• دوشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۶:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403051509517
  • خبرنگار : 90067

سفیر روسیه: مردم ونزوئلا انتخاب خود را کرده‌اند و باید به آن احترام گذاشت

سفیر روسیه: مردم ونزوئلا انتخاب خود را کرده‌اند و باید به آن احترام گذاشت

سفیر روسیه در ونزوئلا به اسپوتنیک گفت: موقعیت به رسمیت شناختن یا نشناختن انتخابات در یک کشور مستقل، جلوه‌ای از سیاست استعماری است که واشنگتن همچنان آن را در آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت خود و زمینه آزمایش برای فن‌آوری‌های سیاسی خود به کار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سرگئی ملیک-باگداساروف، سفیر روسیه در ونزوئلا درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور که واشنگتن پیروزی نیکولاس مادورو در آن را قبول نکرده است، گفت: حتی قبل از انتخابات در ونزوئلا ، ایالات متحده اظهار داشت که آنها مجدداً انتخاب مجدد نیکولاس مادورو را تحمل نمی‌کنند! موقعیت به رسمیت شناختن یا نشناختن نتایج انتخابات در یک کشور خاص، جلوه‌ای آشکار از سیاست استعماری است. مردم ونزوئلا انتخاب خود را کرده‌اند و باید به آن احترام گذاشت.

این دیپلمات روسیه افزود: ایالات متحده همچنان منطقه آمریکای لاتین را به عنوان حیاط خلوت خود و زمینی آزمایشی برای فن‌آوری‌های سیاسی مشاهده می‌کند. به گفته رئیس جمهور مادورو، امروز ما شاهد تلاش برای تکرار پروژه «خوان گوایدو» با برخی تغییرات هستیم.

انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا در تاریخ ۲۸ ژوئیه برگزار شد و شورای ملی انتخابات، نیکولاس مادورو را برنده اعلام کرد. روز بعد، اعتراضات در این کشور توسط کسانی که با نتایج این انتخابات مخالف بودند، رخ داد. درگیری‌های خشونت آمیز بین نیروهای امنیتی و معترضان در کاراکاس و سایر شهرها اتفاق افتاد که در نتیجه بیش از ۲۰۰۰ نفر بازداشت شدند. واشنگتن بدون اینکه منتظر نتایج شمارش آرا و ممیزی متعاقب آن باشد، از جامعه بین‌المللی خواست تا رهبر مخالفان، «ادموندو گونزالز» را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا به رسمیت بشناسد. ایالات متحده و قانونگذاران اتحادیه اروپا، مادورو را تهدید کرده‌اند اگر او پس از انتخابات داوطلبانه از اختیارات خود به عنوان رئیس دولت دست نکشد باید با عواقبش مواجه شود.

پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات در ونزوئلا، مسکو گفت که مخالفان ونزوئلا باید شکست خود را بپذیرند. سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف به کشورهای ثالث هشدار داد که از تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در ونزوئلا دست بردارند.

کشتی‌های جنگی روسیه در ونزوئلا

سفیر روسیه در ونزوئلا همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: مسکو با در نظر گرفتن توسعه پویای همکاری‌های نظامی و صنایع دفاعی با کاراکاس، انتظار دارد که بازدید کشتی‌های جنگی روسیه از بنادر ونزوئلا ادامه یابد.

در ماه ژوئیه، بخشی از گروه ضربت دریایی ناوگان شمالی روسیه، از جمله ناوچه آدمیرال گورشکوف و تانکر تدارکاتی آکادمیک پاشین، به عنوان بخشی از یک سفر طولانی مدت، به بندر لاگوآیرا در شمال کاراکاس در دریای کارائیب رفتند.

 گروهی متشکل از ۴۶ خدمه در رژه نظامی - غیرنظامی به مناسبت دویست و سیزدهمین سالگرد استقلال این کشور آمریکای جنوبی شرکت کردند که در آنجا شخصا توسط رئیس جمهور نیکولاس مادورو مورد استقبال قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha