• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403051611011
  • خبرنگار : 50026

کشفیات مواد مخدر خراسان‌جنوبی چه میزان است؟

ایسنا/خراسان جنوبی شجاعی نسب با اشاره به اینکه در سال‌جاری تاکنون ۶ تن و ۳۷۱ انواع مواد مخدر از قاچاقچیان کشف شده است، گفت: در این زمینه ۲ هزار و ۷۷۱  قاچاقچی دستگیر شده است.

سردار حسن شجاعی نسب، امروز سه‌شنبه، ۱۶ مرداد در جمع خبرنگاران افزود: شناسایی باند قاچاق لوازم یدکی گران قیمت، مقابله با قاچاقچیان احشام و اقلام خوراکی از جمله اقدامات در این حوزه بوده که ۲ هزار و ۶۸۴ پرونده تشکیل و هزار و ۳۵۱ متهم نیز دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۳۱۹ سایت مجرمانه نیز از ابتدای امسال شناسایی شده است، اظهار کرد: در رسیدگی به پرونده‌ها مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به حساب شاکیان برگشت داده شده و ۳۶۵ حساب بانکی که کلاهبرداران از آن برداشت کردند شناسایی و مسدود شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه سایبری هم به‌طور تخصصی چهار هزار و ۹۰۴ تماس فوریتی توسط پلیس پاسخ داده شده و در حوزه سرقت نیز وقوع سه هزار و ۳۰۱ فقره از ابتدای امسال تاکنون ثبت شده که کاهش ۱۸ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۸۰۳ پرونده کشف سرقت داشته‌ایم ‌از افزایش ۱۱ درصدی کشفیات در استان یاد کرد و گفت: ۱۲ مرحله طرح مقابله با سرقت در استان امسال اجرا و ۳۲۹ نفر متهم در این طرح‌ها دستگیر و ۵۷۲ فقره تشکیل پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: بیشتر اتباع کشور افغانستان که در خراسان جنوبی زندگی می‌کنند مدرک قانونی دارند ولی در مورد همان افراد محدود اعمال قانون می‌کنیم.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۵۸۷ تبعه غیر مجاز در خراسان جنوبی دستگیر شدند.

شجاعی نسب در مورد آمار سرقت در خراسان جنوبی اظهار کرد: وقوع سرقت از ابتدای سال سه هزار و ۳۰۱ فقره بوده است که کاهش ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

شجاعی نسب ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۷۵۶ تردد در جاده‌های خراسان جنوبی داشتیم که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: علی رغم افزایش تردد در جاده‌ها کاهش ۲۵ درصدی جان‌باختگان تصادفات در خراسان جنوبی را از ابتدای سال شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: به گونه‌ای که آمار جان‌باختگان تصادفات در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۳۷ نفر بوده است ولی از ابتدای سال تاکنون این آمار به ۱۰۳ نفر کاهش یافته است ولی باز هم باید در راستای کاهش جان‌باختگان تصادفات تلاش کرد.

شجاعی نسب ادامه داد: در مراقبت از فضای مجازی ۴ هزار و ۳۱۹ سایت مجرمانه را شناسایی و اقدامات لازم قانونی در مورد آنها انجام شده و با رسیدگی به این پرونده‌ها سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شاکیان برگشت داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha