• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051610614
  • خبرنگار : 50598

مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد

هدفگذاری ۱۱۰ هزار کلاس درس برای اجرای طرح شهید عجمیان

هدفگذاری ۱۱۰ هزار کلاس درس برای اجرای طرح شهید عجمیان

ایسنا/مرکزی مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۱۰ هزار کلاس درس در کشور و دو هزار کلاس در استان مرکزی را برای اجرای طرح شهید عجمیان هدفگذاری کرده‌ایم.

ضرغام پرنیان، ۱۶ مرداد در نشستی در خصوص طرح شهید عجمیان در استان مرکزی با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: رسانه بازوی حقیقی شفافیت و مطالبه گری است و صدای مردم را به گوش مسئولان می‌رساند ولی خبرنگاران با حقوق ناچیز، دائما در معرض تهدید هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در عین مظلومیت‌، مملو از گشایش و برکت هستند، افزود: در حکمرانی کشورها اگر رسانه به معنای حقیقی به وظیفه‌اش عمل کند، بازوی پیشرفت کشور می‌شود. وجود رسانه باعث می‌شود فساد کمتر شکل بگیرد.

پرنیان با بیان اینکه ما راویان خوبی درخصوص اقدامات آموزش و پرورش نبودیم، گفت: چندین دولت زیر بار رتبه بندی معلمان نرفتند ولی در آغاز دولت سیزدهم، شهید رئیسی به وزیر دستور دادند رتبه بندی اجرا شود و ۴۴ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: شهید رئیسی دولتی را تحویل گرفت که خزانه‌اش خالی بود ولی ایشان بیشترین توجه را به فرهنگیان داشت. همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تلاش‌های شهید رئیسی و وزیر تصویب و منجر به شکل گیری یک ائتلاف ملی شد و نهادهای دیگر موظف شدند ما را حمایت کنند. سمن‌ها و گروه‌های جهادی همواره ما را حمایت کرده‌اند.

پرنیان با تاکید بر اینکه اگر به آموزش و پرورش توجه شود، رشد و توسعه کشور قابل توجه خواهد بود، به ترمیم ضعف ساختاری جذب معلمان اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌های جذب معلمان تخصصی شده است چراکه فرد می‌خواهد ۳۰ سال ذهن بچه‌ها را درگیر کند. همچنین در طول یکسال گذشته ۲۰۰ هزار معلم در کشور جذب شدند.

پرنیان افزود: در یکسال گذشته ۳۰ هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان ورود داشته‌اند تا دیگر با چالش کمبود معلم و کلاس خالی مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: ما مکلفیم به خاطر رشد و توسعه کشور و خدمت به مردم با تمام توان کنار دولت چهاردهم باشیم.

پرنیان با اشاره به طرح شهید عجمیان گفت: مطابق این طرح در استان مرکزی تاکنون ۱۲۰ مدرسه و دو هزار کلاس درس بهسازی، شاداب سازی و مرمت شده است. در کشور نیز بیش از ۷۰ هزار کلاس درس طی سال گذشته بهسازی شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۱۰ هزار کلاس درس در کشور و دو هزار کلاس درس را در استان مرکزی هدفگذاری کرده‌ایم. با اجرای طرح شهید عجمیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی برای سازمان نوسازی اتفاق افتاد و امسال نیز ۱۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی مالی رقم خواهد خورد.

پرنیان با بیان اینکه ۳۶۸ مدرسه سیل زده طی ۱۴ روز توسط معلمان بازسازی شد تصریح کرد: طرح شهید عجمیان، یک طرح تربیتی است که دانش آموز از دامن خانواده جدا می‌شود و در یک فرایند، وارد فضای جهادی می‌شود.

وی با اشاره به ثبت ۱۷ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی دانش آموزی و معلمی در سامانه گفت: ساختار بودجه به شکلی است که نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم بنابراین یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل این است که هر مدرسه یک گروه جهادی داشته باشد.

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: طی دو سال گذشته با تلاش‌های ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، بسیج دانش آموزی و بسیج سازندگی و به خصوص مدیران مدارس و گروه‌های جهادی، رویکرد توجه به مدارس محروم و کمتر توسعه یافته، رویکرد مثبتی بوده و رنگ و بوی مدارس نسبت به گذشته متفاوت شده است.

جواد لنجابی، مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز اظهار کرد: همه امکانات و ظرفیت‌های آموزش و پرورش طی دو سال گذشته پای کار آمده است و با همکاری و همدلی، اتفاقات خوبی در راستای بهسازی مدارس استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه خیرین، گروه‌های جهادی، همکاران آموزش و پرورش در رأس کار بوده‌اند، گفت: مدیران مدارس در همه شهرستان‌های استان خلاقانه و مجدانه پای کار آمدند. 

لنجابی با تاکید بر اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز مدارس خریداری شده است افزود: در سال گذشته قریب به ۱۲۰ مدرسه تجهیز، نوسازی و بهسازی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha