• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403051510124
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد

کاهش مدت زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین حسینی

کاهش مدت زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین حسینی

ایسنا/مازندران  فرمانده انتظامی استان مازندران از کاهش مدت زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین حسینی در این استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته ۱۹ سورتی پرواز برای اعزام زائرین اربعین حسینی در مازندران انجام شد که ۱۰۳ هزار مازندرانی برای زیارت حرم سیدالشهدا (ع) سفر کردند.

از پنجم مردادماه سال جاری تاکنون روزانه ۳۰۰۰ نفر در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند که به گفته مدیرکل حج و زیارت استان مازندران تا به امروز ۴۶۰۰۰ مازندرانی در سامانه مورد نظر برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کردند.

مجوز تردد زائران اربعین منوط به ورود به سامانه سماح و تکمیل فرم‌های بیمه‌ای است که زائران پس از ورود به این سامانه می‌توانند بر اساس نرخ تعیین شده از سه سطح بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

کاهش مدت زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین حسینی

سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز15 مرداد در حاشیه بازدید از پلیس گذرنامه استان با بیان اینکه از امروز صدور گذرنامه در اداره گذرنامه انجام می‌شود، گفت: مدت زمانی که مردم معطل می‌شدند حداقل ۴۸ ساعت بود که به یک روز یا نصف روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: افرادی که گذرنامه بین المللی دارند اعتبار این گذرنامه ها ۶ ماهه است و گذرنامه های زیارتی نیز با حداقل هزینه برای زائران اربعین حسینی صادر می‌شود و در مازندران هماهنگی های لازم برای این امر صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مازندران اعلام کرد: روند صدور گذرنامه ادامه دارد و افتخار ما خدمت به مردم و رضایتمندی آنان است تا با یک امنیت خاطر بتوانند به زیارت اربعین بروند.

همچنین بنابر اعلام مسئولان مربوطه برای سهولت تردد زائران عتبات عالیات امسال تمام ناوگان‌های موجود در کشور اعم از ناوگان هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی پای کار آمده‌اند تا بتوانند امکان سفری سریع، ارزان و امن را برای مسافران فراهم کنند. 

کاهش مدت زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین حسینی

عرضه بلیت پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه نجف برای بازه زمانی ۲۴ مردادماه تا ۹ شهریور ماه سال جاری از عصر ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ شروع می‌شود.

بهای بلیت یک‌طرفه از استان‌های خراسان‌ها، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر ۶ میلیون تومان تعیین شده است.

بهای بلیت یک‌طرفه از تهران و سایر استان‌های کشور (به استثنای استان‌های فوق‌الذکر) به بغداد یا نجف اشرف و برعکس، حداکثر ۵ میلیون تومان تعیین شد.

همچنین قیمت بلیت اتوبوس‌های ۴۴ نفره تا مهران، ۵۶۵ هزار تومان، خسروی ۵۴۰ هزار تومان، چذابه ۵۸۵ هزار تومان، شلمچه ۶۰۰ هزار تومان، تمرچین ۵۰۰ هزار تومان و تا مرز باشماق نیز ۵۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

کاهش مدت زمان صدور گذرنامه ویژه اربعین حسینی

امکان پیش‌فروش بلیت برگشت اتوبوس‌های اربعین از ۳ مرز خسروی، تمرچین و باشماق فراهم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha