• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051711227
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران مطرح کرد

وجود ۱۰ حافظ کل در مسابقات ملی قرآن دختران دانش‌آموز

وجود ۱۰ حافظ کل در مسابقات ملی قرآن دختران دانش‌آموز

ایسنا/مازندران رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از وجود ۱۰ حافظ کل از مقطع ابتدایی و ۱۵ دانش‌آموز استثنایی در چهل و دومین مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز دختران دانش‌آموز، خبر داد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا سقایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با کمیته اطلاع رسانی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر، گفت: نام‌نویسی برای شرکت در ‌این مسابقات از آبان‌ماه در سطح مدرسه‌ای، آغاز می‌شود و دانش‌آموزان در سطح مدارس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی با بیان اینکه محتوای مرحله مدرسه‌ای از کتاب درسی است، افزود: وقتی دانش‌آموزان به مرحله شهرستانی، استانی و کشوری راه پیدا می‌کنند محتوا از کتاب درسی کمی فراتر می‌رود.

سقایی، تصریح کرد: رشته‌های مسابقات در دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم در ۱۲ رشته است بخش آوایی شامل؛ قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، و برای دختران متوسطه اول و دوم بخش دعاخوانی را داریم که در مرحله کشوری فقط دختران متوسطه دوم حضور می‌یابند.

وی بخش دیگر مسابقات را پژوهشی دانست و افزود: این بخش شامل رشته‌های؛ صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن کریم، احکام، انشای نماز و گفتمان مهدوی که رشته نوپا و دارای جذابیت خاصی است.

سقایی با بیان اینکه در حوزه پژوهشی دانش‌آموز ابتدا تحقیق می‌کند و بعد مقاله خوش را ارائه می‌کند ، اظهار کرد: همه رشته‌ها به جز گفتمان مهدوی انفرادی هستند و در حقیقت این رشته نوعی مناظره است.
دبیر برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان دختر، گفت: در سالهای گذشته بخش آوایی و پژوهشی مکان و زمانش متفاوت بود امسال اولین سال است که به صورت همزمان و در یک محل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در اختتامیه از نفرات اول تا پنجم تقدیر می‌شود، افزود: تعداد ۸۱۰ نفر به این مسابقات راه یافتند که از این تعداد ۱۰ نفر حافظ کل در مقطع ابتدایی هستند.
این مسئول گفت: مسابقات را به دو دسته ۴۰۰ نفری تقسیم کردیم که در دو روز ۱۶ و ۱۷ مردادماه یک روز را برای مسابقات و یک روز را برای شرکت در فوق برنامه در ساحل، مسابقه بادبادک و... به تفریح و سرگرمی می‌پردازند و روز پنجشنبه  ۱۸ مردادماه اختتامیه برنامه‌ها است و در مجتمع قوه قضائیه برگزار می‌شود و در این مراسم از برترین‌ها تجلیل خواهد شد. 

وی افزود: ۳۲ استان داریم و هر استان با توجه به جمعیت کاروانشان بر اساس دستورالعمل اردویی تا ۲۸ نفر یک سرپرست و یک مربی در نظر گرفته شده است و اگر بیش از ۲۸ نفر باشند یک مربی اضافه می‌شود.

سقایی گفت: ۱۵ نفر از دانش‌آموزان استثنایی هستند و این افزاد برترینهایشان در رشته‌های مختلف در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند. 
وی افزود: هر استان بر اساس سهمیه خود از هر رشته یک نفر معرفی می‌کنند اما در رشته‌های قرائت، تحقیق، صحیفه سجادیه و احکام می‌توانند یک نفر اضافه کنند اما بیشتر از سهم خودشان اجازه ندارند و در این سه دسته هر استانی در دسته خود جزو دو تیم آخر شود به دسته پایین‌تر سقوط می‌کند و دو تیم دسته دو و سه به دسته بالاتر صعود می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha