• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403051610389
  • خبرنگار : 50136

طی ۴ ماهه سال جاری صورت گرفت

رشد ۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت آذربایجان‌غربی

رشد ۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریالی و رشد ۴۴ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت استان طی چهار ماهه نخست سال جاری خبرداد.

احسان جوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از صدور ۶۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان طی ۴ ماهه امسال خبرداد و افزود: در صدور پروانه‌های بهره‌برداری شاهد رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته هستیم.

وی گفت: با ورود واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳هزار و ۲۰۶ نفر در استان فراهم شد که در مقایسه این میزان اشتغال با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد ۲ درصد رشد هستیم.

جوی خاطرنشان کرد: در چهار ماه گذشته ۲۸۹ فقره جواز تأسیس برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده‌است که پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۱۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شود، همچنین پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۹هزار و ۵۰۵ نفر فراهم شود.

معاون امور صنایع اداره کل صمت استان اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۹ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت می باشند که برای فعال سازی این واحدها در استان بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده‌است و با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۱ هزار و ۶۶۷ نفر فراهم شده‌است.

جوی تأکید کرد: در حال حاضر برای اجرای طرحهای صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۶۹۲ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از یک میلیون و ۱۸۱ هزار میلیارد ریال صادر شده‌است که با به بهره‌برداری رسیدن این طرحهای صنعتی پیش‌بینی می‌شود برای بیش از ۷۶ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

وی با اشاره به تمرکز جدی تیم اقتصادی آذربایجان‌غربی برای احیای واحدهای راکد گفت: در چهار ماهه نخست سال ۶ واحد صنعتی احیا و به چرخه تولید بازگشتند که با شروع به کار مجدد این واحدها برای ۱۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha