• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403051610989
  • خبرنگار : 50022

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند

جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند

ایسنا/البرز نماینده کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد بذر مورد نیاز ما وارداتی است و نهاده‌های فناورانه به یکی از نیازهای اساسی ما تبدیل شده است؛ خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی را وارد این حوزه کردیم تا به رفع نیاز کشور در حوزه تأمین بذر کمک کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا عباسی به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و همچنین روز خبرنگار با حضور در جهاد دانشگاهی البرز و دفتر ایسنا منطقه البرز، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی قدردانی از خدمات دستگاه‌هایی چون جهاد دانشگاهی که شاید کمتر دیده می‌شوند را سرلوحه خود قرار داده و تلاش داشته‌ایم تا حد امکان از چنین نهادهایی حمایت کنیم.

عباسی ادامه داد: مجموعه‌هایی چون جهاد دانشگاهی مولود انقلاب هستند و مشابهی در دنیا ندارند و توانسته‌اند در طول سال‌های فعالیت خود بیشترین خدمت را به کشور بکنند. اقداماتی که در طول این سال‌ها توسط جهاد دانشگاهی صورت گرفته قابل مقایسه با دیگر نهادها نیست و حتی در برخی حوزه‌ها دانشگاه‌ها هم از جهاد دانشگاهی عقب هستند.

جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند

وی افزود: مثلاً کاری که مرحوم کاظمی آشتیانی رقم زد کشور ما را جزو چند کشور برتر دنیا در سلول‌های بنیادی قرار داد که این کار در جهاد دانشگاهی انجام شد.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی با تفکر انقلابی نیازها را شناسایی و کار را به صورت جهادی پیش می‌برد. با این اراده و ایمان کارهای بزرگی می‌توان انجام داد که این از نهادهای انقلابی مثل جهاد دانشگاهی بر می‌آید.

جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند

عباسی در ادامه گفت: نهادهایی چون جهاد دانشگاهی که مولود انقلاب هستند در بزنگاه‌ها و سختی‌ها مانند تحریم‌ها و ... به کمک کشور و مردم آمده‌اند و اگر این نهادها را تقویت کنیم نظام را بیمه کرده‌ایم.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه وظیفه خودم می‌دانم که در این مناسبت‌ها از چنین نهادهایی تشکر کنم؛ افزود: در حوزه قوانین، بودجه‌های سالانه و برنامه هفتم سعی کردیم وظیفه خود را  در قبال خدمات نهادهایی چون جهاد دانشگاهی انجام دهیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد بذر مورد نیاز ما وارداتی است و نهاده‌های فناورانه به یکی از نیازهای اساسی ما تبدیل شده است؛ خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی را وارد این حوزه کردیم تا به رفع نیاز کشور در حوزه تأمین بذر کمک کند.

وی در پایان سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و روز خبرنگار را تبریک گفت.

جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند

غلامرضا اسکندریان رئیس جهاد دانشگاهی البرز هم در این دیدار گفت: حمایت و نوع نگاه شما برای مجموعه جهاد دانشگاهی بسیار ارزشمند است. جهاد دانشگاهی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به خوبی در خدمت استان باشد و امیدواریم موثر باشیم.

جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند
جهاد دانشگاهی وابستگی کشور به واردات بذر را رفع کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha