• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051509536
  • خبرنگار : 50176

معاون استاندار لرستان:

جهاد دانشگاهی دستاوردهای دانشگاه را به صنعت و جامعه متصل می‌کند

جهاد دانشگاهی دستاوردهای دانشگاه را به صنعت و جامعه متصل می‌کند

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جهاد دانشگاهی دستاوردهای دانشگاه را به صنعت و جامعه متصل می‌کند.

احمدرضا دالوند در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از مهمترین ویژگی جهاد دانشگاهی به‌کارگیری جوانان پرتلاش و باانگیزه است که می‌کوشند به کمک نیروی جوانی و ابتکار فردی و گروهی به کاربردی کردن دانش و بکارگیری تجارب علمی و پژوهشی و مهارت‌افزایی و جستجوی مسائل و تلاش برای حل آن‌ها بپردازند.

وی به نقش آفرینی جهاددانشگاهی در ارتباط با صنعت و دانشگاه اشاره و بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه، سعی می‌کند تا دستاوردهای دانشگاه را به صنعت و جامعه متصل کند.

دالوند ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از نقاط ضعف نظام آموزشی، نبود آموزش‌های مهارت محور است، جهاددانشگاهی با تمرکز بر این موضوع و با ارائه آموزش‌های تخصصی و عملیاتی به جوانان و فارغ‌التحصیلان در تلاش است تا این نقطه ضعف را جبران و فارغ‌التحصیلان را به بازار کار متصل کند. 

این معاون استاندار اظهار کرد: برای ترویج روحیه "ما می‌توانیم" در بین نسل جوان به یک باورمندی جمعی نیاز داریم که یکی از نقش آفرینی‌های جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگ تقویت این روحیه بوده است.

دالوند با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با وجود امکانات و اعتبارات محدود، عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است، بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک مرکز علمی و مولد انقلاب اسلامی برای حل مشکلات علمی و فناورانه بوده و در حوزه‌های گوناگون علمی، تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی، درمانی و ... موجب تامین نیازهای کشور شده است

وی ورود جهاد دانشگاهی لرستان در عرصه‌های درمان ناباروری، خون بند ناف، گیاهان دارویی و غیره که از نیازهای اساسی استان بوده را قابل تقدیر دانست و افزود: مرکز درمان ناباروری یکی از دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی است که در این راستا شاهد اقدامات موثر و نتایج مفید آن در استان هستیم.

این معاون استاندار لرستان فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و سلامت را حائز اهمیت دانست و گفت: اقدامات این نهاد انقلابی در راستای سلامت همگانی و درمان ناباروری و ... سبب شده تا حوزه پزشکی و بهداشت جهاد دانشگاهی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha