• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051610592
  • خبرنگار : 71588

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و قطر

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و قطر

وزیران خارجه آمریکا و قطر درجریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی تلاش‌ها در راستای برقراری آرامش در منطقه و ممانعت از تشدید تنش پرداختند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند و درجریان این تماس تلفنی دو طرف درخصوص تلاش و همکاری مداوم جهت حصول آتش‌بس در غزه که آزادی اسرا، ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر و کاهش درد و رنج ملت فلسطین را تضمین و فرصتی را برای برقراری ثبات گسترده‌تر در منطقه فراهم خواهد کرد، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین آمده است بلینکن از نخست‌وزیر قطر به‌خاطر ایفای نقش دوحه در راستای تلاش و همکاری برای برقراری صلح همیشگی در منطقه تقدیر و تشکر کرد.

وزرای خارجه آمریکا و قطر همچنین برقراری آرامش در منطقه و ممانعت از تشدید تنش را مورد بررسی قرار دادند.

آنتونی بلینکن و عبدالرحمان آل ثانی درجریان این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص روابط راهبردی مستحکم میان قطر و آمریکا و همچنین راه‌های حمایت و تقویت از آن رایزنی کردند.

دو طرف همچنین به بررسی آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین، تلاش‌های مشترک برای خاتمه بخشیدن به جنگ در نوار غزه و تنش‌های بی‌وقفه در منطقه پرداختند.

وزرای خارجه آمریکا و قطر طی این تماس بر لزوم برقراری آرامش و کاهش تنش تاکید کردند.

اوایل ژوئن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طرحی را برای توقف جنگ و آزادی اسرا مطرح کرد که حماس آن را قبول کرد اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شروط جدیدی را به این پیشنهاد اضافه کرده است که یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم و دیوید بارنیا، رئیس موساد می‌گویند این شروط مانع رسیدن به توافق می‌شود.

قطر و مصر با همکاری آمریکا در مذاکرات غیر مستقیم میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس و تبادل اسرا براساس ساختار سه مرحله‌ای که بایدن اواخر ماه مه ارائه کرد، میانجیگری می‌کنند.

حدود ۱۰ ماه است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگ نسل‌کشی را علیه فلسطینی‌ها در غزه به راه انداخته است که نزدیک به ۱۳۰ هزار فلسطینی طی آن شهید و زخمی شده‌اند.

حدود ۹۵۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. پیش‌بینی می‌شود که ۱۱۵ اسیر صهیونیست در غزه باشند. حماس اعلام کرده که بیش از ۷۰ اسیر صهیونیست در حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۶ ۱۳:۰۲

این جنگ خود بی مقدارتون راه انداختید شرم کنید کجا رفت اون ژست حقوق بشری که به دنیا نمایش میداید ننگ بر آمریکا وکشورهای خود فروخته

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۶ ۱۸:۲۴

جیک حیک مستونت بود فکر زمستونت بود اقای بلینکن دوره افتادی که چی مثلا کشورت دنبال صلح ، اون رژیم بی ریشه اگه حمایتش نکنی حتی یک ثانیه نمی تونه رو پا بمونه اگه راست می گی سگ حار و خون اشامت رو مهار کن خیلی از حاری گذشته و هرچی خون می خوره تشنگیش رو رفع نمی کنه