا را جابه‌جا کرده و به منطقه آورده تا در برابر حمله احتمالی ایران، از رژیم صهیونیستی حفاظت کند.

در ماه آوریل نیز در پی حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، ایران بارانی از موشک‌ها و پهپادهای خود را بر سر صهیونیست‌ها آوار کرد و در آن زمان نیز آمریکا و متحدانش با تمام توان برای دفع این موشک‌ها تلاش کردند؛ تلاشی که البته با موفقیت همراه نبود و موشک‌های ایران به مواضع نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی اصابت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۷ ۱۵:۱۷

جنایت های اسرائیل کودک کش تمدن غرب را هم به چالش کشید این چه رفتاری است کجایند آزاد اندشان منصف دنیا؟!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۷ ۱۶:۲۰

خدت رو شکر که هنوز درازادگان جهان غیرت وانسانیت و جوانمردی زنده هست وانشاا برعلیه جنایتکاران خواهند شورید...

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۷ ۱۶:۵۰

بیاید خیلی وقت منتظرتون هستیم خاکسترتون برمیگرده . اونم توی بهترین شرایط