• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051611104
  • خبرنگار : 50672

ایسنا می تواند محور اخبار انرژی باشد/ شهریورماه خط پایان ماراتن گازرسانی به روستاها

ایسنا می تواند محور اخبار انرژی باشد/ شهریورماه خط پایان ماراتن گازرسانی به روستاها

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با اشاره به اینکه تا کنون ۹۹ درصد مناطق روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شده اند، گفت: تا پایان شهریورماه تمامی روستاهایی که امکان گازرسانی از لحاظ فنی وجود دارد گازرسانی خواهند شد.

علی طالبی عصر امروز، سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلستان، با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه، دیدار و با اشاره به اینکه رسانه ارتباط بین ارگان‌ها، ادارات و سازمان‌ها را آسان‌تر می‌کند، اظهار کرد: رسانه چون بالی است که شرکت گاز را در جریان اطلاع رسانی و انتقال مطالب به مردم با زبانی ساده‌تر کمک می‌کند.

وی لازمه فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع رسانی در جهت مدیریت مصرف و نحوه مصرف درست را ورود رسانه به این حوزه دانست و گفت : انتظار داریم خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران به طور تخصصی در بعضی حوزه‌ها به ویژه حوزه انرژی ورود کرده چرا که بتوانند زبان و ادبیات آن حوزه را درک کنند.

مدیر شرکت گاز استان گلستان از ایسنا به عنوان یک رسانه وزین با پشتوانه علمی نام برد و افزود: این خبرگزاری باید در حوزه‌های تخصصی از ظرفیت دانشجویان، اساتید و نخبگان به خوبی استفاده کند.

طالبی با بیان اینکه تنوع مصرف گاز طبیعی در حال حاضر در کشور به شدت بالا رفته است، اظهار کرد: در حال حاظر گاز طبیعی علی رغم گرمایش خانه‌ها، خوراک واحدهای فولادی، پتروشیمی و دستگاه‌های چیلر جذبی را تامین می‌کند. 

وی با اشاره به روند چرخه تولید و توزیع گاز در سطح کشور بیان کرد: در کشور بالای ۲۷ میلیون مشترک در حوزه مصرف گاز طبیعی وجود دارد که نشان دهنده توسعه انشعاب در کشور بوده و بزرگترین شبکه گازرسانی در دنیا متعلق به ایران است و امروز هیچ کشوری نمی تواند ادعا کند چنین تعداد مشترکی دارد.

طالبی با اشاره به اینکه در استان گلستان بیش از ۶۷۰ هزار مشترک گاز وجود دارد، افزود: این تعداد به صورت روزانه در حال افزایش است. 

وی با تاکید بر اینکه کشور ما به شدت دچار ناترازی انرژی است، تصریح کرد: ما در تولید دچار مشکل نیستیم بلکه مشکل اساسی نحوه مصرف و مدیریت مصرف است که باید با کمک رسانه ها برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

گازرسانی به ۵۰ روستا در دولت شهید رئیسی

مدیر شرکت گاز استان با بیان اینکه مصرف گاز مشترکین خانگی در سال گذشته به خصوص دوماه آخر سال از حد نرم تعریف شده کمتر مصرف داشته اند، ادامه داد: در دوماه گذشته نیز ۹۵ میلیارد تومان بازگشت گازبها داشته ایم به طوری که بعضی مشترکین بستانکار و یا هزینه‌هایشان صفر شده است.

طالبی با بیان اینکه استان گلستان جز چهار یا پنج استان اول کشور در حوزه توزیع گاز است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان گلستان مشترک خدمات گازی هستند. 

وی با اشاره به اینکه دو آمار مطرح شده یعنی جمعیت روستایی با تعداد روستاهای گازرسانی شده متفاوت است، بیان کرد: استان گلستان دارای ۹۹۶ روستا است که در حال حاضر بالغ بر ۹۴۰ روستا از گاز رسانی برخوردار هستند. 

مدیر شرکت گاز استان گلستان از گاز رسانی به ۵۰ روستا در دولت شهید رئیسی خبرداد و افزود: تا آخر شهریورماه امسال گاز رسانی به تمامی روستاهایی که قابلیت گاز رسانی داشته باشند، انجام می‌شود. 

طالبی با بیان اینکه بعضی از روستاها قابلیت این را ندارند که به آن‌ها گاز رسانی صورت بگیرد، ادامه داد: در حال حاضر تقریبا ۴۰ روستا در استان گلستان به دلایل متفاوت از جمله مکان نامناسب قرارگیری قابلیت برای خدمت گاز رسانی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر مناطق نزدیک به نقطه صفر مرزی استان گاز رسانی صورت گرفته است، تصریح کرد: اقدامات لازم برای تکمیل گازرسانی به دیگر مناطق نیز در حال انجام است که امیدواریم تا پایان شهریورماه به فرجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha