• چهارشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403051711225
  • خبرنگار : 50590

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان خبر داد

انجام بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان بعثت همدان

انجام بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان بعثت همدان

ایسنا/همدان مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همدان از انجام بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی در این بیمارستان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۰هزار و ۸۱۳ نفر در بیمارستان بعثت همدان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

جعفر شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه تعداد بیماران ترخیص شده در فصل بهار امسال از بیمارستان بعثت ۱۵ هزار و ۳۳۷ نفر بوده است، تعداد بیماران پذیرش‌شده به صورت بستری را نیز ۱۵هزار و ۶۷۴نفر دانست.

شاهرخی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده مرکز آموزشی درمانی بعثت در سه ماهه نخست امسال، تعداد بیماران پذیرش شده مرکز را ۵۸ هزار و ۲۲ بیمار دانست و اظهار کرد: ضریب اشغال تخت در مدت یاد شده ۸۲ درصد و تعداد بیماران اورژانس سرپایی نیز ۵۴هزار و ۳۴۷بیمار بوده است.

وی با اشاره به پذیرش ۱۴ هزار و ۴۵۵ بیمار در اورژانس تحت نظر، تصریح کرد: در این مدت تعداد بیماران مزمن دیالیز شده ۳۰۵بیمار و تعداد بیماران دیالیز شده اورژانسی۵۴ بیمار و بیماران دیالیز شده میهمان نیز  ۴۴بیمار گزارش شده است و با در نظر گرفتن اینکه بیماران مزمن هفته ای سه بار دیالیز می‌شوند درمجموع تعداد ۲۵۴۲مورد دیالیز انجام شده است.

مدیر بیمارستان بعثت همدان تعداد بیماران ویزیت شده در درمانگاه تخصصی این مرکز را ۵۸هزار و۷۰۷بیمار و تعداد بیماران واحد فیزیوتراپی را نیز ۴۴۷۹ بیمار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۲۲۱ مورد ام‌آرآی و ۱۳هزار و ۶۱۸ مورد سی‌تی اسکن در این بیمارستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۲۶ هزار و۵۲۳ نفر به آزمایشگاه این بیمارستان مراجعه کرده و ۲۳۷هزار و ۱۷۹ مورد آزمایش انجام شده است.

مدیر بیمارستان بعثت با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه برای ۷۳۳ بیمار شیمی‌درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان بعثت انجام شده است، گفت: تعداد بیماران کلینیک پالس‌تراپی(ام اس) ۱۲۳۸نفر بودند.

وی با بیان اینکه آمار مراجعان واحد شنوایی‌سنجی ۶۹۶نفر بوده است، تصریح کرد: تعداد بیماران جابه‌جا شده بین بیمارستانی ۱۶بیمار، تعداد سونوگرافی انجام شده ۳۷۰۶بیمار و تعداد نماهای رادیولوژی نیز ۱۸هزار و ۹۷۰ مورد بوده است.

شاهرخی تعداد شکایات رسیدگی شده را۸۳۵ مورد خواند و افزود: متوسط تخت فعال ۴۳۵ نفر و تخت روزاشغالی بیمارستان بعثت تا پایان خردادماه ۲۹هزار و ۳۹۲مورد گزارش شده است.

وی در ادامه ارائه گزارش عملکرد مجموعه بیمارستان بعثت، از ابتدای سال تا پایان خردادماه سال‌جاری، تعداد اعمال سرپایی را ۳۵هزارو ۳۰۰ مورد، EKG یا نوار قلب را۶۴۶۰ مورد، تعداد اکوی انجام شده را ۲۳۳۵ مورد، تعداد آنژیوگرافی انجام شده را  ۴۰۵بیمار دانست.

مدیر مرکز آموزشی درمانی بعثت همچنین گفت: تعداد دستیاران آموزش داده شده در این مرکز ۱۷۰نفر و تعداد دانشجویان گروه‌های مختلف پزشکی و سایر رشته‌ها  ۷۵۰نفر بوده است.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی پیگیری  وصول چهار دستگاه دیالیز برای بخش دیالیز از وزارتخانه، بهینه‌سازی تخت‌های ICU مستعمل موجود در انبار شورین به منظور ورود به چرخه استفاده از تخت‌های الکتریکال، اخذ اعتبار افزون‌بر ۷۰ میلیارد ریال برای پرداخت ملزومات پزشکی، تنظیم شرایط اختصاصی قرارداد و واگذاری ایمپلنت‌های بیمارستان به بخش خصوصی، پیگیری تأمین دو دستگاه ماشین بیهوشی، ونتیلاتور، مانیتورینگ از یک مرکز درمانی با هماهنگی معاونت درمان، پیگیری خرید دو دستگاه چراغ سیالتیک با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد تومان، تأمین باطری‌های الکتروشوک و ونتیلاتور با اعتباری افزون‌بر پانصد میلیون تومان در فصل بهار ۱۴۰۳ انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha