• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051711344
  • منبع : نمایندگی مازندران

پیام مشترک نماینده ولی فقیه مازندران و استاندار در یادواره سردار شهید محمدحسن طوسی

پیام مشترک نماینده ولی فقیه مازندران و استاندار در یادواره سردار شهید محمدحسن طوسی

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران طی پیامی مشترک به یادواره ملی سردار شهید محمدحسن طوسی، جانشین لشکر ۲۵ کربلا، یاد و خاطره این سرباز رشید اسلام را گرامی داشتند.

متن پیام مشترک بشرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی و در تداوم آن، دوران دفاع مقدس، زمینه ساز ظهور و بروز شخصیت‌ها یکّه و ممتازی شد که نامشان برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود. جوانان نخبه و نابغه‌ای که در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در مقطع پرشکوه دفاع مقدس با عبور از میدان‌های خطیر و سترگ جانبازی و ایثار؛ عظیم‌ترین فتح های دوران معاصر را رقم زدند و با بلوغ فکری و تربیت روحانی به ترازی از شخصیت انسانی و الهی دست یافتند که شربت طهور شهادت را سرکشیدند و برای همیشه، روزی‌خور خوان پروردگار سبحان شدند.

یکی از این جوانان نخبه و نابغه که برغم سن اندک؛ در روند پیروزی انقلاب اسلامی، نقش و رسالت انقلابی خود را ایفا کرد و پس از آن در دفاع مقدس به سطحی از بلوغ و تربیت انقلابی دست یافت که تصویر سترگ و درخشان نبوغ او را در بسیاری از فتوحات ماندگار دفاع مقدس نمی‌توان نادیده گرفت، سردار شهید محمد حسن طوسی بود؛ وی در  غائله‌های داخلی پس از پیروزی انقلاب در گنبد و جنگل‌های آمل، سوادکوه، ساری، گرگان و گیلان از خود شجاعت وصف ناپذیری به خرج داد و پس از آن، با نقش آفرینی‌های هوشمندانه خود در حوزه‌های اطلاعات و عملیات در صحنه‌های خطیر جنگ و شرکت در عملیات‌های بزرگ آن دوران، به جایگاهی رسید که امروز از او به نابغه فاو تعبیر می‌شود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در وصف این شهید بزرگوار می‌فرمایند: «شجاعت و فعالیت شهید طوسی در صحنه جنگ منجر به کسب فتوحات، سرافرازی و افتخار ابدی گردید».

امروز، جوانان ما بیش از هر مقطع دیگری به سرمشق‌ها و آموزه‌های زندگی پربار و شکوهمند جوانان انقلابی و شهیدان خدایی آن دهه ماندگار نظیر طوسی‌ها نیاز دارند و در این راستا می‌طلبد تا ضمن برگزاری یادواره‌ها و همایش‌ها، هنرمندان، شاعران و نویسندگان با آفرینش‌های فاخر در خصوص زندگی، منش و سیره این شهدای نابغه و نخبه، زمینه را برای الگوگیری نسل‌های جدید فراهم آورند.

اینجانبان، ضمن عرض خداقوت و قدردانی از مجموعه عزیزانی که برای برگزاری یادواره ملی سردار رشید اسلام، شهید محمدحسن طوسی، جانشین لشکر ۲۵کربلا و «شهید ملی اطلاعات و عملیات»، اهتمام نمودند؛ امیدواریم، حاصل این یادواره مُعظَم در قالبی فاخر در اختیار پویندگان و دلدادگان آموزه‌های دوران دفاع مقدس قرار گیرد و با تداوم این مسیر با ابعادی گسترده‌تر، زمینه برای آشنایی توده مردم و جوانان با این شخصیت ماندگار دوران دفاع مقدس فراهم آید. ان‌شاء الله تعالی 

محمدباقر محمدی لائینی / نماینده مقام معظم رهبری در مازندران و امام جمعه ساری 
یوسف نوری / استاندار مازندران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha