• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403051610905
  • خبرنگار : 71282

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

صدور مجوز بیش از ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای

صدور مجوز بیش از ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تدوین ۶۰۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در سه سال اخیر خبر داد و گفت: طی این مدت برای بیش از ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مجوز تاسیس صادر شده است.

به گزارش ایسنا، مهرداد عظیمی در یک نشست خبری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای مانند سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها ماموریت‌هایی دارد که از جمله این ماموریت ها، تدوین استانداردهای آموزشی است. در حال حاضر بیش از ۱۱۷۰۰ استاندارد و سرفصل آموزشی تدوین و بیش از ۶۰۰۰ استاندارد آموزشی تنها در سه سال گذشته تهیه شده است.
وی از تدوین بیش از ۶۰۰۰ استاندارد آموزش در سه سال گذشته خبر داد و گفت:۵۰ درصد استانداردهای آموزشی سازمان طی سه سال اخیر تدوین شده است.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه مراکز آموزش جوار کارگاهی است.در تمام دنیا واحدهای آموزشی در کنار صنایع بزرگ ایجاد می شود که نقش موثری در تربیت نیروی ماهر و متخصص دارد و خوشبختانه عدد ثبتی ما در این بحث ایجاد ۴۱۶۲ مرکز و واحد آموزشی است که در این بخش نسبت به گذشته بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشتیم
عظیمی آموزش مهارتی را از دیگر ماموریت‌های سازمان متبوع خود برشمرد و گفت: در سه سال اخیر با عملکرد ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی روبه رو بوده ایم که نسبت به دوره قبل رشد ۳۴ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات مهمی که در سازمان رخ داد، بحث واگذاری ماموریت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است که در راستای شعار مردمی سازی دولت، نگاه بلند مقام معظم رهبری و ارکان مختلف کشور و مطالبه به حق مردم در مشارکت دادن آنها عملکرد مثبتی داشتیم.امروز یکی از مطالبات جدی از مسئولان باید این مسأله باشد و بعد از پایان دولت سیزدهم این ارزیابی صورت گیرد که کدام بخش از ارکان دولت به نحو شایسته عمل کرده اند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: در همه بخش‌های کشور اموراتی از ماموریت‌ها را به مردم می‌سپارند و برخی مشاغل را به بخش خصوصی واگذار می‌کنند مثل مشاغل خدماتی و اداری و به عنوان گزارش مردمی سازی ارائه می‌کنند اما ایده آل این است که ماموریت‌های ذاتی به مردم واگذار شود.
وی دیپلماسی مهارت را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و اظهار کرد:در سه سال گذشته توانستیم با بیش از  ۴۰ مسئول عالی رتبه از کشورهای مختلف دیدار داشته باشیم و اواخر سال گذشته از ۷ کشور آفریقایی مهارتجو به درخواست آن کشورها دعوت کردیم.
عظیمی تصریح کرد: سال گذشته رشد قابل توجهی در بودجه سازمان اتفاق افتاد، درحالی که یکی از تنگناهای اساسی ما بحث بودجه بود.در یکی دو دهه گذشته به بودجه سازمان توجه نشده بود ولی با همراهی دولت در این بخش رشد ۴۸ درصدی را شاهد بودیم.
معاون وزیر کار از وجود ۹۰۰۰ مرکز آموزشی دولتی و جوار کارگاهی خبر داد و گفت:در بخش دولتی و خصوصی بیش از ۴۰ هزار مربی متعهد و متخصص مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان زیرساخت های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را مراکز آموزش دولتی، آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزش جوار کارگاهی برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha