• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403051510216
  • خبرنگار : 50126

تصفیه‌خانه آب شرب ایوان به بهره‌برداری رسید

تصفیه‌خانه آب شرب ایوان به بهره‌برداری رسید

ایسنا/ایلام پروژه تصفیه‌خانه ایوان با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

احمد وحیدی، وزیر کشور در این آیین با اشاره به کنگره بزرگ اربعین، گفت: ایلام پایتخت خادمین زوار آبا عبدالله الحسین ( ع) است و بیشترین تردد همواره در مرز مهران به ثبت می‌رسد.

وحیدی افزود: امنیت ما مرهون همه شهدا و شهید قاسم سلیمانی است که جان عزیز خود را برای آسایش و امنیت مردم فدا کردند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  اسماعیل هنیه، گفت: یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم.

وزیر کشور با اشاره افتتاح پروژه تصفیه خانه ایوان بعنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان ایلام، یادآورشد: شهید رئیسی به استان شهیدپرور ایلام عنایت ویژه داشتند و در اختصاص اعتبارات به پروژه های اربعین اهتمام داشتند.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام نیز در این آیین با قدردانی از همه دست‌اندرکاران این پروژه، گفت: افتتاح این پروژه از مطالبات مهم مردم ایوان است که بحمدالله امروز شاهد افتتاح این پروژه هستیم.

 بهرام‌نیا افزود: این پروژه از مصوبات مهم سفر رییس جمهور بود که با همکاری و هم‌افزایی مدیران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد:  ایلام قطب اربعین و نگین فرهنگی کشور است و با نگاه ویژه شهید رئیسی رییس‌جمهور شهید و وزیر محترم کشور زیرساخت‌ها در مقایسه با گذشته متحول شده است.

 بهرام‌نیا با اشاره به دو پروژه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه، گفت: از مجموع ۱۱ هزار میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری حدود ۷ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد و تونل کبیرکوه نیز در اربعین به‌صورت اضطراری زیر بار ترافیک می‌رود.

هدف از اجرای این طرح تامین آب پایدار و  بلندمدت شرب و صنعت شهر ایوان و زرنه و ۳۲ روستای تابعه است. 

بهسازی چشمه‌ها و ساخت سه ایستگاه پمپاژ، سه مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی، ۳۲ کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی ۳۵۰ و ۴۵۰ میلیمتری، اجرای خط برق اضطراری و امکان تامین برق اضطراری از طریق چهار دستگاه دیزل ژنراتور از مشخصات طرح است که برای این طرح ۱۷۴ میلیارد تومان هزینه شده است و منابع تأمین آب آن از چشمه‌های سیاهگل به میزان ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha