• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403051509637
  • خبرنگار : 71496

اسموتریچ دستور کسر ۲۶ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را داد

اسموتریچ دستور کسر ۲۶ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را داد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و از چهره‌های افراطی کابینه این رژیم دستور داد ۲۶ میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین با این ادعا که برای حمایت از عملیات‌های ضد صهیونیستی استفاده می‌شود، کسر شود.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم دستور مصادره ۱۰۰ میلیون شکِل (معادل ۲۶.۳ میلیون دلار) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را با طرح این ادعا که از آنها برای تامین مالی و حمایت از حملات علیه شهرک‌نشین‌های صهیونیست استفاده می‌شود، صادر کرد.

به نوشته روزنامه عربی۲۱، این وجوه درواقع مالیات‌هایی است که فلسطینی‌ها بابت کالاهای وارداتی از اراضی اشغالی و یا در گذرگاه‌های مرزی رژیم صهیونیستی پرداخت می‌کنند و میانگین ماهانه آن ۲۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، این پنجمین باری است که اسموتریچ دستور مصادره بخشی از درآمدهای تشکیلات خودگردان را می‌دهد و مجموع مبالغ کسر شده به صدها میلیون شکِل رسیده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تا این لحظه واکنشی به این مساله نداشته اما معمولا این اقدامات رژیم صهیونیستی را «دزدی» توصیف می‌کند.

اسموتریچ ژوئن نیز دستور کسر ۳۵ میلیون دلار از وجوه تشکیلات خودگردان و واریز آنها برای تعدادی خانواده شهرک‌نشین اسرائیلی را که مدعی هستند برخی از اعضایشان در عملیات‌های فلسطینی‌ها کشته شدند، صادر کرد.

۲۳ ماه مه بانک جهانی هشدار داد که وضعیت مالی عمومی تشکیلات خودگردان فلسطین در سه ماه قبل به شدت رو به وخامت رفته و خطر فروپاشی مالی آن رو به افزایش است.

اساسا تشکیلات خودگران از این وجوه برای پرداخت حقوق کارمندان خود استفاده می‌کند و این وجوه ۶۵ درصد از کل درآمدهای آن را تشکیل می‌دهد.

اما رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت سالانه مبلغ ۶۰۰ میلیون شکِل (معادل ۱۶۵ میلیون دلار) از این وجوه را در ازای کمک‌های ماهانه‌ای که تشکیلات خودگردان به خانواده‌های اسرا و آزادگان فلسطینی اختصاص می‌دهد، کسر کند.

مبلغ کسر شده بابت کمک‌ها به اسرا و آزادگان فلسطینی سالانه افزایش پیدا کرد و به میانگین ۷۰۰ میلیون شکِل در سال (معادل ۱۹۵ میلیون دلار) رسید.

از نوامبر ۲۰۲۱ تشکیلات خودگردان فلسطین نتوانسته حقوق کارمندان دولتی را به شکل کامل پرداخت کند و پرداختی‌ها به نسبت ۵۰ تا ۹۰ درصد از حقوق ماهانه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha