• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051711317
  • خبرنگار : 50490

رییس کمیسیون فضای سبز شورای اسلامی شهربابل خبرداد

توسعه فضای سبز متناسب با شرایط آب و هوایی شهر بابل

توسعه فضای سبز متناسب با شرایط آب و هوایی شهر بابل

ایسنا/مازندران رئیس کمیسیون سیما منظروفضای سبز شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به اینکه این شهرستان دچار کمبود فضای سبز است، گفت: طی قراردادی که با مرکز گل و گیاه  ایران داریم به زودی اصلاح بذر وکاشت چمن وگیاهانی که متناسب با محیط وشرایط آب و هوایی منطقه ماست در سطح شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمدزمان یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا از آمایش بوستان‌های سطح شهر بابل خبر داد و افزود: دایرة المعارف بوستان‌ها آماده و تمام اطلاعات از جزئی‌ترین مشکلات ومسائل رفاهی، فنی وظرفیت‌های آنها در دسترس بوده واحصاء شده است.

وی از احصاء گزارش «اچ اس ای» در فضای سبز شهری خبر داد و افزود: یکی از مشکلات جدی ما که سال‌ها با آن مواجه هستیم وجود مشکلات و معضلات در حوزه ایمنی شهری است برای رفع و پیشگیری از این مشکلات طرح «اچ اس ای» را احصاء کردیم و با رصد تمامی محیط های سطح شهر از بلوارها، بوستان ها ومیادین و شناسایی ایرادات اقدام به رفع این موانع در راستای حفظ ایمنی شهری شدیم.

یعقوبی وضعیت ورودی و خروجی شهر بابل را نامناسب برشمرد وخاطرنشان کرد: ورودی و خروجی هرشهری نمایانگر هویت آن شهر است و ورودی و خروجی شهربابل زیبنده این شهر نیست در این راستا طرحی آماده کردیم که در مهرماه امسال اجرایی و پروژه زیباسازی ورودی شهر آغاز می‌شود.

توسعه فضای سبز متناسب با شرایط آب و هوایی شهر بابل

افتتاح پنج پارک محله تا پایان سال جاری در بابل

رییس کمیسیون سیما منظر و فضای سبز شورای شهر بابل از افتتاح بوستان محله شهید بذری در مرداد ماه امسال خبرداد وگفت: احداث بوستان های محلات از دیگر اقدامات انجام شده در این مدیریت است و در آینده نزدیک احداث بوستان آستانه سر موزیرج، بلوارساحلی پارک مشاهیر، بوستان سراج و بوستان  کمانگرکلا خیابان کشاورز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از صرفه جویی اعتبار چهارمیلیارد تومانی در این سازمان خبر داد و یادآور شد: تفکر صحیح مدیرعامل و پرسنل سخت کوش سازمان و واگذاری کارها به کارگرها و پرسنل فضای سبز به جای پیمانکاران طبق روال گذشته سبب شد تا شاهد صرفه جویی چهارمیلیارد تومانی در سازمان باشیم ضمن اینکه این امر سبب شد تا ماشین آلات سازمان که مورد استفاده واقع نمی‌شدند نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی از راه اندازی نخستین گلخانه آپارتمانی در باغ گل شهرداری بابل در راستای ترویج فرهنگ استفاده از گلهای آپارتمانی در مکان باغ گل خبر داد و یادآور شد: با احداث این گلخانه امکان تولید و تکثیر گلهای آپارتمانی مورد نیاز برای ما فراهم شد.

توسعه فضای سبز متناسب با شرایط آب و هوایی شهر بابل

رییس کمیسیون سیما منظرو فضای سبز شورای شهر بابل افزود: صادقانه شهربابل دچار کمبود فضای سبز است و برای بهتر شدن این شرایط باید نگاه بهتری بر فضای سبز شهری حاکم و مشارکت مردم در این حوزه بیشتر شود.

وی ادامه داد: در راستای فرهنگ سازی ومشارکت مردمی اخیرا طرحی در حال اجرا و برنامه ریزی است که هر شهروندی بتواند به مناسبت فوت عزیزی، ازدواج و یا تولد نوزاد و هرمناسبتی به نام آن درختی غرس کند که با ایجاد این بستر مناسب درختکاری را به مردم می سپاریم.

یعقوبی یادآور شد: طرح همت سبز برای نهادینه کردن فرهنگ نگهداری فضای سبز در بین آحاد جامعه بخصوص کودکان اجرایی شد.

وی از راه اندازی سامانه بیان انتقادات و پیشنهادات برای طبیعت دوستان و همشهریان خبر داد وخاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند با شماره ۰۹۱۱۲۱۰۱۱۳۹ از طریق سامانه پیام رسانی با ما در ارتباط باشند.

رییس کمیسیون سیمامنظرو فضای سبز شورا تصریح کرد: اجرای طرح جوانه در راستای استفاده از ایده مردم را داشتیم.

وی همچنین از متمکنین و دوستداران فضای سبز خواستار تامین درخت در آغاز فصل  درخت کاری برای افزایش سرانه فضای سبز شهری شد.

وی از انعقاد قرارداد با دانشکده کشاورزی شهرکرد خبر داد و افزود: با این قرارداد تمام درختان کهنسال خیابان شریعتی و بوستان سراج اسکن و وضعیت درختان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

توسعه فضای سبز متناسب با شرایط آب و هوایی شهر بابل

احیای آبنماها برای ارتقای منظر شهری

وی با اشاره به اینکه سالهاست که برخی آبنماها رها شده و به آن توجه‌ای نمی‌شود، گفت: برای ایجاد نمای بصری مناسب در این فضاها، وضعیت همه آبنماها در شهر بررسی و مقرر شد بهسازی، رفع عیوب و نواقص سیستم پمپ و آبرسانی و احیای سازه‌های آبنماهای بوستان‌ها و میادین  کامل تا یک ماه آینده انجام و راه‌اندازی مجدد شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha