• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051509927
  • خبرنگار : 30147

تعزیرات حکومتی متخلفان را نقره‌داغ کرد

تعزیرات حکومتی متخلفان را نقره‌داغ کرد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از محکومیت چند متخلف در تعدادی از شهرستان‌های این استان خبر داد.

سید مرتضی مدنی فدکی در همین خصوص از جریمه ۱۴ میلیارد ریالی یک داروخانه دامپزشکی در شهرستان تربت‌جام برای تقلب در فروش دارو خبر داد.

وی گفت: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان تربت‌جام به پرونده یک داروخانه دامپزشکی به دلیل فروش دارو تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود پیرامون فروش دارو دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط و معدوم‌سازی داروهای تاریخ مصرف گذشته و پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحد به مدت هشت روز، متخلف را به پرداخت ۱۵ میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

مدنی گفت: با گزارش دامپزشکی شهرستان تربت‌جام پیرامون فروش دارو دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته، گزارش تخلف این داروخانه برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

نقره‌داغ شدن شرکت متخلف در تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه از محکومیت ۴۹ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریالی شرکت تولید آرد به اتهام گران‌فروشی در ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سبوس در شهرستان طرقبه و شاندیز خبر داد.

وی گفت: پرونده گران‌فروشی ۲۳۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم سبوس به ارزش ۴ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه و شاندیز رسیدگی شد.

مدنی فدکی افزود: شعبه با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده اتهام گران‌فروشی سبوس را محرز و علاوه بر ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی گفت: بازرسان اداره جهاد کشاورزی در بازرسی از شرکت تولید آرد، فرم گزارش گران‌فروشی را تنظیم و برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی طرقبه شاندیز ارسال کردند.

جریمه نقدی برای قاچاق خودرو

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به قاچاق یک دستگاه خودرو کامیون به ارزش ۴۱ میلیارد و ۵۲۳ میلیون ریال در تایباد گفت: پرونده‌ یک شرکت بازرگانی متخلف برای قاچاق یک دستگاه کامیون به ارزش ۴۱ میلیارد ریال در شعبه گلوگاه هفده شهریور تعزیرات حکومتی شهرستان تایباد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، نظریه گمرک و همچنین با توجه به درج آگهی در روزنامه و حضور نیافتن متهم در شعبه، تخلف را محرز و علاوه بر ممانعت از فعالیت اقتصادی به مدت ۲ سال، شرکت متخلف را به پرداخت ۲۴۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، مدنی، شعبه همچنین برای تحویل ندادن خودرو به گمرک، ۴۱ میلیارد  ریال برای بهای مال از دست رفته به جریمه اضافه و شرکت متخلف را جمعاً به پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: مأموران گمرک مرز دوغارون، گزارش یک شرکت بازرگانی با موضوع ورود یک دستگاه خودرو کامیون که به صورت موقت وارد کشور شده و پس از پایان مهلت قانونی در خصوص خروج خودرو اقدامی انجام نداده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی شهرستان تایباد ارسال کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha