• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051610960
  • خبرنگار : 50405

برگزاری پنجاه‌وپنجمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد

برگزاری پنجاه‌وپنجمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی پنجاه‌وپنجمین کنفرانس ریاضی ایران با اشاره به برگزاری این کنفرانس در مشهد، گفت: در مجموع ۱۰۰۰ نفر برای ارائه مقاله، سخنرانی، حضور در کارگاه‌ها و ... در این کنفرانس شرکت می‌کنند که حداقل در دوران پس از کرونا بی‌سابقه است.

کاظم خشیارمنش امروز (۱۶ مرداد ماه) در نشست خبری برگزاری پنجاه و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران که در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس 24 تا 26 مرداد ماه در هتل طرقبه (پارک حیات) برگزار می‌شود و ما از چهار ماه پیش برنامه‌ریزی‌ها را برای برگزاری آن آغاز کرده‌ایم و از همان زمان پذیرش مقالات شروع شد.

وی ادامه داد: مقالات توسط یک یا دو داور بررسی شدند و به دو صورت پوستر یا سخنرانی در کنفرانس ارائه خواهند شد. به علاوه، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های فشرده نیز برگزار می‌شود. در مجموع، ۱۰۰۰ نفر برای ارائه مقاله، سخنرانی، حضور در کارگاه‌ها و ... در کنفرانس شرکت می‌کنند که از این تعداد، ۶۰۰ نفر ارائه‌دهنده مقاله‌اند. ۴۶۰ مقاله به کنفرانس ارسال شده که از این تعداد حدود ۳۰۰ مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد، ۱۰۰ مقاله به‌صورت پوستر است و تعدادی دیگر از مقالات واصله نیز به‌دلیل حجم بالای مقالات، در اولویت قرار نگرفتند.

دبیر علمی پنجاه و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران بیان کرد: سخنرانی‌ها به دو صورت عمومی و تخصص برگزار شد. به‌دلیل حجم بالای مقالات، هفت اتاق موازی داریم و سخنرانی‌ها به‌صورت همزمان برگزار می‌شود. معمولاً کنفرانس‌هایی که در مشهد برگزار می‌شود، بیشترین تعداد شرکت‌کننده را دارد.

احمد عرفانیان، دبیر پنجاه و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران نیز با اشاره به تاریخچه این کنفرانس، اظهار کرد: اولین کنفرانس ریاضی ایران در سال ۱۳۴۹ در دانشگاه شیراز برگزار شد و در سال‌های بعد، دانشگاه فردوسی میزبان برگزاری این کنفرانس در دوره‌های ۱۱، ۲۲، ۳۳ و ۴۴ بود و امسال نیز دوره پنجاه و پنجمین دوره کنفرانس در مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس تحت نظارت انجمن ریاضی ایران برگزار می‌شود و بزرگترین رویداد ریاضی در کشور است، گفت: اهداف کنفرانس ریاضی ایران آشناسازی دانشجویان و پژوهشگران ریاضی با آخرین دستاوردهای این حوزه است. همچنین نشان دادن قابلیت‌های ریاضی برای حل مشکلات کشور، فراهم‌آوری بستر مناسب برای تعامل پژوهشگران و دانشجویان ایرانی با جامعه جهانی ریاضیات و بررسی چالش‌های پیش‌ روی آموزش و پژوهش ریاضی و ارائه راهکارهای مناسب برای آنها، از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس است.

دبیر کنفرانس ریاضی ایران با بیان اینکه اساتید و پژوهشگران ریاضی از کشورهای ترکیه، سوئد، هند، پاکستان، اردن و ایتالیا به‌عنوان سخنران مهمان در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد، افزود: کنفرانس شامل تمام شاخه‌های ریاضی می‌شود، بر این اساس رشته‌های آنالیز، هندسه، گراف، معادلات دیفرانسیل، کنترل و بهینه‌سازی، جبر، ریاضیات زیستی، آمار، علوم کامپیوتر از جمله محورهای پنجاه‌ و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران هستند.

مرتضی گچ‌پزان، دبیر اجرایی پنجاه و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران نیز در بخش بعدی این نشست، بیان کرد: در کنار برگزاری کنفرانس، هشت کارگاه عمومی و تخصصی خواهیم داشت. همچنین دو دوره فشرده به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کنیم. مدرسان این کارگاه‌ها از اساتید کل کشور و حتی خارج هستند. این کارگاه‌ها و دوره‌ها با دریافت حداقل هزینه برگزار می‌شود و هدف آنها صرفاً ترویج ریاضیات است. 

عبدالحمید رضایی رکن‌آبادی، رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی نیز با بیان اینکه این دانشکده در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد، اظهار کرد: دانشکده ابتدا با دو گروه ریاضی و آمار کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۸ گروه علوم کامپیوتر هم اضافه شد. دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی از سمت وزارت علوم در سه زمینه مدل‌سازی و کنترل دستگاه‌ها، آنالیز روی ساختارهای جبری و کاربردها و همچنین داده‌های ترکیبی قابلیت اعتماد و وابستگی به عنوان قطب علمی شناخته شده است. 

وی اضافه کرد: در دانشکده علوم ریاضی ۱۱۰۰ دانشجو داریم که بخش زیادی از آنها دانشجوی تحصیلات تکمیلی‌اند. در این دانشکده ۲۱ رشته - گرایش داریم. همچنین نزدیک به ۵۰ عضو هیئت علمی در دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی‌اند. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در باره پنجاه و پنجمین کنفرانس ریاضی ایران می‌توانند به سایت aimc۵۵.um.ac.ir مراجعه کنند. 

برگزاری پنجاه‌وپنجمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha