• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403051509530
  • خبرنگار : 30058

تشکیل قرارگاه جهاد علمی در استان اردبیل

تشکیل قرارگاه جهاد علمی در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل قرارگاه جهاد علمی استان اردبیل با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی انتظامی استان اردبیل تشکیل شد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی شامگاه ۱۴ مرداد در نشست با فرمانده انتظامی استان اردبیل ضمن قدردانی از نگاه مثبت فرماندهی انتظامی استان به دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: نیروی انتظامی بیشترین ارتباط با جرم و جنایت داشته و بالطبع بیشترین آسیب‌ها نیز به این حوزه وارد می‌شود که نیاز است این نیروی ارزشمند از پیشرفت‌های علم و فناوری در حوزه خود به نحو احسن استفاده کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان یکی از دانشگاه‌های سرآمد کشور در بسیاری از حوزه‌ها با ۴۰۰ عضو هیات علمی رتبه علمی بالایی دارد، افزود: برای نسل آینده که به نوعی نسل فعال در هوش مصنوعی خواهند بود، باید در زمینه پیشرفت تکنولوژی، زودتر از سایر کشورها گام برداریم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی باید بر اساس قوانین خود به سمت هوش مصنوعی جهت شناسایی جرائم و حفاظت از نیروی انسانی خود حرکت کند، افزود: در این خصوص دانشگاه محقق اردبیلی همراه فراجا بوده و در جهت جهاد علمی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن تاکید کرده‌اند، گام برداشته و در راستای اعتلای علمی کشور تلاش می‌کند.

وی با اشاره به تحصیل حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه محقق اردبیلی، تاکید کرد: امروز با تلاش دانشگاهیان و مسئولان، دانشگاه محقق اردبیلی یک دانشگاه بین‌المللی محسوب شده و پیشرفت ما چنان بالا است که از سایر کشورها نیز در این دانشگاه اشتغال به تحصیل دارند.

به دانشجویان بین‌المللی به دید فرصت نگاه شود

جواد تقوی فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد علمی استان اردبیل با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی و فرماندهی انتظامی استان، گفت: این قرارگاه بستر جامع همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است.

وی رفع نیازهای نیروهای مسلح از طریق فراهم نمودن بستر ارتباط میان تقاضا و عرضه پژوهش کشور توسط ظرفیت‌های علمی و تخصصی داخل کشور و تقسیم کار ملی و ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها بر اساس محورهای اولویت‌دار علوم و فناوری‌های نیروهای مسلح برگرفته از نقشه جامع علمی را از اهداف این قرارگاه عنوان کرد و افزود: حمایت از پروژه‌های بدیع و نوظهور، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، پسادکتری، فرصت‌های مطالعاتی، کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی، ایده‌های فناورانه و رویدادهای مساله‌محور از محورهای عملیاتی همکاری‌های علمی خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین ۱۲ اولویت مورد نیاز فراجا در طرح جهاد علمی را حوزه‌های فنی و مهندسی، سایبر، مدیریت سرمایه انسانی اسلامی، زیستی و سلامت، انتظامی، انسانی-اجتماعی-هنر و رسانه، علوم پایه، تحولی، اندیشه‌ای معرفتی، امنیت-اطلاعات و حفاظت، شناختی و نظامی عنوان کرد.

وی با اشاره به جو صمیمی موجود میان رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و دانشجویان، افزود: به دانشجویان بین‌المللی باید به دید فرصت نگاه کرد؛ چراکه برای استان ما افتخار است که سطح علمی و توانمندی دانشگاه محقق اردبیلی به حدی رسیده که از خارج از کشور طالب تحصیل در این دانشگاه هستند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه پیشرفت فناوری امروز در حوزه پلیس نیز تاثیرگذار بوده و به واسطه پیشرفت فناوری به تجهیزات علمی به‌روز مجهز شده‌ایم، ادامه داد: با تعاملات، همکاری‌ها و استفاده از نخبگان علمی می‌توان در بحث پیشگیری از جرائم و شناسایی آنها موفق عمل کنیم.

وی افزود: در قالب قرارگاه جهاد علمی موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و پیش‌بینی شده توسط فراجا به دانشجویان انتقال داده خواهد شد تا از یافته‌های علمی دانشجویان در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha