• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403051711390
  • خبرنگار : 71516

گردان‌های سیدالشهدای عراق: خون شهید هنیه حامی بزرگ مقاومت خواهد بود

گردان‌های سیدالشهدای عراق: خون شهید هنیه حامی بزرگ مقاومت خواهد بود

یکی از رهبران گردان‌های سیدالشهدای عراق تاکید کرد که سیاست بازدارندگی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است و اکنون گروه‌های مقاومت زمام امور را در دست دارند.

به گزارش ایسنا، «عباس الزیدی»، از رهبران گردان‌های سیدالشهدای عراق گفت: عملیات بزدلانه‌ای که شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران هدف قرار داد، پیامدهای منفی خواهد داشت که از مرزهای منطقه نیز فراتر خواهد رفت. رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه قادر به رویارویی مستقیم با گروه‌های مقاومت نیست و با هدف بازپس‌گیری بازدارندگی‌اش که برای همیشه از بین رفته است، این روش را در پیش گرفته است.

وی در مصاحبه با الجزیره گفت: واکنش‌ها به جنایت‌های اسرائیل بسیار قوی خواهد بود. این جنایت‌ها پیامدهای منفی دارد و منطقه را به سمت جنگ فراگیر می‌برد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای نجات دادن خودش از محاکمه‌های بین‌المللی و داخلی برای این هدف تلاش می‌کند.

عباس الزیدی گفت: گروه‌های مقاومت وارد نزاعی شده‌اند که رژیم صهیونیستی آن را آغاز کرد. گروه‌های مقاومت شریک اصلی دفاع از تمام اعضای مقاومت در منطقه و جهان هستند. اصل متحد کردن عرصه‌ها و ورود گروه‌ها به یک محور جنگی برای اجرای دستور کارهای مشخصی نیست بلکه یک وظیفه اخلاقی و شرعی است. ما نماینده ایران یا تفنگی برای اجاره نیستیم. مساله ما یک مساله انسانی آزاد است. ما حامیان جنگ یا قتل نیستیم بلکه اصول ثابتی در نبرد داریم و دارای یک رویکرد و عقیده امنیتی هستیم و توانایی‌های ما رو به رشد است. گروه‌های محور مقاومت ثابت کردند که در نظام جهانی جدید شریک و یک قطب اصلی در ترسیم ساختار آن هستند و ارتباط مستمری برای پیگیری میدان و پایگاه اطلاعاتی برای به روز رسانی تمام محورها دارند. ما هماهنگی داریم که اگر این هماهنگی نبود پایداری اسطوره‌ای قهرمانان غزه اتفاق نمی‌افتاد.

وی درباره جنایت ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: جهاد و مقاومت با خون شهدا قوی می‌شوند و اکثر شهدای ما جزو رهبران هستند برعکس دشمنانی که پشت دیوارها مخفی می‌شوند. خون شهید هنیه حامی بزرگ مقاومت خواهد بود.

وی افزود: وضعیت عراق به دلیل وجود سطح رسمی مردمی، سیاسی و دینی که شامل مراجع در نجف و تمام عراق است با بقیه کشورها فرق می‌کند. ممکن است اینجا اختلافی رخ بدهد اما همواره موضع ما در قبال اشغالگران و غزه ثابت است. مقاومت عراق با تمام طرف‌هایی که در برابر زورگویی صونیست‌ها و آمریکایی‌ها در سرتاسر جهان می‌ایستند به هماهنگی می‌پردازد. وحدت عرصه‌ها اصل مشارکت و هماهنگی را ایجاد کرد. برای ما مشارکت با محور مقاومت در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه یا فواد شکر، از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان یا پاسخ به تجاوزات علیه یمن و جرف النصر عراق یا دیگر تجاوزات باعث افتخار است. گروه‌های مقاومت امکانات و توانایی‌هایی دارند که همواره در حال پیشرفت است. آنچه در عراق وجود دارد در یمن و لبنان نیز وجود دارد. موشک‌ها و پهپادهای مقاومت توانستند سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی را به رغم حمایت کشورهای زیادی از این رژیم شکست بدهند.

الزیدی درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق گفت: موضع ما درباره اشغالگران آمریکایی واضح و ثابت است. ما به دولت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای اخراج این نیروها فرصت دادیم. مذاکرات دولت با ائتلاف بین‌المللی آمریکا نتایجی داشت که آخرین آن اعلام نزدیک بودن عقب نشینی ائتلاف آمریکا از برخی پایگاه‌ها در عراق است. نیروهای آمریکایی نیروهایی نامطلوب هستند چرا که داعش را به وجود آوردند و برق و آب و نیروهای امنیتی عراق را هدف قرار دادند. نیروهای امنیتی ما در بالاترین درجه آمادگی برای دفاع از عراق و کنترل مرزها و پاسخ به هرگونه تجاوزی علیه امنیت و حاکمیت کشورمان هستند. آمریکا هیچ چیزی به نیروهای ما طی جنگ علیه داعش نداد بلکه برعکس از داعش علیه نیروهای ما حمایت کرد و برای شکستن محاصره این گروه‌های تروریستی نیروهای امنیتی ما را به صورت مستقیم هدف قرار داد. نیروهای امنیتی عراق هشداری درباره بازگشت داعش ندادند بلکه هشدار همواره از سوی آمریکا بوده است. برای همین ما معتقدیم که این یکی از اهرم‌های فشار آمریکا با هدف ماندن در عراق است. اشغالگران آمریکایی اهرم‌های زیادی را برای فشار بر دولت عراق دارند مثل اهرم خدمات، دلار و غیره. ما به دولت عراق می‌گوییم که باید به صورت جدی برای رهایی از تمام این فشارها تلاش کند به ویژه اینکه آمریکا و همپیمان آن اسرائیل اکنون در شرایط خوبی نیستند.

این رهبر گردان‌های سیدالشهدای عراق درباره حمله اخیر به پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار گفت: هیچ گروهی هدف قرار دادن این پایگاه را بر عهده نگرفته است. مقاومت منحصر به گروه‌های اسلامی نیست. جنبش‌های مقاومتی سکولار و ملی‌گرایی وجود دارند و اکنون در سایه این شرایط و عملیات طوفان الاقصی گروه‌های مقاومت مختلفی با رویکردهای دینی، ملی و عقیدتی تشکیل شده‌اند. برای همین مقاومت محدود به یک دین، مذهب یا قومیتی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha