• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051509639
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه:

احیای نماز و زکات بعد دیگری از احیاگری قیام عاشورا است

احیای نماز و زکات بعد دیگری از احیاگری قیام عاشورا است

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: احیای نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر بعد دیگری از احیاگری قیام عاشورا است. 

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب امروز (دوشنبه ۱۵ مرداد ماه) در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه با اشاره به روایتی از امام محمد باقر (ع)، گفت: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت ستون‌های دین اسلام هستند و ولایت افضل آنها و هدایت‌کننده مردم به سوی آنها است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) احیاگر نماز و زکات بوده و این موضوع در سیره عملی آن حضرت نیز نمایان است، اضافه کرد: در زیارتنامه آن حضرت نیز خوانده می‌شود و ماه محرم بهترین زمان برای احیا و ترویج سنت حسنه فریضه زکات است لذا می‌توان گفت احیای نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر بعد دیگری از احیاگری قیام عاشورا است. 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه خداوند به پیامبر اکرم (ص) دستور می‌دهد که از ثروتمندان زکات را بگیرد و به نیازمندان بدهد چرا که اگر ثروتمندان خودشان به نیازمندان زکات دهند، نیازمندان خود را مدیون آنها می‌دانند در حالی او به وظیفه شرعی خود عمل کرده است، افزود: جمع‌آوری زکات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) که با اذان و اجازه ولایت فقیه انجام می‌شود عمل به دستور قرآن و حفظ عزت نیازمندان است. 

امام‌ جمعه سلطانیه با توضیح اینکه دین اسلام می‌خواهد فقر و نیاز فقیر برطرف شود نه اینکه نیازمندان را مدیون ثروتمندان کند، اظهارکرد: شورای زکات از لحاظ شرعی باید خود را به پرداخت خمس و زکات واجب و زکوات مستحبی مقید کنند و از لحاظ قانونی هم که عضو شورای زکات هستند به وظایف خود عمل کنند. 

در این جلسه حجت‌الاسلام محرم‌خانی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سلطانیه با ارائه عملکرد شورای زکات، گفت: برنامه ابلاغی امسال برای جمع‌آوری زکات دو میلیارد و ۹۷۳ میلیون تومان است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha