• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403051409494
  • خبرنگار : 50976

امام جمعه شیراز مطرح کرد:

خودسازی در راس مسائل قرار گیرد

خودسازی در راس مسائل قرار گیرد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: ما بعد از چهل سالگی انقلاب پیش روی خود یک حرکت طولانی ناظر به سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی داریم. مسجد جای چنین اقداماتی است و در راس مسائل باید بحث خودسازی باشد.. 

‌آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۴ مردادماه در جلسه قرارگاه مسجد محوری و تحول محله اسلامی در شیراز بیان کرد: باید ببینیم حرکت مسجد محور و محله اسلامی را در راستای چه کاری در نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: ما بعد از چهل سالگی انقلاب پیش روی خود یک حرکت طولانی ناظر به ۳ محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی داریم. مسجد جای هر سه این کارها است و در رأس مسائل باید بحث خودسازی باشد.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: برخی جاها باید از خود بگذریم تا چراغ‌های خاموش روشن شود و تا این خودسازی را انجام ندهیم موفق نمی‌شویم. اگر مجال دهیم تا کار خوب انجام شده و آن را حمایت کنیم نتیجه کار برای همه مفید خواهد بود و کسی از این حرکت خِیر بی‌بهره نخواهد ماند و این عمل با خودسازی صورت می‌گیرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در بحث کار این قرارگاه یعنی مسجد محوری و تحول محله اسلامی اگر هر فردی نقشی به عهده گرفت اولین وظیفه‌اش این است که ذره بین روی رفتار خود بیندازد و رفتاری که باعث دلسردی دیگران شود انجام ندهد.

وی ادامه داد: امروز ما نیاز به انسجام ملی و نشاط برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و دینی داریم و اگر یک حالت خودمحوری و خودخواهی در هر کدام از ارکان اطراف قضیه ایجاد شود مطمئنا باعث شکست حرکت خواهد شد. باید یک گفتمان واحد در نگاه جامعه‌پردازانه داشته باشیم، این مسائل مهمی است که در گام دوم باید رعایت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نتانیاهو اجازه ندارد هر غلطی کند و از ما شهید بگیرد. جبهه مقاومت محدود به ایران نیست و چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر هم وجود دارد. ما می‌خواهیم دست یکدیگر را بگیریم و همه پای کار آمده و حرکت عظیمی را شروع و در جامعه جریان‌سازی کنیم.

وی اظهار کرد: مراقب باشیم که هماهنگ‌سازی عمدتا کار علما است و علما باید بدانند در نقشه کار تمام مجموعه‌ها چه خبر است و نقاط اشتراک را پیدا کرده تا هماهنگ کار کنند و اگر در جایی اختلاف دیدگاه وجود دارد، دیدگاه برتر را ترجیح بدهد و این نقش علما است و نمی شود نسبت به مجموعه فعالیت‌هایی که در جامعه می‌شود، ناآگاه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر بنا باشد در طول پنج سال آینده طبق قانون برنامه هفتم توسعه جلو برویم و اگر در راستای قانون دلسوزانه حرکاتی انجام دادیم و دچار چندگانگی شدیم باید سریع هماهنگی ایجاد کنیم تا کار بزرگ‌تری را ارائه دهیم و از این جهت خودسازی قبلی به کمک ما می آید تا انگیزه غیر الهی را در کار نیاوریم.

وی بیان کرد: بحث سوم تمدن‌سازی است، تمدن رقیب ما یک الگو و مدل برای اقدام محله‌ای ارائه کرده است که نشان دهد موفق بوده است و ما نیز با توجه به امکانات موجود کشور باید نشان دهیم که در بین ۲۰۰ کشور دنیا موفق‌تر عمل کرده‌ایم و در این راستا باید خیلی هماهنگ باشیم. حرکت ما، یک حرکت تمدن ساز است و در عرصه فرهنگی باید نشان دهیم که روش ما بهتر است وگرنه مردم همراهی نخواهند کرد. بنابراین بحث محله محوری و مسجد محوری در بحث رقابت بین تمدنی جایگاه ویژه‌ای دارد

.آیت‌الله دژکام در پایان اظهار کرد: اگر مسجد معنویت و اخلاق نداشته باشد بقیه مسائل آن به حاشیه می‌رود، بسیاری مواقع خدمات ارائه می‌کنیم اما چون معنویت نیست و مسائل دنیوی ارجعیت پیدا کرده است دیگر به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نمی‌رسیم. کانون مسجد کانون ذکر، معنویت و یاد خدا است و از این مهم نباید غافل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha