• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403051510283
  • خبرنگار : 71295

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری

دولت‌ها از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کنند

دولت‌ها از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کنند

ایسنا/بوشهر دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر،گفت: امروز جایگاه جهاد دانشگاهی در توسعه علم و دانش در کشور جا افتاده و مأموریت‌های سنگینی عهده‌دار است.

  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک مرکز امید بخش نسبت به آینده است، گفت: جهادگران جهاد دانشگاهی باید با جدیت به دنبال به سرانجام رساندن کارهای بر زمین مانده در کشور باشند.

رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی در استان بوشهر دیر آغاز شد، عنوان کرد: امروز با تلاش جهادگران بوشهری شاهد رقابت با استان‌هایی هستیم که سال‌ها پیش در این عرصه و رقابت حضور داشته‌اند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جهاددانشگاهی با یک نیت خیر پایه گزاری شده است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید یک بازو و یار و یاور برای دولت و مراکز علمی پژوهشی جهت رفع نیازهای کشور باشد و این نهاد به عنوان مکمل در این راستا نقش آفرینی نماید.

آیت اله حسینی بوشهری ضمن یاد و خاطر مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی این دانشمند فقید، فرهیخته، مومن و انقلابی که خدماتشان برای کشور تا همیشه ماندگار است افزود: توصیه من به شما جهادگران این است جهاددانشگاهی بر اساس ایمان و تقوا پایه گذاری شده است، این را حفظ کنید و روز به روز بهتر از گذشته برای نظام و انقلاب تاثیر گذار باشید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور ضمن تمجید از مجموعه جهادگران جهاددانشگاهی بوشهر که با نیت خالصانه این سال‌ها افتخار آفریده اند، عنوان کرد: جهاددانشگاهی بوشهر متکی به نسل جوان با عین حال که دیر شروع و راه اندازی شده است گوی سبقت را سایر استان ربوده است یا در حال رقابت با آن‌ها است و اقدامات خوبی را در سطح ملی و استان در حوزه ملی مختلف پژوهش و فناوری و اشتغال زایی و آموزش به سرانجام رسانده است.

امام جمعه قم افزود: همه فعالیت‌های که در جهاددانشگاهی می‌بینیم موجب خیر و برکت بر استان و کشور بوده است و امید دارم مجموعه جهاددانشگاهی در استان آن چنان پیشرفت کند تا به عنوان یک برد ملی در کشور تبدیل شود و تبدیل به اتاق فکری برای استان باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انتظار این است شما هم تولید علم کنید و هم تولید ثروت، علمی که شما را به ثروت می‌رساند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: یک بخش کار مهم شما باید استعداد شناسی و نخبه پروری باشد که استعدادها را از مقاطع تحصیلی مدراس تا دانشگاه شناسایی و از بالقوه به بالفعل تبدیل کنید و افقی روشن را برای آینده علمی کشور را ترسیم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha