• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051711356
  • خبرنگار : 50295

انجام صددرصدی پروژه فیبرنوری در شهرهای خرمدره و قیدار

انجام صددرصدی پروژه فیبرنوری در شهرهای خرمدره و قیدار

ایسنا/زنجان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: تاکنون حفاری شهرهای  زنجان در خصوص فیبرنوری با پیشرفت حدود ۴۰ درصد، شهرهای خرمدره و قیدار ۱۰۰ درصد و شهر ابهر نیز تازگی شروع شده است.

فرزاد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره پروژه فیبر نوری در استان زنجان، با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین و پرسرعت‌ترین بسترهای انتقال اطلاعات فیبر نوری است، اظهار کرد: عدم نیاز به خط تلفن ثابت یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فیبر نوری محسوب می‌شود زیرا این سرویس تنها با تکنولوژی فیبر نوری و مودم اختصاصی راه‌اندازی می‌شود. همچنین پهنای باند فیبر نوری بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی بوده و تا سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه باتوجه به سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  به استان زنجان در شهریور ۱۴۰۲ عملیات فیبررسانی به منازل و کسب کارها در استان آغاز شده و تاکنون حفاری شهرهای زنجان با پیشرفت حدود ۴۰ درصد، شهرهای خرمدره و قیدار ۱۰۰ درصد انجام و شهر ابهر نیز تازگی شروع شده است، افزود: براساس گزارش‌های اپراتور در ۲ زون شهر زنجان (سرجنگلداری و فاتح) واگذاری خدمات به مشترکان شروع شده و تا به امروز ۲۵۰ مشترک از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

توکلی با اشاره به اینکه در  شهر قیدار و خرمدره نیز پروژه به مراحل پایان یافته و در آینده نزدیک واگذاری خدمات به مشترکین شروع خواهدشد، تصریح کرد: اجرای پروژه در شهرهای هیدج و صایین قلعه در برنامه نیم سال اول قراردارد.

وی با بیان اینکه فیبر نوری مزایایی زیادی برای کسی و کارهای اینترنتی دارد، ادامه داد: فیبر نوری پهنای باند بسیار بیشتری را نسبت به فناوری‌های قدیمی فراهم می‌کند که این موضوع باعث بهبود سرعت سایت، ویدئوها و سایر منابع اینترنتی می‌شود و برای کسب و کارهایی که به سرعت بالای اینترنت نیاز دارند، مانند کسب و کارهای آنلاین، کسب و کارهای پخش ویدئو و بازی‌های آنلاین، بسیار مفید است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مقاومت بیشتر در برابر نویز و قطعی برق و امنیت بیشتر از دیگر ویژگی‌های فیبر نوری است، خاطرنشان کرد: فیبر نوری یک فناوری بسیار انعطاف‌پذیر است. این ویژگی به کسب و کارها امکان می‌دهد تا پهنای باند خود را بر اساس نیازهای خود گسترش دهند. همچنین فیبر نوری زمان تأخیر کمتری نسبت به فناوری‌های قدیمی دارد که این عامل موجب بهبود تجربه کاربری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha