• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403051610351
  • خبرنگار : 50136

سونای خشک در اتوبوس‌های بدون کولر ارومیه

سونای خشک در اتوبوس‌های بدون کولر ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی تابستان که از راه می‌رسد خورشید پنجه‌های طلایی خود را بر سر شهر و مردمانش می‌اندازد اگر چه فرصتی برای رسیدن میوه‌های تابستانی و گندم و صیفی جات است، اما یکی از عوامل کلافگی مردمی می‌شود که مجبور به تردد در شهر هستند حال اگر این ترد با وسایل نقلیه عمومی باشد که اوضاع چندین برابر اسفناک‌تر است.

این روزها که گرمای هوا مردم شهر ارومیه را مانند مردمان شهرهای دیگر کلافه کرده به راحتی می‌توان دست هر مسافری که سوار اتوبوس‌های قدیمی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شده‌اند بادبزن یا برگه‌ای که با آن خود را باد می‌زند، دید، چهره‌های بر افروخته و عرقی که از سر و صورتشان جاری است؛ یا خود را باد می‌زنند یا در مسیرهای مبدا از اتوبوس پیاده می شوند و منتظر می مانند تا حین حرکت سوار شوند و از گرمای داخل اتوبوس کمتر آزار ببینند. 

البته مسافران برای سوار شدن به اتوبوس‌های نو که خریداری و به ناوگان اضافه شدند سر و دست می‌شکنند و حتی گاهی ترجیح می‌دهند چند مدتی صبر کنند تا از همان اتوبوس‌های نو بجای اتوبوس‌های فاقد سیستم خنک کننده، برای تردد استفاده کنند. 

بانویی حدوداً ۵۰ ساله اهل ارومیه در حالیکه از کلافگی گرما در اتوبوس خط واحد نشسته از وضعیت اتوبوس‌ها و عدم رسیدگی مسیولان لب به گله باز می‌کند و می گوید: انصاف نیست در زمستان یخ می‌زنیم در تابستان هم از نبود سیستم خنک کننده ذوب می‌شویم. کاش خود مسوولان هم یکبار سوار چنین اتوبوس‌هایی می‌شدند تا وضعیت مردم را درک کنند. 

شهروند دیگری که ظاهرا کارمند است و هر روز از اتوبوس برای تردد استفاده می‌کند در ادامه اعتراض بانوی ۵۰ ساله ادامه داد: اتوبوس‌های جدید راحت و خنک است حاضرم چند مدتی منتظر بمانم اما از گرما در این اتوبوس‌های کهنه هلاک نشوم. 

او ادامه داد: وضعیت اتوبوس‌های حمل و نقل شهری خوب نیست، نه صندلی های مناسب دارد نه سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد؛ همچنین فرسوده و مضر برای شهر و تولید کننده آلودگی هستند.

سونای خشک در اتوبوس‌های بدون کولر ارومیه

۳۱دستگاه اتوبوس شهری جدید به ناوگان اتوبوسرانی ارومیه اضافه می شود

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: سال گذشته ۳۱دستگاه اتوبوس جدید توسط شهرداری ارومیه خریداری شد که طبق زمان بندی امسال این تعداد دستگاه به شهرداری ارومیه تحویل داده خواهد شد.

معصوم‌زاده با اشاره به اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس ۱۰میلیارد تومان است، تصریح کرد: برای سال جاری نیز برنامه ریزی شده که تا پایان سال ۲۰دستگاه اتوبوس جدید دیگر نیز خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ اتوبوس خصوصی و ۷۲دستگاه اتوبوس ملکی در ارومیه فعالند، یادآورشد: شهرداری ارومیه به منظور افزایش تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی، کاهش ترافیک شهری و تسهیل تردد شهروندان بازسازی ناوگان اتوبوسی و همچنین خردی دستگاه های جدید را در برنامه کاری خود دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰دستگاه اتوبوس بازسازی شد، یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ دستگاه نیاز به بازسازی دارند که بازسازی ۲دستگاه در حال انجام است و ۱۰دستگاه نیز تا پایان سال با اعتبار حدود ۱۲میلیارد تومان، بازسازی خواهندشد.

وی با اشاره به اینکه برخی رانندگان برخلاف قانون از سیستم سرمایشی یا گرمایشی را روشن نمی کنند، ادامه داد: بازرسان به صورت مکرر از اتوبوس‌های مسافربری داخل شهری بازدید دارند و شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند با تلفن گویای ۱۳۷ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

به گزارش ایسنا؛ فراهم کردن امکانات حمل و نقل آسان در سطح شهر یکی از وظایف ذاتی شهرداری و توجه به حقوق شهروندی است، از سوی دیگر با توجه به افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش ترافیک، می‌طلبد شهرداری با بهبود کیفیت وسایل نقلیه عمومی، زمینه را برای ترغیب شهروندان برای استفاده از این سیستم فراهم کند. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha