• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403051509718
  • خبرنگار : 71516

ترس و اضطراب صهیونیست‌ها از پاسخ محور مقاومت هر روز بیشتر می‌شود

ترس و اضطراب صهیونیست‌ها از پاسخ محور مقاومت هر روز بیشتر می‌شود

رژیم صهیونیستی به دلیل پاسخ حتمی محور مقاومت به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان در ترس و نگرانی به سر می‌برد و هر روز این اضطراب و نگرانی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، روز به روز ترس و اضطراب رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران به ترور «شهید اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و پاسخ حزب‌الله لبنان به ترور «فواد شکر» از فرماندهان ارشد این حزب افزایش می‌یابد.

در سایه ترس و نگرانی دائم صهیونیست‌ها، روزنامه معاریو از آماده باش رژیم صهیونیستی برای هرگونه تلاش افراد مسلح برای نفوذ به شمال اراضی اشغالی خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع امنیتی نوشت: نگاه ما به زمین است نه به آسمان. ما آماده تلاش‌ احتمالی برای نفوذ و سناریوهای پیش‌بینی نشده هستیم.

روزنامه معاریو گزارش داد یگان‌های ذخیره در سرتاسر اراضی اشغالی به ویژه در شمال در وضعیت آماده باش کامل هستند.

سایت واللا نیز از آماده‌باش کامل در مرزهای اراضی اشغالی با لبنان خبر داد و اعلام کرد ستاد ارتش دستور تقویت نیروهای وابسته به فرماندهی جبهه شمالی و بالا بردن میزان آماده‌باش را داده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که این رژیم آماده چند روز درگیری و جنگ به دنبال حمله احتمالی ایران است.

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا به نقل از یک مسئول صهیونیست گزارش داد رژیم صهیونیستی نگران شلیک موجی از موشک‌ها و پهپادها در طول چند روز است.

همچنین بر اساس گزارش سی‌ان‌ان آمریکا، مقامات محلی در قدس به شهرک‌نشینان توصیه کرده‌اند تا پناهگاه‌هایشان را آماده کنند طوری که بتوانند ظرف ۹۰ ثانیه وارد آن شوند.

بر اساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز انگلیس مراکز حیاتی صهیونیست‌ها در شهر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی با نگرانی شدید منتظر انتقام حزب‌الله لبنان است.

این روزنامه نوشت، ماه‌هاست که پهپادهای حزب‌الله لبنان بر فراز حیفا دیده می‌شوند و با عبور از خطوط دفاعی رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی از اهداف احتمالی جمع‌آوری می‌کنند. این پهپادها از مکان‌های مهمی مانند بزرگ‌ترین بندر اراضی اشغالی، سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین و حتی دفاتر فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر نقشه‌برداری کرده‌اند.

به دلیل ترس و نگرانی صهیونیست‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی آماده‌باش خود را به بالاترین حد افزایش داده است.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا یکشنبه فاش کرد، ایران با تلاش‌های آمریکا و اعراب برای کاهش پاسخ خود به ترور هنیه مخالفت کرد.

پیش از این نیز «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان متعهد شد که کاری کند که صهیونیست‌ها به دلیل ترور فواد شکر «بسیار گریه کنند.»

همچنین روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی از سند ارتش این رژیم درباره سناریوهای جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان خبر داد که در میان روسای مقامات محلی در شمال اراضی اشغالی توزیع شده است.

این سند شامل قطع برق به مدت سه روز در برخی شهرها، قطع آب به مدت احتمالا چند روز، قطع خطوط تلفن ثابت به مدت هشت ساعت و تلفن همراه به مدت ۲۴ ساعت و قطع کوتاه مدت پخش رادیو و قطع اینترنت است.

بر اساس این سند حدود ۴۰ درصد از کارکنان احتمالا در طول مدت جنگ نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند و خدمات رسانی از خارج از مناطق آسیب دیده احتمالا ممکن نباشد.

این روزنامه اعلام کرد نهاد امنیتی پیش‌بینی می‌کند رژیم صهیونیستی احتمالا با حمله بی‌سابقه‌ای با صدها موشک مواجه شود که دارای کلاهک‌های جنگی هستند که حدود ۵۰ کیلوگرم مواد منفجره یا حتی ۱۰ برابر این را می‌توانند حمل کنند.

پیش بینی می‌شود که حزب‌الله لبنان اهدافی دور از جنوب حیفا از جمله تل‌آویو را هدف قرار دهد و احتمالا این مسئله باعث می‌شود تا تعداد زیادی از شهرک نشینان به قدس یا جنوب بروند.

بر اساس این سند این افراد در هتل‌ها اسکان داده می‌شوند.

در حال حاضر برنامه‌هایی برای برپایی چادرهایی در جنوب از جمله در مناطقی مثل تمناع، شمال ایلات و اشکول در نقب وجود دارد.

در این راستا روزنامه تایمز انگلیس نیز از زرادخانه نظامی حزب‌الله لبنان صحبت کرد و نوشت این حزب نسخه کمیابی از «بازدارندگی» را در قالب هزاران موشک دوربرد دارد. اگر حزب‌الله لبنان تمام این موشک‌ها را شلیک کند فورا سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد و مراکز و زیرساخت در سرتاسر شمال اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو و حیفا را ویران خواهد کرد.

این روزنامه نوشت، اینکه می‌گویند حزب‌الله بیش از ۱۵۰ هزار موشک دارد شاید قضاوت درستی نباشد و کمتر از میزان واقعی باشد چرا که حزب‌الله با استفاده از پهپادها، خمپاره‌ها و توپخانه می‌تواند با نیم میلیون سلاح به «اسرائیل» حمله کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha