• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051509700
  • خبرنگار : 50972

دما در نواحی گرمسیری خراسان رضوی به  ۴۵ درجه می‌رسد

دما در نواحی گرمسیری خراسان رضوی به  ۴۵ درجه می‌رسد

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: روزهای پایانی هفته جاری، روزهای گرمی در استان پیش‌بینی شده است به طوری که دمای هوای پنجشنبه، در نواحی گرمسیری استان به ۴۵ درجه سلسیوس خواهد رسید.

زهرا مبشری‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد غبار در سطح استان هستیم و در برخی از ایستگاه‌ها از جمله خواف گرد و غبار گزارش شده است.

 مبشری‌نسب افزود: پدیده غالب جوی تا پایان هفته در اکثر نقاط استان وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در نواحی بادخیز گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود، ضمن اینکه احتمال انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نواحی استان از جمله مشهد نیز تا پایان هفته وجود دارد.

وی ادامه داد: تا روز پنجشنبه دمای استان روند رو به افزایشی را در پیش خواهد گرفت به طوری که بنا بر پیش‌بینی‌ها روز پنجشنبه، ۱۸مرداد ماه، گرم‌ترین روز هفته خواهد بود و حداکثر دما در نواحی گرمسیر استان در این روز به ۴۵ درجه می‌سد.

این کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: روز گذشته دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات، ۳۶ درجه بوده و پیش‌بینی می‌شود امروز نیز دما به ۳۶ درجه برسد.

وی افزود: تا روز پنج‌شنبه حداکثر دما در مشهد تا حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید و در حال حاضر دمای شهر مشهد ۳۱ درجه سانتی‌گراد است.

مبشری نسب عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با حداقل دمای ۱۶ درجه خنک‌ترین و سرخس با ۴۲ درجه گرم‌ترین نواحی استان بوده‌اند و بیشترین سرعت وزش باد از بجستان با ۶۸ کیلومتر بر ساعت ثبت و گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان هفته بارشی را برای استان پیش‌بینی نمی‌کنیم و در اوایل هفته آینده بارشی در نواحی غربی و شمال غرب استان پیش‌بینی شده که باعث خنک‌تر شدن هوا و کاهش دما در نواحی شمالی استان خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha