• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403051711385
  • خبرنگار : 50047

استاندار خراسان شمالی:

خبرنگاران در خط مقدم نبرد با جنگ نرم دشمن هستند

خبرنگاران در خط مقدم نبرد با جنگ نرم دشمن هستند

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: خبرنگاران در فضای جنگ نرمی که دشمن در طول سال‌ها علیه نظام اسلامی ایران به راه انداخته است، با سلاح رسانه در خط مقدم نبرد، مبارزه و مقابله و مجاهده هستند.

محمدرضا حسین‌نژاد پیامی به‌مناسبت روز خبرنگار منتشر کرد که در بخش‌هایی از آن آمده است: خبرنگار در مفهوم و معنای لغوی، همان کسی است که خبر و وقایع را می‌نگارد و انتشار می‌دهد. در قالب این مفهوم بسیط، گروه زیادی از افراد اجتماع که به اینترنت دسترسی دارند و صاحب پایگاه و وبلاگ اینترنتی یا عضو شبکه اجتماعی هستند و می‌توانند خبری را بنگارند و آن را در منظر و مأرای مردم قرار دهند، خبرنگارند.

اما در جامعه کسانی هستند که به‌صورت ویژه و تخصصی در این امر فعالند و در تقابل و تعاملات اجتماعی و بین‌المللی مسئولیت مستقیم پذیرفته‌اند که در این مفهوم، خبرنگار، فردی آگاه، زمان‌شناس و متدین و بصیر است و با قلم و بیانش، دانش و نور می‌آفریند، بیدارگر و هدایتگر و سعادت‌بخش است، مبین حقیقت و کمک‌کننده به عدالت، جداکننده حق از باطل، ابطال‌کننده ظلم، ناشر اخلاق حسنه اسلامی و حساس به سرنوشت (سعادت و ضلالت) بشری است.

او امین و وکیل مردم و مسئولان است و با کار فرهنگی‌اش، مبارزه با ضد ارزش‌هایی مانند دروغ، تهمت، فساد، اشرافی‌گری، مال‌اندوزی، اسراف و تجملگرایی در جامعه را پیگیری می‌کند و در تبیین ارزش‌ها و خدمات نظام برای مردم و بیان نظرات، مشکلات و درخواست‌های مردم از مسئولان و ... نقش مستقیم دارد و در فضای جنگ نرمی که دشمن در طول سال‌ها علیه نظام اسلامی ایران به راه انداخته است، با سلاح رسانه درخط مقدم نبرد، مبارزه و مقابله و مجاهده می‌کند.

اینجانب از زحمات یک سال گذشته همه خبرنگاران استان در انعکاس و تبیین خدمات و عملکرد امیدآفرین و اقناعی دولت در استان، در پیگیری پویش‌های انتخاباتی و جلب مشارکت مردمی، در پوشش خبری سفر مسئولان کشوری به استان و ... قدردانی می‌کنم و خدای را سپاسگزارم که در همه فعالیت‌های اجتماعی با بصیرت حضور دارند و قلم می‌زنند و نقد را به مثابه «جدال احسن» و نه تضعیف و تخریب می‌دانند.

به‌صورت ویژه از حس انسانی خبرنگاران استان که عالمانه و به‌موقع در برابر جنایات جنگی رژیم سفاک صهیونیستی در تجمع اعتراضی و با نامه به مجامع بین‌المللی، اقدام کردند و کشتار غیر نظامیان، امدادگران، خبرنگاران و کودکان مظلوم غزه با بمب‌های ممنوعه، نابودی زیرساخت‌های غزه، آوارگی اجباری چند باره مردم فلسطین، ترور خانواده‌های مبارزان و فرماندهان و سران فلسطینی و تحمیل رنج بی پایان بر آنها را محکوم کردند، سپاسگزارم.

شهادت بیش از ۱۶۵ خبرنگار فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در ۱۰ ماه را که لکه ننگ ابدی بر پیشانی رژیم غاصب صهیونیستی و جنایتی بی‌نظیر در طول تاریخ است، به جامعه خبری در جهان و خبرنگاران استان تسلیت عرض می‌کنم و برای همه خبرنگاران عزیز استان، سلامت و سرافرازی و توفیق در انجام رسالت مهم خبرنگاری، اظهار و اعتلای کلمه حق مسألت دارم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha