• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051510279
  • خبرنگار : 50126

موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

ایسنا/ایلام وزیر کشور گفت: موکب‌داری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکب‌داران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و بابصیرت را دور خود جمع کرده است.

احمد وحیدی وزیر کشور روز دوشنبه، ۱۵ مردادماه، در همایش بزرگ موکب‌داران، خادمان و جهادگران اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: اربعین مقدمه و پیشواز ظهور امام عصر (عج) است و امام حسین (ع) همه وجود خود را برای ورود به مکتب انسان‌ساز دعوت کرده و در این میان اربعین بهترین فرصت برای اتصال به خاندان وحی است.

موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

وی افزود: امام حسین (ع) در نهضت عاشورا تمام هستی خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا مردم را به مسیر درست خداشناسی و تبعیت از ولایت هدایت و ارشاد کند.

 وحیدی با اشاره به اینکه دنیای غرب گرفتار جهالت و گمراهی شده است، ادامه داد: اوج این تباهی و ضلالت را می‌توان در زندگی بشر غربی دید که جوانان آنان در سیاهی گرفتار شده‌اند.

موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

وی بیان کرد: مناسک اربعین، همه ادیان توحیدی اعم از مسلمان و غیرمسلمان را به خود جلب کرده و با وجود آنکه آیین بزرگ و باشکوه اربعین توسط رسانه‌های غربی سانسور شده اما به یک حرکت جهانی تبدیل شده است.

وحیدی یادآور شد: اربعین مسیر درست هدایت را برای انسان‌ها روشن ساخت و مردم باید با تمسک به اربعین امام حسین (ع)، راه درست را بشناسند.

وی تاکید کرد: موکب‌داری اوج عشق، کرامت و فروتنی خادمان اربعین و تکریم ارزش‌های انسانی است و همه موکب‌داران خادم مقام ولایت امام حسین (ع) هستند که همه انسان‌های آگاه و بابصیرت را دور خود جمع کرده است.

وزیر کشور اضافه کرد: موکب‌داران در کمال کرامت و افتخار خادم زائران اربعین هستند و این ایام بهترین فرصت برای تربیت، تعالی، رشد و نمو برای جوانان و نوجوانان است. موکب‌داران باید جوانان و نوجوانان را در این مقطع جذب کنند.

موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

وی افزود: خاصیت موکب‌داری اربعین این است که بدون محدودیت همه انسان‌ها را جذب می‌کند و موکب‌داران خالق صحنه‌های زیبایی در خدمتگذاری به زائران هستند.

موکب‌داران ایلام گرد هم آمدند

وزیر کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از مکتب انسان‌ساز عاشورا است، ادامه داد: شهدای ایران اسلامی و جبهه محور مقاومت ملت‌های آزاده را بیدار کردند و با شهادت هر سردار و سربازی یک رزمنده دیگر جایشان را پر می‌کند و جبهه حق هیچگاه خالی از سربازان و سرداران جسور و شجاع شهادت طلب نیست.

«حسن بهرام‌نیا» نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم ایلام مردمی ولایت‌مدار و شهیدپرور هستند و سه هزار شهید والامقام سند افتخار و دل‌دادگی مردم استان ایلام به نظام است.

وی افزود: دهه محرم و اربعین تجلی‌گاه معرفت حسینی است و کنگره اربعین‌حسینی در این ایام بسیار باشکوه برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: امروز شاهد هستیم که همه موکب‌داران در این همایش وزین و باشکوه حضور دارند و با حضور خود آمادگی خود را برای خدمت صادقانه به زوار اعلام می‌کنند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام بیان داشت: مردم ایلام به شایستگی پرچم امام حسین(ع) را برافراشته کردند که این نشانگر اربعینی بودن آنان است. مردم در انتخابات، بلوغ سیاسی و در اربعین خدمت خالصانه خود را به منصه ظهور رساندند.

وی اضافه کرد: تونل کبیرکوه در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود و فاز نخست سامانه گرمسیری آماده افتتاح و فاز دوم آن  در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه سامانه گرمسیری، حدود ۷ هزار میلیارد تومان  و برای تونل کبیرکوه در این دولت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به پروژه‌های استان، گفت: طی دو هفته اخیر، پروژه‌هایی از مصوبات سفر شهید رئیسی به ایلام، با ارزش بیش از ۵۴۹ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 بهرام‌نیا افزود: طی دو هفته اخیر تا به امروز، استخر دانش‌آموزی ایلام با ۵۳ میلیارد تومان، مدرسه هوشمند و سبز ایوان با ۳۵ میلیارد تومان، سالن بین‌المللی فرودگاه ایلام با ۱۷۹ میلیارد تومان افتتاح، استخر مهران با ۳۲ میلیارد، تصفیه‌خانه آب آشامیدنی شهر ایوان با ۱۷۴ میلیارد تومان و درمانگاه تامین اجتماعی مهران با ۷۵ میلیارد تومان از پروژه‌هایی است که افتتاح شدند.

وی  ادامه داد: بیمارستان ۶۴ تختخوابی ملکشاهی، پروژه آب‌رسانی و تصفیه‌خانه شهرستان ملکشاهی و کارخانه کاغذ سنگی چرداول نیز در هفته دولت افتتاح خواهند شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha