• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403051409461
  • خبرنگار : 50405

در نشست فرماندار و احزاب مطرح شد

جریانات سیاسی مشهد به بلوغ بالایی رسیده‌اند/ افتتاح خانه احزاب استان در ۱۶ مرداد

جریانات سیاسی مشهد به بلوغ بالایی رسیده‌اند/ افتتاح خانه احزاب استان در ۱۶ مرداد

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: یکی از نقاط قوت ما در انتخابات این بود که هر کجا تخلفی پیش می‌آمد، ما به ستادها تذکر می‌دادیم و حل می‌شد. در نتیجه دیگر نیازی به برخورد از سمت ما نبود. این نشان‌دهنده بلوغ کافی در جریانات سیاسی مشهد است.

محسن داوری امروز ۱۴ مرداد در نشست فرماندار مشهد با احزاب شهرستان که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تشکر از احزاب برای شورآفرینی در انتخابات، اظهار کرد: ما در ایام انتخابات به شما قول دادیم بی‌طرفانه عمل کنیم و تمام امکانات را به تساوی، در اختیار تمام جریانات سیاسی قرار دهیم. خدا را شاهد می‌گیریم تمام تلاش خود را به کار بستیم تا به این قول عمل کنیم، اگرچه که قطعا نواقصی بوده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های شهرستان مشهد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: یکی از نقاط قوت این بود که علی‌رغم اینکه میانگین مشارکت انتخابات مرحله اول امسال در کشور و استان نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته بود، در مشهد این عدد افزایشی بود؛ در سال ۱۴۰۰ مشارکت مردم مشهد در انتخابات ۴۳ درصد بود که در انتخابات مرحله اول ریاست‌جمهوری چهاردهم این عدد به ۵۰.۱ رسید. این ثمره تلاش احزاب مشهد است.

فرماندار مشهد ادامه داد: همچنین در مرحله دوم انتخابات امسال نیز مشارکت در مشهد ۱۳ درصد نسبت به انتخابات ۱۴۰۰ افزایش یافته بود، در حالیکه در کل کشور مشارکت مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امسال نسبت به انتخابات ۱۴۰۰، در حد یک درصد افزایش پیدا کرده بود. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد مردم مشهد به احزاب و مجریان انتخابات اعتماد کرده و با مشارکت قابل قبولی در این عرصه حاضر شدند.

داوری با بیان اینکه ما در مشهد توانستیم بهتر از میانگین کشوری شور انتخاباتی ایجاد کنیم، گفت: یکی از دیگر نقاط قوت این بود که هر کجا تخلفی پیش می‌آمد، ما به ستادها تذکر می‌دادیم و حل می‌شد. در نتیجه دیگر نیازی به برخورد از سمت ما نبود. این نشان‌دهنده بلوغ کافی در جریانات سیاسی مشهد است.

وی با تاکید بر بی‌طرفی مجریان انتخابات مشهد، عنوان کرد: حساسیت ما روی این موضوع در حدی بود که حتی اگر در روز انتخابات می‌دیدیم در مورد یکی از عوامل اجرایی شبهه جانبداری وجود دارد، سریعا او را جابه‌جا می‌کردیم‌. نتیجه این حساسیت‌ها برگزار مطلوب انتخابات در مشهد بود.

فرماندار مشهد اضافه کرد: علی‌رغم اینکه پیش‌بینی می‌کردیم پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات، با برخی از تنش‌های احتمالی مواجه شویم، اما برخورد منطقی و بزرگوارانه مردم و ستادهای انتخاباتی باعث شد پس از اعلام نتایج هم هیچ مشکلی به وجود نیاید و نه خللی در نظم ایجاد شد و نه به حرمت ماه محرم خدشه‌ای وارد آمد. بابت تمام همراهی‌ها از شما احزاب سپاسگزاریم.

موفقیت دکتر پزشکیان را موفقیت خود می‌دانیم

حمیدرضا ترقی، رئیس خانه احزاب خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با اشاره به حضور پرشور احزاب استان در انتخابات، بیان کرد: خوشحالیم که حتی دوستانی که قبلا انگیزه حضور در انتخابات را نداشتند هم امسال فعالانه در این عرصه حاضر شدند و ستادهای بسیار پرشور و منظمی را هم تشکیل دادند. اکنون نیز همه ما موفقیت دکتر پزشکیان را موفقیت خود و نظام می‌دانیم و بنای کمک به ایشان را داریم.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ساختمان جدید خانه احزاب استان افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: در ایام انتخابات سعی کردیم از سمت خانه احزاب هماهنگی‌های کافی را با مسئولین داشته باشیم تا امکانات مورد نیاز ستادها در اختیارشان قرار گیرد و بتوانند در راستای افزایش شور انتخاباتی فعالیت کنند.

تعامل مثبت ستادهای انتخاباتی با فرمانداری و خانه احزاب 

همچنین الهه قلی‌زاده، سخنگوی خانه احزاب خراسان رضوی و مسئول روابط عمومی ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان نیز در ادامه این نشست ضمن تشکر از فرمانداری مشهد برای همکاری لازم با ستادها در ایام انتخابات، گفت: مجموعه خانه احزاب نیز در ایام انتخابات همکاری‌ خوبی را با ستادها داشت. اما علی‌رغم تمام تعاملات خوب فرمانداری و خانه احزاب با ستادها، مدیران برخی نهادها با نگاهی کاملا انحصارطلبانه و به نفع یک نامزد خاص عمل و سر راه ستادها سنگ‌اندازی می‌کردند.

وی ادامه داد: این مانع‌افکنی‌ها در حالی بود که ما در ستاد دکتر پزشکیان کارمان نسبت به سایر ستادها دو برابر بود، زیرا باید به سختی قشر خاکستری را تشویق به حضور در انتخابات می‌کردیم و بخش زیادی از زمان ما صرف این می‌شد که اهمیت انتخابات را برای مردم تشریح کنیم‌. در چنین شرایطی انتظار نمی‌رفت با برخی از مدیران در مورد یک سری بدیهیات به مشکل بربخوریم. حتی گاهی پیش می‌آمد برخی از افراد خودسر، به بنرهای تبلیغاتی دکتر پزشکیان آسیب وارد می‌کردند و مرجعی هم نبود که به این تخلفات رسیدگی کند.

سخنگوی خانه احزاب خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال آینده نیز انتخابات شوراها را در پیش داریم، لازم است به این موارد رسیدگی شود تا ما احزاب بتوانیم در انتخابات‌های بعدی صرفا به وظیفه اصلی خودمان که ایجاد شور انتخاباتی است، بپردازیم.

جریانات سیاسی مشهد به بلوغ بالایی رسیده‌اند/ افتتاح خانه احزاب استان در ۱۶ مرداد

از صدور بی‌ضابطه پروانه‌های حزبی خودداری شود

محمدصادق جوادی حصار، رئیس جبهه اصلاح‌طلبان خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با تشکر از زحمات احزاب استان در ایام انتخابات، اظهار کرد: از هیات رئیسه خانه احزاب استان درخواست دارم در اسرع وقت انتخابات خانه احزاب را برگزار کنند تا این نهاد مجددا سامان بیاید.

وی با تاکید بر لزوم شکل‌گیری تعامل بین احزاب با مسئولین اجرایی و امنیتی استان بیان کرد: ما باید بتوانیم در نشست‌های مشترک با مسئولین، مطالبات خود را با آنان در میان بگذاریم و آنان نیز امکانات و اختیارات خود را برای حمایت از احزاب به میدان بیاورند.

رئیس جبهه اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با انتقاد از تعدد احزاب ناکارآمد، عنوان کرد: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که فرمانداری بدون ضابطه دقیقی، به افراد مجوز تشکیل حزب می‌دهد. این از نگاه ما یک آفت است. باید مکانیزمی تعیین شود تا بر اساس آن هر تشکلی صرفا در صورت دارا بودن یک سری استاندارها بتواند مجوز تشکیل حزب دریافت کند. اکنون شاهدیم بسیاری از احزاب بدون اینکه حتی بدنه و اعضای مشخصی داشته باشند، پروانه حزب دارند. من از فرمانداری درخواست دارم از صدور بی‌ضابطه پروانه‌های حزبی بپرهیزد.

پس از اینکه تعدادی دیگر از دبیران احزاب به بیان دغدغه‌های خود پرداختند، داوری در پاسخ به مسائل مطرح‌شده اظهار کرد: ما با مدیران متخلف برخورد کردیم. افرادی را هم که اقدام به مخدوش‌سازی پوسترهای یک نامزد خاص می‌کردند را شناسایی کردیم‌، عمده این‌ها جوانانی بودند که از روی احساسات دست به این کار می‌زدند.

وی با بیان اینکه من خواهش دارم در کنار این موارد، نقاط قوت را هم ببینید، گفت: برای اولین بار در مشهد ما بیلبوردهای شهرداری را برای تبلیغات در اختیار ستادها قرار دادیم. این مورد در تمام ادوار انتخابات بی‌سابقه بود. همین که در ایام انتخابات از هر دو جناح سیاسی انتقاداتی را به ما وارد می‌کردند، نشان می‌دهد ما کار خود را به درستی انجام دادیم و به نفع هیچ جریان و نامزدی فعالیت نکردیم‌.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha