• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051610766
  • خبرنگار : 30147

فرماندار مطرح کرد

محدودیت اعتبارات پیش روی پروژه‌های نیمه‌تمام خلیل‌آباد

محدودیت اعتبارات پیش روی پروژه‌های نیمه‌تمام خلیل‌آباد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خلیل‌آباد گفت: برای به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی شروع پروژه جدید با محدودیت اعتباری مواجه‌ایم.

محمدرضا خوشنویس در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متأسفانه خلیل‌آباد جزو معدود شهرستان‌هایی در استان و حتی کشور است که میزان اعتبارات امسال به نسبت سال گذشته تفاوت چندانی نداشت و بعضاً حتی کمتر هم شده بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات بر اساس برخی از مؤلفه‌های مهم از جمله ضریب بیکاری و ضریب برخورداری تخصیص پیدا می‌کند، بیان کرد: گرچه آمار بیکاری خلیل‌آباد پائین و ضریب برخوردار بالا اعلام شده اما در واقعیت این گونه نیست.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه این مؤلفه‌ها موجب شده که همان اعتبار ۳۱ تا ۳۲ میلیارد تومان سال گذشته را فقط بتوانیم تثبیت کنیم، اظهار کرد: گرچه برای به ثمر نشستن پروژه‌ها با محدودیت اعتباری مواجه‌ایم مجبور شدیم قطره چکانی مبالغ را به دستگاه‌های شهرستان اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد: اعتبارات اغلب بین حوزه‌های بهداشتی، درمانی، خدمات شهری و آموزشی تقسیم شد، اما اعتبارات شهرستان بر اساس تورم رشد نداشت.

خوشنویس با بیان اینکه برای به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی شروع پروژه جدید با محدودیت شدید اعتباری مواجه‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که اعتبارات موجود را به خوبی مدیریت کنیم.

وی تأکید کرد: به تمامی مسئولان ادارات اعلام شده که اگر در بازه‌های زمانی مشخص 3 ماهه، 6 ماهه، ۹ ماهه و 12ماهه نتوانند تخصیص‌ها را به حداقل برسانند اعتبار پس گرفته می‌شود و به سایر دستگاه‌هایی که پروژه و برنامه دارند اختصاص خواهیم داد.

اعتبارات امسال به نسبت سال گذشته تغییری نداشت

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات مربوط به شهرداری‌ها، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، ادارات برق، آب و فاضلاب و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: برخی دستگاه‌ها اصلاً پروژه‌ای تعیین نکرده بودند.

وی با اعلام اینکه این اعتبارات شهرستانی بوده و سرفصل‌های استانی و کشوری متفاوت است، افزود: این اعتبارات در حوزه اختیارات فرمانداری و شهرستان است.

خوشنویس با بیان اینکه امیدواریم با مدیریت همین اعتبارات موجود رضایت شهروندان را جلب کنیم، بیان کرد: اعتبارات امسال به نسبت سال گذشته تغییری نداشته، اما همان هم اغلب تخصیص ۱۰۰ درصدی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه از تمامی مسئولان خواسته شده پیگیر جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات باشند، گفت: سال گذشته تخصیص اعتبارات بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده است.

تخصیص اعتبارات بر اساس ضریب بیکاری و ضریب برخورداری معقول نیست

فرماندار خلیل‌آباد با انتقاد از تخصیص اعتبارات بر اساس ضریب بیکاری و ضریب برخورداری گفت: باوجود اینکه دستورالعمل است اما این گونه تخصیص اعتبارات معقول و منطقی نیست.

 وی با بیان اینکه بسیاری از مردم منطقه کارگر روزمزد هستند که همزمان با برداشت محصولات در باغات مشغول به کار می‌شوند، اظهار کرد: بر اساس مؤلفه‌ها این افراد را بیکار محسوب نمی‌کنند در صورتی که چند روز بیشتر سرکار نیستند.

خوشنویس در ادامه از جاده خلیل‌آباد به بردسکن به عنوان یکی از مسیرهای حیاتی نام برد و بر سرعت بخشیدن به اجرای باند دوم تأکید کرد و افزود: متأسفانه حوزه راه شهرستان بسیار مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه خلیل‌آباد شهری باغبانی و قطب تولید انگور خراسان رضوی است، بیان کرد: هرچه اعتبار به حوزه کشاورزی تخصیص یابد به نوعی سرمایه‌گذاری و رشد کشاورزی را در پی دارد.

فرماندار خلیل‌آباد با بیان اینکه اعتراض خود را نسبت به میزان اعتبارات شهرستان به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعکس نموده‌ایم، افزود: هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وضعیت تخصیص اعتبارات به باند دوم مسیر خلیل‌آباد به بردسکن رضایت‌بخش نیست

وی ادامه داد: فقط باند دوم مسیر خلیل‌آباد به بردسکن به عنوان پروژه ملی تعریف شده است، اما وضعیت تخصیص اعتبارات رضایت‌بخش نیست و پیمانکار میلیاردها تومان مطالبات دارد.

خوشنویس با اشاره به اینکه به شدت تخصیص اعتبارات به این محور بسیار حیاتی که بعضاً حوادث بسیار ناگواری در آن اتفاق می‌افتد کم است، گفت: بیشترین تردد، حوادث و تلفات در محور خلیل‌آباد به بردسکن اتفاق می‌افتد که می‌طلبد مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی وضعیت تخصیص اعتبارات به این پروژه مهم را اصلاً رضایت‌بخش ندانست و افزود: تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها به کار گرفته‌ایم.

فرماندار خلیل‌آباد در ادامه با بیان اینکه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سالی یک‌بار به صورت رسمی برگزار می‌شود مگر اینکه نیازی به تغییر و جابجایی در ردیف اعتبارات عمرانی باشد، افزود: اعتبارات عمرانی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب اعتبارات عمرانی به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا می‌کند، افزود: اغلب با تخصیص این اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام یا به اتمام می‌رسند و یا به حد قابل قبولی از پیشرفت خواهند رسید. عملیات عمرانی پروژه‌ای اگر ضروری نباشد شروع نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha