• سه‌شنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403051610333
  • خبرنگار : 50233

سرپرست سیاسی امنیتی استانداری سمنان:

جهاددانشگاهی بسترساز توسعه و تولید علم و تکنولوژی در کشور شده است

جهاددانشگاهی بسترساز توسعه و تولید علم و تکنولوژی در کشور شده است

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان معتقد است که جهاددانشگاهی طی چند دهه گذشته به انحاء مختلف بسترساز توسعه و تولید علم و تکنولوژی در کشور شده است.

فرج‌الله شوشتری عصر ۱۵ مردادماه در آیینی که در آستانه ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در جهاددانشگاهی استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمندان جهادگری همچون کاظمی آشتیانی اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت نهادهای فاخری نظیر جهاددانشگاهی تلاش کنیم که با شتاب بیشتری، عقب‌افتادگی‌های تاریخی را جبران کنیم.

وی از علم و تکنولوژی به عنوان قدرت حقیقی در جهان امروز نام برد و افزود: در واقع کشورهای غربی پس از عصر رنسانس با اتکاء به علم و تکنولوژی دنیا را به زیر کشیده و بسیاری از کشورها مسلط شدند.

وی با بیان اینکه نمود این علم امروزه در اقتصاد این کشورها بارزتر است، ادامه داد: در یک مقطعی، فاصله بین کشورها چندان مشهود نبود اما با وقوع یک انقلاب علمی و تکنولوژی در کشورهای غربی و در دوره صنعتی شدن، فاصله بین آنها با دیگر کشورها بیشتر شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای فاخر نام برد و گفت: نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز تولید علم و تکنولوژی و رشد و توسعه بیشتر در کشور شود.

وی با بیان اینکه در دوره صنعتی شدن، بسیاری از کشورها از جمله کشور ما از غرب عقب افتادند، ادامه داد: همان عقب‌افتادگی‌ها در عصر صنعتی سازی سبب شد که غربی‌ها در بسیاری از حوزه‌ها از کشورهای شرقی پیشی بگیرند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه باید از عقب‌افتادگی‌های تاریخی را جبران کنیم، تصریح کرد: برای جبران این عقب‌افتادگی‌ها، نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعفی هستیم.

وی به تمجید از اقدامات نهادهای علم پایه کشور و از جمله جهاددانشگاهی در چند دهه گذشته پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی در حقیقت نمود و تبلور یک نگرش علمی و جهادی است. البته علم محدود به برخی تکنولوژی‌ها نیست بلکه بسیاری از حوزه های نرم و علوم انسانی و اجتماعی را نیز دربرمی‌گیرد.

شوشتری با اشاره به اینکه امروزه برخی کشورها به بازآفرینی برخی فاکتورهای سنتی خود پرداخته و به آن افتخار می‌کنند، اظهار کرد: فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیز سرشار از داشته‌های علمی، فرهنگی و سنتی است.

وی با بیان اینکه باید به هویت ایرانی و اسلامی خود بیشتر توجه کنیم، از این هویت به مثابه یک ثرورت بزرگ نام برد و خاطرنشان کرد: باید برای استفاده بهتر از این سرمایه و ثرورت برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در بخش دیگری به تمجید از برخی رویکردهای علمی-پژوهشی در جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: تولید محصولات دانش‌بنیان، کمک به فراوری برخی محصولات معدنی در استان، اجرای طرح های متعدد افکارسنجی و... از اقدامات شایسته تقدیر جهاددانشگاهی در استان است.

وی با بیان اینکه افکارسنجی و ایجاد اتاق رصد در دنیای امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: دیگر آن دوره ها که بر اساس سنجه‌های خیابانی تصمیمات مهم را اتخاذ کنیم، گذشته است لذا توجه به نظرسنجی و افکارسنجی در بخش های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تقدیر از برنامه‌ریزی های جهاددانشگاهی استان برای کمک به کاهش سرطان‌های مرتبط با بانوان در استان و کشور، خواستار همکاری دیگر دستگاه های اجرایی با جهاددانشگاهی استان در این بخش شد.

شوشتری با بیان اینکه نباید همه چیز را از دریچه کوچک دولت دید، ادامه داد: نباید همیشه منتظر بود که یک مجموعه دولتی برای حل یک معضل وارد شود بلکه باید زمینه را برای ایفای نقش بخش خصوصی و حوزه های عمومی و مردمی فراهم کنیم.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته از همه ظرفیت های مردمی در راستای توسعه علم و تکنولوژی استفاده می‌کنند  اظهار کرد: برای تحقق توسعه پایدار در کشور باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

جهاددانشگاهی بسترساز توسعه و تولید علم و تکنولوژی در کشور شده است

همچنین علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان در این نشست به ارائه گزارشی از خدمات یک ساله جهاددانشگاهی استان از ۱۶ مرداد سال ۱۴۰۲ تا مردادماه ۱۴۰۳ پرداخت.

در بخش پایانی این نشست با حضور  سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، رئیس جهاددانشگاهی استان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری از جهادگران فعال استان سمنان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha