• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403051509572
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان عنوان کرد:

افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی در گلستان

افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی تا مهرماه سال جاری در گلستان خبر داد و گفت: با افتتاح این مدارس، استان گلستان به رکورد ساخت هر چهار روز یک مدرسه خواهد رسید.

وحید فراهی امروز دوشنبه به مناسبت هفته خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در گلستان، با مدیر، دبیر و هیئت تحریریه این خبرگزاری دیدار و گفت وگو کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور متوسط در هر هفته یک مدرسه و در کل سال ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۰ پروژه آموزشی دیگر افتتاح و استان گلستان به رکورد ساخت هر ۴ روز یک مدرسه خواهد رسید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان، میزان اعتبار هزینه شده برای نوسازی مدارس گلستان در عمر سه ساله دولت سیزدهم را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و  افزود: در دولت شهید رئیسی روزانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه نوسازی و بهسازی مدارس استان هزینه شده است.

فراهی با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید عجمیان برای رنگ‌آمیزی، شاداب‌سازی محیط مدارس، بهسازی آبخوری و تعمیر تجهیزات مدارس تصریح کرد: در دو سال گذشته قریب به هزار مدرسه با کمک نیروهای جهادی بهسازی شد.

وی با بیان اینکه قریب ۶۵ درصد احداث فضاهای آموزش استان گلستان در مناطق روستایی بوده است، گفت: امسال ۴۰ پروژه مدرسه‌سازی در دست ساخت داریم که این پروژه‌ها در کل استان توزیع شده است.

افتتاح ۴۰ پروژه آموزشی در گلستان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان شهر گرگان را از نظر سرانه فضای آموزشی جزو محروم‌ترین شهرهای استان برشمرد و اضافه کرد: سرانه آموزشی در گرگان پایین‌تر از میانگین کشوری است و این وضعیت در جنوب شهر گرگان به دلیل کمبود زمین تشدید شده است.

فراهی از ساخت دو مدرسه در جنوب شهر گرگان با ظرفیت ۲۵ مدرسه خبر داد و افزود: ما برای حل مشکل کمبود مدارس در جنوب شهر گرگان حداقل به ۶۰ کلاس درس و ساخت سه مدرسه نیاز داریم.

این مقام مسئول تعداد مدارس ساخته شده در استان گلستان در مدت سه ساله دولت شهید رئیسی را ۱۴۰ مدرسه اعلام و تصریح کرد: برای ساخت این مدارس هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که حدود ۳۰۰ میلیاد تومان از محل کمک‌های خیرین تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان با اشاره به رشد ۲۵ صدم درصدی سرانه فضای آموزشی گلستان در دولت سیزدهم گفت: سرانه فضای آموزشی گلستان از ۴.۶ درصد در قبل از دولت شهید رئیسی به ۴.۸۵ در حال حاضر ارتقاء یافته است و با این روند تا پنج سال آینده به متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور خواهیم رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha