• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051611019
  • خبرنگار : 50598

راه‌اندازی صندوق وقف در استان مرکزی

راه‌اندازی صندوق وقف در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در استان مرکزی به عنوان یکی از پنج استان کشور، صندوق وقف راه‌اندازی شده و به صورت قرض الحسنه تسهیلاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، ۱۶ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ایام محرم به ۴۵ هیئت، ۵۹ مسجد و ۳۶ بقعه، به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک شد و هنوز نیز ادامه دارد. همچنین به منظور اطعام عزاداران بیش از ۱۶۴ هزار پرس غذای گرم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان توزیع شده است.

وی در خصوص طرح شمیم خدمت نیز گفت: با هماهنگی مراکز فنی و حرفه‌ای و با اولویت زنان بی‌سرپرست، بد سرپرست و جوانان جویای کار کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود و امکانات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی به عنوان یکی از پنج استان کشور، صندوق وقف راه اندازی شده و به صورت قرض الحسنه تسهیلاتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد که تاکنون ۱۷ نفر معرفی شدند و امیدواریم استان مرکزی در این عرصه رکوردار باشد.

واحدی ادامه داد: ۹۴۰ میلیون تومان در قالب نیات مذهبی در حوزه‌های ترویج قرآن، روضه خوانی، تعزیه، اعیاد مذهبی، اطعام، فرائض دینی کمک شده است. در بخش نیات خیریه نیز بیش از یک میلیارد تومان و در حوزه‌های علمی و پژوهشی، جهیزیه و ازدواج، دارو و درمان، دانش اموزان، ایتام و نیات کمک به مساجد نیز بیش از یک میلیارد تومان کمک صورت گرفته است.

وی در رابطه با طرح قرار دوازدهم نیز تصریح کرد: در این راستا هزار و ۱۷۰ بسته معیشتی تهیه شده و در قالب‌ کفش و لباس، وسایل کمک آموزشی، کتب درسی و غیر درسی و چادر کمک توزیع شده است.

وی با اشاره به طرح اعطای نشان نیکوکاری نیز یادآور شد: این طرح ویژه مراکز خیریه بوده که فراخوان آن منتشر و تا ۲۵ شهریور تمدید شده و مختص موسسات خیریه است.

واحدی با اشاره به اینکه در اربعین ایجاد یک موکب در کاظمین برای دهمین سال تحت پوشش اوقاف استان مرکزی فعالیت خواهد کرد گفت: در استان نیز موکب‌هایی را در مسیر زائرین مستقر خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی برای کمک به مردم و دولت و به درخواست استاندار وقت، زمین‌ها با ۴۰ درصد ارزش قیمتی فروخته شد و پول اخذ شده در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مثل پروژه ماهی در قفس هزینه شد و درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری انجام گرفته بین مردم و فقرا یا در پروژه‌های دیگر هزینه می‌شود.

واحدی با بیان اینکه ۶ واقف جدید در سال جاری به واقفین اضافه شده است گفت: درآمد حاصل از وقف، خرج غیر از نیت واقف نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای کمک به بازار تاریخی اراک قائل نشده‌ایم، تاکید کرد: مردم می‌توانند نسبت به وقف در حوزه‌های دارو، درمان بیماری‌های صعب العلاج، امور قرآنی، ازدواج، جهیزیه، جمعیت، علم و فناوری و اشتغال دانش بنیان، مسکن، حوزه‌های علمیه و ایتام و سالمندان اقدام کنند.

واحدی در پایان تاکید کرد: جمعه مرحله استانی مسابقات سراسری قران کریم در اراک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha