• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403051409445
  • خبرنگار : 50535

گزارش ایسنا از جلسه‌ی علنی شورای شهر،

کاهش بار ترافیک با احداث میدان میوه و تره‌بار شرق تبریز

کاهش بار ترافیک با احداث میدان میوه و تره‌بار شرق تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی در دویست و پنجمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر تبریز لوایح شهرداری در خصوص شهروندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

علیرضا نوای باغبان، عضو شورای شهر در این جلسه ضمن محکوم کردن ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه و عرض تسلیت شهادت وی به تمامی مسلمانان، اظهار کرد: به هیئت رئیسه‌ی جدیدی که امروز انتخاب شدند تبریک گفته و برای آقای شهرام دبیری که به عنوان معاون پارلمان رئیس جمهور انتخاب شدند، آرزوی توفیق دارم.

وی ادامه داد: لایحه‌ی مطرح شده مسئله‌ی مشخصی است، در سه راهی بهشتی واقع در خیابان قره باغی، فردی به نام محمد پولادی ۴ واحد مسکونی که مساحت هر طبقه‌ی آن ۴۰ متر است به واحد خدماتی تبدیل کرده است و در سال ۱۴۰۱ شهرداری از بابت تغییر کاربری یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان برآورد هزینه کرده است و این فرد نتوانسته این مبلغ را واریز نماید و این مسئله سال ۱۴۰۳ طول کشیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ مبلغ تعیین شده بروزرسانی شده و مقدار سه میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان مشخص شده است، این فرد سال ۱۴۰۱، ۳۰۰ میلیون تومان از مقدار تعیین شده را پرداخت کرده بود با که برآورد روز مبلغ مابقی ۲ میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان شده است.

نوای باغبان تایید کرد: در کمیسیون تعیین شده تا۳۰۰ میلیون تومان به فرد بدهی داده شده و مبلغ باقی مانده نیز تقسیط شود و این لایحه در کمیسیون تایید شد.

نیازی به بروزرسانی پرونده‌ی جاری نیست

 حکیمه غفوری نیز در ادامه‌ی جلسه ضمن آرزوی توفیق برای هیئت رئیسه‌ی جدید شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: بنده سوالی در این خصوص دارم که قبلا هم این اتفاق افتاده است، وقتی که فرد سال ۱۴۰۱ پرونده‌ای در راستای پرداخت عوارض باز کرده و تاکنون پروندی‌ وی ادامه داشته یعنی پرونده‌ی جاری است پس لزومی برای بروزرسانی پرونده‌ی جاری نیست.

باغبان در پاسخ به سوال غفوری، عضو شورای شهر، افزود: مسئله این است که عوارض باید به نرخ روز باید پرداخت شود، اگر این فرد مابقی مبلغی که باید پرداخت می‌کرد را تعیین تکلیف می‌کرد نیازی به بروزرسانی رسانی پرونده نبود.

وی افزود: آقای پولادی برای مبلغ باقی مانده هیچ‌گونه تعیین تکلیفی نکرده و فقط مقداری را علی الحساب پرداخت کرده است، اگر این مبلغ باقی مانده را بروزرسانی نکنیم، برخی بدون تعین تکلیف مقداری از مبلغ بدهی خود را پرداخت کرده و مابقی را برای زمان دیگری رها می‌کنند چون می‌دانند بروزرسانی نخواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: اگر این پرونده تعیین شده بود ما بروزرسانی نمی‌کردیم اما تعیین تکلیف نشده پس لازم است تا اخذ مبلغ با بروزرسانی انجام گیرد.

شهرام دبیری، اظهار کرد: بهتر است که هنگام دریافت مبلغ برای چنین موضوعاتی همان ابتدا نحوه‌ی پرداخت مبلغ تعیین تکلیف شود تاهم شهروندان به سختی نیفتند و هم برای بعدها مسئله‌ای ایجاد نشود.

روح الله رشیدی در این خصوص افزود: این موضوع بهانه‌ی خوبی برای بیان مسائلی که اخیرا پیش آمده است، موضوعاتی که در منطقه‌ی ۱۰ مطرح شده است که‌ چندین مورد بوده که فقط یکی از آن‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: فرصت خوبی است تا هم در کمیسیون برنامه و بودجه و هم کمیسیون‌ حقوقی راه حلی برای حل این موضوعات ارائه شود، موضوعی دیگر نیز وجود دارد که فرد مبلغ بدهی خود را پرداخت کرده و تعیین تکلیف هم شده و مابقی بدهی‌اش تقسیط شده است، مبنای عوارض تغییر کرده تا زمانی که مصوبه‌ی شورا به دست فرد برسد گفته شده است که مبلغ معین شده تغییر یافته است.

کاهش بار ترافیک با احداث میدان میوه و تره‌بار شرق تبریز

دبیری تاکید کرد: بنده به حل اختلافات رفتم که گفته شد موضوع هبه تاثیری ندارد و این موضوع تغییر مبلغ عوارضی پس از معین شدن مبلغ موردنظر لغو شد، مگراینکه شهرداری عمل نکند.

غفوری بیان کرد: خواهشمندم هیئت رییسه با ابلاغ نامه‌ای برای این‌گونه موارد کمیاب اجازه‌ی دسترسی دهد زیرا اگر این‌ چنین نشود، مردم با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

وی بیان کرد: در سیستم طوری طراحی شود، هر پرونده‌ای که تعیین تکلیف می‌شود برمبنای همان مبلغ مشخص شده عوارض خود را پرداخت کنند.

رشیدی عنوان کرد: از کنار این چنین موضوعاتی به راحتی نگذرید، مردم سراین موضوعات خیلی علاف می‌شوند، این موارد به اندازه‌ی کل مصوبات شورا هم برای شهروندان وهم شهرداری ارزش دارد، اگر شهرداران منطقه با مشکل معینی روبرو هستند برای اصلاح آن پیشنهاد دهند و پیشنهادی برای تعرفه و سیستم داشته باشند تا مشکلات مردم حل شود این که سیستم به صورت موردی برای برخی افراد حق دسترسی دهد موجب بی‌نظمی می‌شود.

در پایان این لایحه با ۱۲ رای موافق تصویب شد

کمک به مساجد باید یکسان باشد

لایحه شهرداری تبریز در خصوص مساعدت مالی اهدا مبلغ عوارض ۳ باب تجاری درخواستی هئیت امنا مسجد حاجی رستم بیگ (المهدی) واقع در خیابان سرباز شهید خیابان شهید طاهری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب شد.

علیرضا نوای باغبان، در این خصوص گفت: هم زمان مساجد مختلف دیگر هم هستند که پرونده آنان به ماده ۱۰۰ ارسال شده و رای نهایی در حال ابلاغ است.

وی ادامه داد: نباید تصمیم گیری درباره مساجد متضاد باشد و شورا در این خصوص باید باهمکاری اداره اوقاف ضوابط و قوانین تعریف کند و در نهایت به تفاهم نامه ای برسیم که تصمیم درباره کمک به مساجد متفاوت نباشد.

احد صادقی با اشاره به پیش بینی در تعرفه عوارض محلی گفت: در موسسه های خیریه، هیئت ها و مساجد مختلف تفاوت های وجود دارد و در بحث موضوعات اجتماعی کمک های باید صورت بگیرد، چرا که کارنامه و عملکرد برخی موفق تر است و منطق ایجاب می کند که کمک بیشتری شود.

لایحه تجویز عقد قرارداد اجرای فاز اول میوه وتره بار شرق تبریز تصویب شد

علیرضا نوای باغبان در خصوص لایحه تجویز عقد قرارداد اجرای فاز اول مشارکتی شهردار تبریز با آقای غلامرضا اتکالی برای احداث مجموعه چند منظوره میادین عرضه محصولات کشاورزی و صنایع جانبی شرق تبریز، گفت: این یک لایحه مهم است که قرارداد آن در شورا تصویب نشده اما نزدیک ۱۰ سال است که این پروژه شروع شده و خوشبختانه بدون تعارض طرفین پیش رفته است.

باغبان ادامه داد: لازمه‌ی راه‌اندازی این میدان در منطقه شرق تبریز مدیریت است. میدان فعلی موجود در غرب تبریز هم دارای مشکلاتی است که نیاز به بررسی دارد.

وی بیان کرد: اکثر میوه‌های تبریز از طریق شرق به غرب انتقال داده می‌شود و همین فعل و انفعالات باعث ایجاد فشار بر روی زیرساخت‌های شهر می‌شوند.

وی تصریح کرد: شهرداری را موظف می‌کنیم که طبق قرارداد این مجموعه را راه اندازی کند. شاید شهرداری بخواهد سهم خود را به فروش برساند و در این باره تاکید ما بر این است که مبلغ عایده از فروش سهم شهرداری در این مجموعه به اصلاح و مسیرگشایی میدان میوه و تره بار غرب اختصاص یابد.

رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: احداث این مجموعه می‌تواند خیلی از مشکلاتی که به سبب انتقال میوه ها از شرق به غرب و بلعکس رخ می‌دهد را حل و فصل کند. 

وی بیان کرد: کنستانتره میوه و دیگر موارد مربوط به این حوزه در تبریز وجود ندارد اما در برنامه این مجموعه به چشم می‌خورد.

در نهایت لایحه تجویز عقد قرارداد اجرای فاز اول مشارکتی شهردار تبریز با آقای غلامرضا اتکالی برای احداث مجموعه چند منظوره میادین عرضه محصولات کشاورزی و صنایع جانبی شرق تبریز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

لزوم ساماندهی تاکسی‌های فرودگاهی

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم ساماندهی تاکسی‌های فرسوده تاکید کرد.

کاهش بار ترافیک با احداث میدان میوه و تره‌بار شرق تبریز

سیدکاظم زعفرانچی‌لر در این جلسه طی تذکری اظهار کرد: فرودگاه‌ها دروازه‌های ورود و خروج مهم هر کشور بوده و از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و گردشگری حائز اهمیت هستند.

وی ادامه داد: هفته‌ی گذشته مسافرانی به تبریز از کشورهای خارجی داشتم که خواستم برایشان تاکسی بگیرم به هر تاکسی که گفتیم گفتند کولر نداریم و یا مشکلات دیگر. تاکسی‌های فرودگاهی از لحاظ تعداد خودرو، وضعیت ظاهری خودرو و رانندگان و نوع برخورد آن‌ها.. قابل تأمل بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: تعرفه دریافتی تاکسی‌های فرودگاهی متفاوت‌تر از تاکسی‌های درون شهری است اما باوجود دریافت هزینه‌ی بالا حتی خدمات پیش پا افتاده را نیز ارائه نمی‌دهند. زعفرانچی‌لر تاکید کرد: از هیئت رئیسه جدید شورای می‌خوام تا به این موضوع ورود کرده و ساماندهی تاکسی‌های فرودگاهی را در دستورکار خود قرار دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۱۵ ۱۳:۳۲

آقایون مهندس مشکل ترافیک اونجا اگه به میدون تره بار ربطی داره ، پس چرا ظهر به بعد ترافیک راه میفته ؟؟؟ مشکل ترافیک اون معبر از ایستگاه رواسان هستش که هرکی از راه میرسه اونجا نگه میدارن