• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051510257
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران خبرداد

تدوین اطلس قرآنی در مازندران

تدوین اطلس قرآنی در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در سطح استان، گفت: اطلس قرآنی استان مازندران در حال آماده‌سازی و سند راهبردی توسعه فعالیت برای تصویب تهیه شده است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور، استاندار مازندران در این دوره از مسابقات قرآنی دانش آموزان دختر سراسر کشور که در مجتمع قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به سابقه تاریخی مردم مازندران در حمایت از علویان، اظهار کرد: مردم این دیار برای اعتلای اسلام با همه وجودشان تلاش می‌کنند.

وی به قابلیت‌های مختلف مازندران در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: با همه این قابلیت‌ها مردم این استان در میهمان نوازی سرآمد هستند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مردم این استان در حوزه آموزه‌های دینی و تاریخی افراد بسیار اثرگذاری را به جهان اسلام معرفی کرده است.

وی با اعلام اینکه مازندران دیار امیرالمومنین علی(ع) است، افزود: امام علی(ع) قله، توحید، جهاد و شهادت بوده است.

نوری با اشاره به حضور دانش آموزان ۳۱ استان کشور در این دوره از رقابت‌ها، افزود: بنده به نیابت از مردم مازندران به همه خوش آمد می‌گویم دانش آموزان قرآنی نهضت تربیتی مناسبی را آغاز کردند و باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها افزود: دانش آموزان کشور ما در رشته‌های مسابقاتی قرآن ایستاده‌اند و باید تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی در جهان جاری و ساری شود.

استاندار مازندران در ادامه اشاره به تلاش‌های انجام شده در کشور برای احیاء فرهنگ قرآن، افزود: در آخرین سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به مازندران با وجود مشغله کاری سنگین این سفر در پایان سفر به جای استراحت درخواست کرد که قرآنی در اختیارش قرار داده و برنامه روزانه قرآنی خویش را پیگیری کردند.

تدوین اطلس قرآنی در مازندران

 وی با اعلام اینکه برگزاری مسابقات قرآنی زینت بسیار خوب مجالس است، افزود: انتظار داریم که هر دانش آموز قرآن پژوه نسبت به تشویق دیگر افراد در این زمینه اقدام کند.

استاندار مازندران با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تقویت فعالیت‌های قرآنی، افزود: سه هزار جلسه مستمر قرآنی در استان مازندران برگزار می‌شود.

وی به فعالیت ۵۰۰ حافظ کل قرآن کریم در مازندران اشاره کرد و گفت: در هر شهرستان یک دارالقرآن دولتی فعال بوده و بیش از ۹۵۰ مرکز قرآنی در استان فعالیت دارد.

استاندار مازندران با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر قرآن در سطح استان، افزود: اطلس قرآنی استان مازندران در حال آماده سازی و سند راهبردی توسعه فعالیت برای تصویب تهیه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات ۸۱۰ دانش آموز نخبه از ۳۲ استان مازندران حضور دارند و در مجموع هزار و ۱۰۰ نفر برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha