• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403051409457
  • خبرنگار : 50295

مدیر تجاری‌سازی‌ پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان:

واگذاری زمین به واحدهای‌ فناور و دانش‌بنیان براساس آیین‌نامه‌ها

واگذاری زمین به واحدهای‌ فناور و دانش‌بنیان براساس آیین‌نامه‌ها

ایسنا/زنجان مدیر تجاری‌سازی‌ پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان از واگذاری‌ زمین ۱۵ هکتاری به پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان جهت‌ ساخت‌ مجتمع‌ واحدهای‌ فناور و دانش‌بنیان پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان خبر داد.

حامد سرایی امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد ماه) در بازدید از زمین‌های واگذار شده به پارک علم و فناوری استان زنجان که با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: پس از واگذاری زمین ۱۵ هکتاری با عنوان مجتمع واحدهای فناور و دانش‌بنیان، کارهای مربوط به آماده‌سازی فضا شامل خیابان‌کشی، جدول‌گذاری و أخذ انشعابات مربوطه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: واگذاری زمین واحدهای‌ فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آیین‌نامه‌های مربوطه خواهد بود تا ساخت ساختمان انجام شود و واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این فضا مستقر شوند.

سرایی در مورد علت انتخاب این زمین برای ساخت مجتمع، بیان کرد: استقرار این زمین در ورودی شهر زنجان، مهم‌ترین علت انتخاب آن است. ساخت این مجموعه در ورودی شهر زنجان و به عنوان نماد نوآوری‌ و فناوری و نمایش توانمندی‌های فناوری‌ و نوآوری شهر و استان زنجان خواهد بود.

وی افزود: از دیگر اهداف انتخاب این زمین، استقرار واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در یک مجموعه است؛ تا بتوانند از خدمات و ظرفیت‌های یکدیگر در قالب هم‌افزایی استفاده کنند.

مدیر تجاری‌سازی پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان، در مورد علت فاصله زیاد زمین از شهر زنجان، گفت: علت‌ اصلی انتخاب این زمین ابعاد بزرگ آن است. بر اساس استانداردهای موجود برای پردیس‌های فناوری و نوآوری ابعاد کوچک زمین به دلیل تعداد بالای شرکت‌های متقاضی عضو پارک مناسب نیست.

سرایی با اشاره به نحوه استقرار شرکت‌ها در مجتمع، بیان کرد: بعد از ارزیابی اولیه از بین متقاضیان واگذاری زمین برای استقرار شرکت‌ها بر اساس شرایط و آیین نامه خاصی است.

وی ادامه داد: واحدهای فناور باید طی سه سال بعد از واگذاری زمین ساخت و ساز را بر اساس شیوه‌نامه‌ای که وجود دارد، انجام دهند و اگر نتوانند طی سه سال ساخت و ساز را انجام بدهند، زمین باز پس گرفته شده و به متقاضی دیگر تحویل داده می‌شود.

مدیر تجاری‌سازی پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان در مورد تعداد قطعات قابل واگذاری، گفت: تعداد ۱۰۹ قطعه قابل واگذاری وجود دارد. همچنین تعداد ۱۶ واحد به عنوان کارگاه و آزمایشگاه برای شرکت‌های متقاضی در نظر گرفته شده است.

سرایی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان جزو آخرین پارک‌های تأسیس شده در کشور است و هیچ زمین و ساختمان ملکی نداشته است، یادآور شد: زمین نیم هکتاری واقع در مسیر دانشگاه زنجان، اولین زمین اختصاص داده شده به پارک علم و فناوری استان زنجان است.

وی با بیان اینکه پروژه ساخت زمین نیم‌هکتاری در حال انجام است، اشاره کرد: پروژه مذکور تحت‌ عنوان کارخانه نوآوری و ساخت اول است.

مدیر تجاری‌سازی پارک‌ علم‌ و فناوری‌ استان‌ زنجان در بیان علت ساخت کارخانه نوآوری و ساخت اول، خاطرنشان شد: برای کاهش هزینه بالای ساخت نمونه اولیه برای شرکت‌های فناور،‌ این واحدها را در یک مکان جمع کرده تا بتوانند از خدمات سایر واحدها استفاده کنند.

وی افزود: کارخانه نوآوری ساخت اول شامل ۱۰ غرفه است که ۱۰ مجموعه در آنجا مستقر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha