• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403051509849
  • خبرنگار : 50024

هدف‌گذاری موسسه رازی برای افزودن دو واکسن جدید به سبد واکسیناسیون طیور کشور

هدف‌گذاری موسسه رازی برای افزودن دو واکسن جدید به سبد واکسیناسیون طیور کشور

ایسنا/البرز مدیر بخش تحقیقات طیور موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری تحقیقات آزمایشگاهی دو واکسن جدید طیور در این مجموعه به پایان برسد.

به گزارش ایسنا، محمد عبدالشاه روز دوشنبه ۱۵ مرداد با اشاره به اینکه رازی مجموعه ای است که تحقیقات را بر تولید مقدم می داند، اظهار کرد: این موسسه با یک قرن قدمت، تاکنون برای پژوهش اولویت بالاتری قائل شده و در واقع تولید را در سایه پژوهش قرار داده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر فعالیت های زیادی در حوزه پژوهش انجام شده که بسیاری از آنها به نتیجه رسیده که یکی از این موارد، دستیابی به بذر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.

مدیر تحقیقات بیماری‌های طیور، کرم ابریشم و حیات وحش موسسه رازی خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال جاری تحقیقات آزمایشگاهی دو واکسن دیگر نیز پایان یابد که یکی از آنها در حوزه صنعت مرغ مادر تخم گذار است.

وی همچنین به تداوم تحقیقات در این مجموعه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود برنامه‌هایی که در طول سال‌های گذشته تداوم داشته، در سال جاری شاهد نتایج آن باشیم.

عبدالشاه با اشاره به اهمیت تولید واکسن، تصریح کرد: ممکن است نیازهای یک کشور از طریق واردات تامین شود، اما تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک، موضوعی استراتژیک است و از ۱۰۰ سال پیش زمانی که با هدف مبارزه با بیماری طاعون گاوی، این موسسه تاسیس شد، علی رغم دسترسی مناسب و عدم وجود تحریم های کنونی، وطن پرستان این مرز و بوم تاکید بر خودکفایی کشور داشتند.

وی تاکید کرد: شاید افراد آن زمان، چنین روزی را در آینده می‌دیدند که کسی به کمک ما نخواهد آمد و باید خودمان برای حل مشکلات کشور راه حلی بیابیم.

 مدیر بخش تحقیقات طیور موسسه رازی اضافه کرد: لازم است بتوانیم به زبان مشترکی با صنعت برسیم چراکه تولیدات موسسه رازی در نهایت باید در صنعت و در راستای کنترل و کاهش نرخ بیماری‌ها به مصرف برسد.

وی با بیان اینکه برای درک مشترک، نیاز به زبان مشترک داریم، تصریح کرد: در این صورت و با افزایش ارتباط هرچه بیشتر با صنعت، موفقیت های بسیار بیشتری در انتظار ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha