• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051610597
  • خبرنگار : 50200

اقدامات معاونت آموزش جهاد دانشگاهی در مازندران

اقدامات معاونت آموزش جهاد دانشگاهی در مازندران

ایسنا/مازندران معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مازندران از اقدامات متنوع این نهاد انقلابی در راستای موضوعات آموزشی در اقصا نقاط مازندران یاد کرد و با اشاره به برخی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، عملکرد یکسال اخیر این معاونت را تشریح کرد.

نهاد جهاددانشگاهی، سابقه‌ای ۴۴ ساله در رصد مسائل و چالش‌های کشور و حل آن با اعتماد به توان متخصصان داخلی و تولید فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز دارد و امروز مردم ایران اسلامی، می‌توانند از دستاوردهای آن در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و کشاورزی تا ارائه آموزش‌های تخصصی و اقدامات فرهنگی بهره‌مند شوند.

در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درتاریخ ۲۳ خردادماه ۱۳۵۹ مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مزبور در جلسه مورخ ۱۶ مردادماه ۱۳۵۹ به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تاسیس کرد.

پس از تبدیل این ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساسنامه این نهاد در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۶۵ مورد تجدیدنظر قرار گرفت و با حذف وظیفه مشارکت در اداره دانشگاه‌ها و تاکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب رسید.

در ادامه و بار دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنایت به شرایط جدید دانشگاه‌ها در تاریخ ۲۲ آبان ۶۹ مصوبه‌ای را به تصویب رساند که در آن جهاددانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور معرفی گردید. در این مصوبه ۲ وظیفه انجام تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی همچنان به عهده این نهاد است. بر مبنای این مصوبه اساسنامه جدید جهاددانشگاهی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

در اساسنامه اخیر آمده که جهاددانشگاهی نهادی است عمومی و غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دارای شخصیت مستقل و از لحاظ اداری، استخدامی و مالی تابع مقرراتی که در چارچوب اختیارات قانونی به تصویب هیات امنای جهاددانشگاهی می‌سد.

جهاد دانشگاهی مازندران

جهاد دانشگاهی واحد مازندران جهاد دانشگاهی واحد مازندران نیز همگام با شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت تحقق اهداف انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ در دانشگاه مازندران تشکیل شد. این واحد فعالیت‌های خود را در راستای سیاست‌های تدوین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی با مشارکت در مدیریت دانشگاه‌ها شروع و پس از بازنگری انجام شده در وظایف، این نهاد به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی و خدماتی کشور به ارائه خدمت همت گمارد. جهاددانشگاهی واحد مازندران هم اکنون با چهار معاونت فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و پشتیبانی مشغول فعالیت در سطح استان مازندران است.

سیدمرتضی ساداتی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی مازندران، در این ارتباط با ارائه گزارش عملکرد یکسال گذشته این معاونت، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز آموزش کوتاه‌مدت تنکابن در غرب استان با اختصاص یک طبقه از دانشگاه همراه با امکانات و تجهیزات کامل بصورت رایگان به مدت ۵ سال از اقدامات برجسته معاونت آموزشی جهاد است که فعالیت خود را از آذر ماه ۱۴۰۲ آغاز کرده است.

ساداتی، برگزاری ۲۰ آزمون استخدامی کشوری و استانی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون را از دیگر اقدامات این معاونت خواند و اظهار کرد: در همین بازه زمانی در مجموع ۹۰۵۶ دانشجوی فراگیر در جهاددانشگاهی مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی تعداد داوطلبان جهت شرکت در آزمون استخدامی را ۳۱ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه تعداد سربازان اموزش دیده در طرح سرباز مهارت ۱۴ هزار و ۳۲۱ نفر بودند، این موارد را دیگر اقدامات معاونت آموزشی جهاددانشگاهی مازندران برشمرد و افزود: جمع کل درآمد معاونت آموزشی طی یکسال گذشته ۱۴۵ میلیارد ریال بوده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی مازندران از خرید تجهیزات برای مراکز آموزش شامل ۱۰ دستگاه کولر، ۱۰ دستگاه فشارسنج، ۲ آبسردکن برقی، ۵ مانکن cpr و ۵ مانکن تزریقات و ۷ لامپ اضطراری طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: تسویه حساب کامل مدرسان حق‌التدریس، تدوین ۲ دوره آموزشی جدید و دریافت مجوز ۵ دوره آموزشی از دیگر اقدامات این معاونت است.

ساداتی از تجلیل مدرسان نمونه مراکز آموزش کوتاه‌مدت جهاد یاد کرد و در رابطه با سازمان‌های طرف قرارداد با معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد: کمیته امداد بابل، تکاب، شهرداری ساری، اداره کل بهزیستی و اداره بهزیستی شهرستان ساری، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه فناوری‌های آمل، اداره کل امور مالیاتی استان، بنیاد مستضعفان مازندران، مدیریت درمان تأمین اجتماعی مازندران و شرکت ایرانسل مجموعه‌های طرف قرارداد با جهاددانشگاهی در حوزه آموزش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha