• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403051509982
  • خبرنگار : 50598

معاون سیاسی استاندار استان مرکزی:

هیچ شهرستان جدیدی در استان برای حضور اتباع، مجاز اعلام نخواهد شد

هیچ شهرستان جدیدی در استان برای حضور اتباع، مجاز اعلام نخواهد شد

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه هیچ شهرستان جدیدی در استان مرکزی برای حضور اتباع، مجاز اعلام نخواهد شد، ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی قویا با مجاز شدن حضور اتباع در شهرستان‌های زرندیه و محلات مخالفت می‌کند.

بهنام نظری، ۱۵ مرداد در ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی از سال‌های قبل پذیرای اتباع خارجی مجاز بوده و هم اکنون نیز در ساوه تعداد زیادی از اتباع از کشور افغانستان وجود دارند.

وی اضافه کرد: اتباع مجاز دارای کارت و شناسه و محل زندگی معین، در تعریف ما رویکرد مشخصی دارند ولی اتباع غیرمجاز تمام حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ما را مورد آسیب قرار می‌دهند چراکه نمی‌دانیم چه کسی هستند، کجا هستند و چه کاری انجام می‌دهند.

وی افزود: ما متولی ورود اتباع غیرمجاز نیستیم چراکه آنها از مرزهای شرقی وارد می‌شوند و ما نقشی در این خصوص نداریم. ادارات‌ کل کار و تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی و صمت استان باید بدانند استفاده از اتباع غیر مجاز به عنوان نیروی کار ممنوع است و مماشات در این زمینه را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه هیچ شهرستان جدیدی در استان مرکزی برای حضور اتباع، مجاز اعلام نخواهد شد، تاکید کرد: ما در ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی قویا اعلام می‌کنیم که با مجاز شدن حضور اتباع در شهرستان‌های زرندیه و محلات مخالفت می‌کنیم. 

نظری با بیان اینکه نباید در این خصوص ساده انگاری کنیم چراکه امنیت ما شوخی بردار نیست، گفت: استان مرکزی با این حجم از صنایع مختلف، تاثیرگذاری بسیاری در صنعت و امنیت کشور دارد. ما مسئولیت تامین امنیت مردم را داریم و خواهش می کنم تمامی ارگان‌ها در این زمینه کماکان با جدیت برخورد شود.

وی اضافه کرد: ما در ادامه بایستی نسبت به پاکسازی شهرستان دلیجان از اتباع غیرمجاز اقدام کنیم. نیروی انتظامی در هر لحظه و مکانی در استان اتباع غیرمجاز را شناسایی کرد باید نسبت به جمع آوری و انتقال فرد به اردوگاه و طرد فرد از کشور اقدام کند.

نظری با بیان اینکه ما به اعتبارات مالی در این مورد نیاز داریم، گفت: استان پتانسیل افزایش شهرستان‌های مجاز را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای وضعیت فعلی استان بایستی جلسه‌ای تخصصی گذاشته شود، افزود: هیچ درخواستی از طرف فرمانداران در مورد حضور اتباع در شهرستان‌های استان پذیرفته نمی‌شود.

نظری با بیان اینکه در سه شهرستان اراک، ساوه و دلیجان برای حضور اتباع خارجی مجاز منعی وجود ندارد گفت: در این سه شهرستان قریب به ۶۰ هزار نفر اتباع مجاز وجود دارد که آدرس دقیق و مشخصات کامل آنها ثبت شده و از همه امکانات بهره مند هستند. در ۹ شهرستان دیگر استان نیز حضور هرگونه اتباع مجاز و غیرمجاز ممنوع است.

وی اضافه کرد: برآوردی که از اتباع غیرمجاز استان داریم این است که نزدیک ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر هستند که بخش عمده‌ای از آنها توسط نیروهای انتظامی و امنیتی طرد شده و نسبت به طرد مابقی نیز اقدام خواهیم کرد.

نظری ادامه داد: مطابق دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها برای طرد اتباع غیرمجاز اقدام خواهد شد و هیچگونه مماشاتی نخواهد بود. از مردم نیز خواهشمندیم در صورت مشاهده اتباع غیرمجاز آنها را به نیروی انتظامی معرفی کنند تا برخورد قانونی و قضایی در خصوص آنها صپرت گیرد و نسبت به طرد آنها از کشور اقدام کنیم.

احمدرضا آدینه، مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی نیز اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مصوبات جلسه قبل، اجرایی شده است که یکی از مصوبات اجرا شده، تشدید و ارتقا صددرصدی گشت‌های انتظامی برای شناسایی اتباع غیرمجاز بوده است.

وی افزود: ممنوعیت به کار گیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی و صنعتی توسط اداره‌کل صمت و اتاق اصناف به کلیه واحدهای تولیدی و اصناف ابلاغ شده و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گشت‌هایی را برای شناسایی واحدها و برخورد با کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار گرفته‌اند، گذاشته است.

آدینه با بیان اینکه برگزاری جلسات کمیسیون اتباع غیرمجاز در شهرستان‌ها در حد مطلوب نیست، گفت: ضرورت دارد یک تصمیم در سطح ملی در خصوص افزایش سهمیه آرد در مناظقی که اتباع مجاز زیادی هستند گرفته شود.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان، شعبه ویژه‌ای را برای بحث‌ اتباع احتصاص داده است، تصریح کرد: بعضی از گروه‌ها در بعضی شهرستان‌ها به شدت موافق حضور اتباع برای جبران نیروی کار و بعضی کاملا مخالف هستند. به جز شهرستان تفرش تقاضایی از سایر شهرستان‌ها برای حضور اتباع به ما اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۶ ۱۴:۱۷

تقاضا داریم طرح وبرنامه برای برگرداندن اتباع خارجی مجاز هم داشته باشید