• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051610459
  • خبرنگار : 71588

فرمانده صهیونیست: ارتش قصد خروج از محور فیلادلفیا را ندارد

فرمانده صهیونیست: ارتش قصد خروج از محور فیلادلفیا را ندارد

یکی از فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم قصد عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا را ندارد.

به گزارش ایسنا، العازر تولدانو، فرمانده راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی درجریان یک نشست غیرعلنی با کابینه این رژیم تصریح کرد ارتش این رژیم قصد عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا را ندارد حتی اگر این موضوع جزو شروط انعقاد معامله تبادل اسرا باشد.

روزنامه عبری جروزالم پست به نقل از تولدانو نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان راه درازی تا تکمیل عملیات خود در محور فیلادلفیا در پیش دارد و اینکه جنگ غزه برای آن اهمیت استراتژیک دارد و امکان دارد چیزهای بیشتری آنجا کشف شود.

تولدانو همچنین تاکید کرد: «ما نمی‌گوییم که باید محور فیلادلفیا را ترک کنیم و ارتش نمی‌گوید که ما باید محور فیلادلفیا را به یک نیروی خارجی بسپاریم بلکه ما می‌گوییم که باید همچنان به پاکسازی آن در بالا و پایین زمین ادامه دهیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی با وجود مخالفت مصر، محور فیلادلفیا از جمله گذرگاه رفح را به اشغال خود درآورده و از این محور عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه شهر رفح آغاز کرد.

محور فیلادلفیا یا محور صلاح‌الدین در طول مرز میان باریکه غزه و مصر واقع است‌. طول آن ۱۴ کیلومتر است و از دریای مدیترانه در شمال تا گذرگاه کرم ابوسالم در جنوب امتداد دارد.

به موجب یکی از بندهای پیمان کمپ دیوید که در سال ۱۹۷۹ میان مصر و رژیم اشغالگر امضا شد، محور فیلادلفیا یک منطقه حائل در طول مرز به شمار می‌آید. تا قبل از عقب‌نشینی رژیم اشغالگر از باریکه غزه در سال ۲۰۰۵، محور فیلادلفیا تحت کنترل رژیم اشغالگر بود.

تا قبل از توافق فیلادلفیا میان مصر و رژیم اشغالگر، حمل سلاح در محور فیلادلفیا ممنوع بود اما پس از توافق فیلادلفیا که پس از مذاکراتی ۱۸ ماهه در سپتامبر ۲۰۰۵ حاصل شد، به نیروهای مصری اجازه داده شد که با سلاح‌های سبک در این منطقه مستقر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha