• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403051509534
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بروجرد:

جهاد دانشگاهی رویکرد مسئله محور دارد

جهاد دانشگاهی رویکرد مسئله محور دارد

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بروجرد ‌با بیان اینکه جهاددانشگاهی رویکرد مسئله محور دارد و به مسائل از دیدگاه حل مسئله نگاه می‌کند و به نتیجه می‌رسد، افزود: این سازمان به صورت پروژه محور کار می‌کند و با دستگاه‌های مختلف در موضوعات مختلف همکاری های پژوهشی و تحقیقاتی دارد.

حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گستردگی ابعاد علمی جهاددانشگاهی در قالب ایجاد مؤسسات مختلف علمی و پژوهشی می‌تواند خدمات بسیار زیادی را در زمینه‌های مختلف علمی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور عرضه کند و بر همین اساس به جرات می‌توان جهاد دانشگاهی را دانشگاهی کارآفرین دانست.

وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی توانسته در راستای تحقق مأموریت‌های واگذارشده به این نهاد در حوزه‌های حوزه فنی مهندسی و علوم پایه پزشکی کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی تا آموزش و کارآفرینی، فرهنگ و تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و... گام‌های موثری در رفع نیازهای کشور بردارد.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بروجرد اضافه کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه، نهادی عمومی و غیردولتی  و دارای شخصیت کاملا مستقل است.

امیری بیان کرد: رسالت این نهاد در اصلاح و تکمیل نیازها و ضرورت‌های کشور اعم از خطوط تولیدی، خودکفایی و خوداتکایی، قطع وابستگی ها به خارج از مرزهای ایران است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بروجرد ادامه داد: با رصد نیازهای دستگاه‌های مختلف و تغییرات اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی می‌توان  به همکاری با جهاد دانشگاهی پرداخت.

امیری تصریح کرد: ارتباطات دو سویه و همه جانبه خاصتا در بخش پژوهش /آموزش در موضوعات مختلف خصوصا فرهنگی اجتماعی با دانشگاه پیام نور بروجرد موجب هم افزایی و تقویت و تعاملات بیشتر می‌شود.

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی به عنوان نهاد مبارک پس از انقلاب اسلامی با پیشینه و سابقه‌های برجسته و توان بالا در عرصه‌های مختلف پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزشی، تجاری سازی و با نیروهای بی‌ادعا اما توانمند و خلاق، حضور و مشارکت مردم درعرصه و جهش تولید می‌تواند اقدامات مهم و اساسی را انجام دهد.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بروجرد اظهار کرد: استفاده از کارآفرینان برتر و نخبگانی برای تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقای نظام حکمرانی کشور براساس تخصص و تحصیلات آن‌ها با ارائه فراخوان ایده‌های کاربردی و قابل اجرا برای پویایی و برای درست یافتن به کسب و کارهای نوآورانه از راهکارهای تحقق شعار است.

امیری خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات جهاد دانشگاهی در رفع نیازها و ضرورت‌ها در عرصه درمانی و پزشکی و اجتماعی فرهنگی است که این اقدامات به نوبه خود حرکتی جهادی و با اتکا به توان علمی پژوهشی جوانان مومن ایرانی و باروحیه‌ والا برای رفع نیازهای نسل آینده کشور را فراهم می‌کند و برای کشور امید آفرین است.

وی اضافه کرد: این نهاد می‌تواند با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و با ارتباط موثر دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت ‌و با ارائه دوره‌های آموزشی مناسب، اشتغالزا و پربازده برای جوانان منشأ امیدآفرینی باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بروجرد بیان کرد: جهاددانشگاهی استان باید ظرفیت علمی خود را در مسیر جهش تولید و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در اولویت بگذارد.

امیری تصریح کرد: جهاددانشگاهی نمونه یک نهاد علمی است که نشان داد می‌تواند به پشتوانه دانش و مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و پژوهشگران و نخبگان علمی بدون بودجه دولتی روی پای خود بایستد و با چابکی سازمانی که دارد در کوتاه مدت به نیازهای موجود در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و پزشکی و صنعتی پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه این نهاد یکی از بهترین نهادها برای انتقال پیام فرهنگی و علمی انقلاب به سراسر دنیا و در سطح جهانی است، افزود: جهاددانشگاهی توانمندی‌هایی دارد که دولت جدید می‌تواند برای رسیدن به توسعه پایدار از این توانمندی‌ها بهره بگیرد و با شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها را بازبینی و بازنگری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha