• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051611069
  • خبرنگار : 71935

انگلیس ظرفیت زندان‌های خود را افزایش خواهد داد

انگلیس ظرفیت زندان‌های خود را افزایش خواهد داد

در تلاشی برای مقابله با شورش‌های نژادپرستانه، دولت انگلیس ظرفیت زندان‌های خود را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته یک پسر ۱۷ ساله به نام «اکسل روداکوبانا» متولد کاردیف، پرجمعیت‌ترین شهر ولز که والدینش روآندایی هستند، با چاقو به یک مدرسه تابستانی کودکان در ساوت‌پورت انگلیس حمله کرد و در جریان این اقدام خشونت‌آمیز سه دختر خردسال جان باختند و چند کودک و ۲ بزرگسال نیز زخمی شدند.

به‌رغم آنکه این نوجوان ۱۷ ساله مسلمان نیست،  در بریتانیا به‌ دنیا آمده و مقام‌های پلیس هم‌چنین اعلام کرده‌اند که این حمله «تروریستی» تلقی نشده زیرا مهاجم مذکور همدستی نداشته است. از طرف دیگر، پلیس اعلام کرده که این نوجوان هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارد اما برخی معترضان از فضای ایجاد شده سوءاستفاده کرده‌اند و علاوه بر شعارهای مهاجرستیز، شعارهای ضداسلامی نیز سر دادند.

بدین ترتیب، تنش‌ها بین مهاجران مسلمان بریتانیایی و افراد بومی در شمال انگلیس بالا گرفته است و چندین شهر بریتانیا از جمله لندن، هارتل‌پول و منچستر به صحنه اعتراضات و درگیری میان معترضان مهاجرستیز و پلیس این کشور بدل شده است.

در همین راستا، دولت انگلیس در تلاشی برای مقابله بهتر با شورش‌های خشونت‌آمیز اخیر، ظرفیت‌های زندان‌های خود را افزایش خواهد داد.

انگلیس ظرفیت زندان‌های خود را افزایش خواهد داد

وزارت دادگستری انگلیس که وادار به آزادی زودتر از موعد برخی از زندانیان در پی بحران ازدحام بیش از حد زندان‌ها است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «۶۰۰ مکان جدید بعنوان زندان و محل حبس شورشیان ایجاد خواهد شد.» تاکنون حدود ۴۰۰ نفر دستگیر شده اند.

طبق گزارش روز سه شنبه رویترز، «شابانا محمود»، اولین زن مسلمانی که وزیر دادگستری بریتانیا شده است در اظهاراتی گفت: «پیام من به هر کسی که به دنبال حضور در این خشونت و اوباش است، ساده است: پلیس، دادگاه ها و زندان ها آماده هستند و شما با عواقب اعمال وحشتناک خود روبرو خواهید شد.»

ناآرامی‌های اخیر در انگلیس کشورهایی همچون هند، استرالیا، نیجریه و سایر کشورها را بر آن داشته تا به شهروندان خود هشدار دهند که نسبت به خطرات ناشی از شورش‌ها در انگلیس هوشیار باشند.

«کر استارمر»، نخست وزیر انگلیس نیز در تازه‌ترین اظهارات خود قول داده است که «به حساب کسانی که به مساجد و هتل‌های محل نگهداری مهاجران حمله کرده اند، به سمت پلیس و معترضان ضدنژادپرستانه آجر پرتاب کرده اند و مغازه ها را غارت کرده و خودروها را به آتش کشیده اند، خواهیم رسید.»

پیشتر، وزرای انگلیسی هشدار دادند: «آشوبگران بهای درگیری‌های خشونت‌آمیز که در سراسر بریتانیا گسترش یافته است را خواهند پرداخت.»

ظبق گزارش نشریه انگلیسی «گاردین»، «ایوت کوپر» وزیر کشور بریتانیا هفته گذشته گفت: «خشونت جنایی و بی‌نظمی جایی در خیابان‌های بریتانیا ندارد. هر که درگیر بی‌نظمی جنایی و خشونت‌آمیز در خیابان‌های ما شود، باید بهای آن را بپردازد و باید انتظار داشته باشد که دستگیری، تعقیب، مجازات از جمله حبس و ممنوعیت سفر اعمال خواهد شد. قانون‌شکنی عواقب دارد.»

خشونت گسترده

انگلیس ظرفیت زندان‌های خود را افزایش خواهد داد

در اولین شورش در انگلیس در ۱۳ سال اخیر، صدها مرد، برخی از زنان و کودکان به هتل‌های محل نگهداری پناهجویان و مهاجرانی که از آفریقا و خاورمیانه به انگلیس گریخته‌اند حمله کردند و شعار «آنها را بیرون کن» و «قایق‌ها را متوقف کنید» را سر می‌دادند.

آنها همچنین با سنگ به مساجد انگلیس حمله‌ور شده اند و برخی از اقلیت‌های قومی مورد ضرب و شتم شورشیان قرار می‌گیرند.

روز دوشنبه، در «بیرمنگام»، دومین شهر بزرگ بریتانیا و در پی نشر اطلاعاتی پیرامون خواست شورشیان نژادپرست برای تجمع، تعدادی از مردان آسیایی با حمل کردن پرچم‌ فلسطین پتجمعات ضداعتراضی و ضدنژادپرستانه برگزار کردند.

دورنمای درگیری‌ها بین گروه‌های اقلیت‌های نژادی و سفیدپوستان انگلیسی، خاطرات شورش‌های نژادی را که در اولدهام و دیگر شهرهای شمال انگلیس در سال ۲۰۰۱ رخ داد، زنده کرده است در آن دوران دولت انگلیس تایید کرد که دو گروه در «دو دنیای موازی» زندگی می‌کنند.

اما، اخیرا دولت انگلیس اعلام کرده است که شورش‌های روزهای اخیر پاسخی متناسب به نگرانی‌های مربوط به مهاجرت نبوده، بلکه خشونت‌هایی است که توسط اغتشاشگران راست افراطی و حمایت هولیگان‌های فوتبال و جوانان انجام شده است.

این ناآرامی‌های خشونت‌بار در حالی شکل گرفته است که «ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی معتقد است که این تحولات در انگلیس ممکن است به «جنگ داخلی» منجر شود. او در شبکه اجتماعی ایکس که خود مالک آن است، با اشاره به ویدیوهای منتشر شده از شهرهای انگلیس نوشت: «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha