• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403051409460
  • خبرنگار : 50560

رئیس جهاد دانشگاهی استان:

تمرکز جهاد دانشگاهی قزوین بر روی آموزش‌های مهارت‌محور است

تمرکز جهاد دانشگاهی قزوین بر روی آموزش‌های مهارت‌محور است

ایسنا/قزوین رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: از آنجا که استان قزوین یک استان صنعتی است، بنابراین با توجه به نیاز و پتانسیل استان سعی کرده‌ایم در هلدینگ آموزشی خود به سمت آموزش‌های مهارت‌محور و خود اشتغال برویم تا افراد در کمترین زمان ممکن برای ورود به بازار کار آماده شوند.

فرشاد پیله‌چی عصر یکشنبه، ۱۴ مرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک مجموعه خودگردان است و این شرایط باعث شده تا با روحیه جهادی مأموریت‌های کاری خود را به ثمر برساند و ما در قزوین نیز سعی داشتیم در بین اعضای این نهاد انقلابی روحیه جهادی را تقویت کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه جهاد دانشگاهی این استان در سال ۱۳۸۳ افتتاح شده است، بیان کرد: در آستانه بیستمین سال تأسیس جهاد دانشگاهی استان قزوین هستیم و  یکی از تلاش‌های این نهاد، این است که در دهه سوم تأسیس جهاد دانشگاهی به دنبال کارهای اجرایی گزین باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای پژوهشی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور و به تبع استان قزوین فعالیت پژوهشکده رویان و همچنین درمان ناباروری است، در استان قزوین طی یک سال گذشته بیش از ۶۴۰ پرونده درمان ناباروری داشته‌ایم و ۵۰ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی و ۵۰۰ نفر از خدمت ذخیره‌سازی خون بندناف استفاده کرده‌اند. همچنین در یک سال گذشته ۳۸۰۰ نفر از شهروندان از خدمات درمانی جهاد دانشگاهی در بحث شیمی درمانی و ۳۷۰۰ نفر از خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی استفاده کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به کمبود سرانه درمانی در استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان قزوین یک پروژه عمرانی تحت عنوان مجتمع تحقیقاتی و درمانی دارد که در صورت تکمیل و بهره‌برداری این مجتمع، شاهد اقدامات درمانی مؤثر در حوزه ناباروری و درمان سرطان و همچنین ژنتیک خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، به گفته وی تکمیل کامل این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و میزان اعتبار آن برای فاز نخست ۹۰ میلیارد تومان است که در سفر شهید جمهور به استان قزوین مقرر شد ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یابد و از این میزان تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن به خزانه جهاد دانشگاهی واریز شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این نهاد علمی و انقلابی دستاوردهای قابل توجهی در حوزه آموزش و مهارت‌افزایی و همچنین اشتغال دارد، ما در این مجموعه یک هلدینگ آموزشی داریم، از آنجا که استان قزوین یک استان صنعتی است. بنابراین با توجه به نیاز و پتانسیل استان سعی کرده‌ایم در هلدینگ آموزشی خود به سمت آموزش‌های مهارت‌محور و خود اشتغال برویم تا افراد در کمترین زمان ممکن برای ورود به بازار کار آماده شوند.

آموزش سالانه ۳۰ هزار فراگیر در جهاد دانشگاهی قزوین

وی با اشاره به اینکه سالانه بالغ‌ بر ۳۰ هزار فراگیر از خدمات آموزشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند، گفت: در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی دپارتمان‌های مختلفی نظیر پزشکی، فنی و مهندسی، زبان، هنر، علوم انسانی، علوم کامپیوتر، آموزش‌های سازمانی و صنعت در حال فعالیت و جذب فراگیر هستند و دروسی که در این دپارتمان‌ها تدریس می‌شود، یا منجر به افزایش مهارت‌های فردی افراد خواهد شد و یا بستر اشتغال را برای فراگیران فراهم می‌کنند.

پیله‌چی در ادامه اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی استان قزوین، در حوزه فرهنگی نیز با تقویت خبرگزاری ایسنا و ایکنا سعی در اثرگذاری و امیدبخشی داشته‌ایم. با ظرفیت‌های این رسانه‌ها در بسیاری از حل مسائل استان مشکل‌گشایی کرده‌ایم و امروز ایسنا و ایکنا در صدر رسانه‌های اثرگذار در استان شناخته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی ضمن اشاره به ظرفیت جهاد دانشگاهی استان قزوین در زمینه انتشارات خاطرنشان کرد: در حوزه نشر دانشگاهی نیز توانسته‌ایم تعامل خوبی با اساتید دانشگاه‌ها برقرار کنیم و کتاب‌هایی علمی و گزین از انتشارات جهات دانشگاهی منتشر شده است که برگ زرینی در کارنامه این نهاد انقلابی محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود به فعالیت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: جهاد دانشگاهی در برگزاری مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی سعی در تعامل با دانشجویان دارد و به قدری عملکرد جهاد دانشگاهی در مناظرات دانشجویی و کرسی‌های آزاداندیشی مطلوب بوده که سازمان صدا و سیما از این نهاد تقاضا کرده تا در برگزاری مناظرات این سازمان در سطوح مختلف و در حوزه‌های گوناگون همراه باشد.

وی‌ با اشاره به اینکه مقرر شده در سال جاری مشاغل خانگی و صاحبان کسب و کارهای خرد از این نهاد انقلابی به صورت خویش‌فرمایی و حقوقی تسهیلات دریافت کنند، تصریح کرد: میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای تسهیلات این بخش ۶۴ میلیارد تومان است که فرآیند آن به زودی اجرایی خواهد شد.

پیله‌چی در ادامه به فعالیت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در سال اخیر ۸ آزمون استخدامی به واسطه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان قزوین برگزار شده است. همچنین مقرر شده بر اساس ظرفیت‌های این مرکز جهاد دانشگاهی به بحث کانون ارزیابی مدیران در دستگاه‌های اجرایی ورود کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در پایان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک مجموعه دانش‌بنیان است که تمام برنامه‌های آن به صورت خودگردان است، این مجموعه یک مجموعه اقتصادی است که سعی دارد پیشگام و پیشرو در حل مسائل استان باشد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha