• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403051610454
  • خبرنگار : 50348

مدیرکل اداره امور مالیاتی استان:

۹۸ درصد بودجه استان اصفهان از مالیات تأمین می‌شود

۹۸ درصد بودجه استان اصفهان از مالیات تأمین می‌شود

ایسنا/اصفهان مدیرکل اداره امور مالیاتی استان اصفهان گفت: معتقدیم برای اجرا قانون باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود. اداره کل مالیاتی در استان اصفهان در سطح اقتصادی با وصول مالیات و تامین بودجه، سهم ۹۸ درصد در تامین بودجه استان را دارد.

احمدرضا مدبرنیا، صبح امروز(سه‌شنبه، ۱۶ مردادماه) در نشست خبری اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان با اصحاب رسانه، اظهار کرد: معتقدیم برای اجرا قانون باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود. جایگاه این اداره کل در استان اصفهان در سطح اقتصادی استان با وصول مالیات و تامین بودجه به میزان ۹۸ درصد بودجه استان است.

وی افزود: در ۴ ماهه اول امسال، ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشت. در بحث عوارض ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز به حساب بخشداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به پایان مدت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، سقف میزان تبصره ۱۰۰ نسبت به سال قبل ۳ برابر شده بود و استقبال خوبی انجام شد. صاحبان مشاغل تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش یا درآمد داشتند، می‌توانستند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند.

مدبرنیا یادآور شد: امسال برای اولین بار سقف بالا رفت تا مشاغل بیشتری را پوشش داده و تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. ۵۸ هزار ۸۷۶ اظهارنامه مالیاتی داشتیم. ۳۰۵ هزار ۷۷۰ نفر نسبت به تبصره ماده ۱۰۰ قطعی‌سازی شده، اکنون برای دو گروه دیگر برای نخستین بار اظهارنامه ارسال شد تا در نهایت تایید یا اصلاح کنند. تا پایان شهریور تمام اوراق قطعی صادر خواهد شد که در راستای هوشمندسازی است. بالاترین وصولی پس از تهران متعلق به اصفهان است که ضمن ۴ درصد عوارض، تماما به حساب خزانه‌داری استان واریز می‌شود.

او در خصوص اشخاص حقوقی با بیان اینکه ۲۵ هزار ۸۵۶ اظهارنامه عدددار داشتیم، گفت: برای سال ۱۴۰۲، ۲۶ هزار و ۸۱ شرکت نسبت به اظهارنامه اشخاص حقوقی خود اقدام کرده‌اند.

مدبرنیا با تاکید بر اینکه خط قرمز ما فرار مالیاتی است، تصریح کرد: تمام اطلاعات بانکی در اختیار سازمان مالیاتی کشور است. اداره‌ای تحت عنوان مبارزه با فرار مالیاتی داریم که امسال ۳۷ مورد اجرای ۱۸۱ داشتیم، ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کتمان درآمد حاصل شد و ۲۰۷ میلیارد تومان نیز وصولی این پرونده‌ها بوده است. همچنین در این ۳۷ مورد، ۲۶۴ هزار اطلاعات اشخاص ثالت نیز به دست آمد.

او ادامه داد: همچنین سامانه سوت‌زنی تعبیه شد که ۴ هزار ۳۴۲ مورد در آن اطلاعات ارسال شد. ۳ هزار ۴۳۲ مورد بررسی شده و اقدامات لازم انجام شده، ۹۱۰ مورد باقی مانده است. کار ویژه‌ای انجام شد که هر فردی که در این سامانه قرار گرفت، اجازه استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ را ندارد. 

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان بیان کرد: در سال قبل در موارد تامین منابع ۹۹.۶ درصد مورد، یعنی ۴۳ هزار میلیارد برای وصول داشتیم که ۴۲ هزار ۷۰۰ میلیارد تومان وصولی داشتیم و ۶۰ درصد افزایش داشته است. ۱۲ هزار میلیارد به شهرداری‌ها پرداخت شد که ۴۰ درصد رشد داشت. امسال نیز برنامه‌ریزی کردیم تا بودجه استان را محقق کنیم. 

مدبرنیا در پایان تاکید کرد: نگاهمان بر این نیست که در بحث مالیات فشاری به گروهی و صنفی وارد شود و به دنبال قانون‌های جدیدی هستیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha