• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۵
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403051409424
  • خبرنگار : 71661

«هیچ نقطه امنی نیست»؛ اسرائیلی‌ها به دنبال پناهگاه می‌گردند

«هیچ نقطه امنی نیست»؛ اسرائیلی‌ها به دنبال پناهگاه می‌گردند

رژیم صهیونیستی در حالی با اقدامات تحریک‌آمیز خود به تنش‌ها منطقه دامن می‌زند که اسرائیلی‌ها می‌دانند در صورت وقوع جنگ، هیچ نقطه امنی در اراضی اشغالی وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی در مقاله‌ای به وضعیت بحرانی اراضی اشغالی در آستانه درگیری احتمالی با حزب‌الله لبنان پرداخت و گزارش داد شهروندان اسرائیلی احساس می‌کنند برای آن‌ها هیچ نقطه‌ امنی در اراضی اشغالی وجود ندارد.

به گزارش فایننشال تایمز، ماه‌هاست که پهپادهای حزب‌الله لبنان بر فراز حیفا دیده می‌شوند و با عبور از خطوط دفاعی رژیم صهیونیستی، اطلاعاتی از اهداف احتمالی جمع‌آوری می‌کنند. این پهپادها از مکان‌های مهمی مانند بزرگ‌ترین بندر اراضی اشغالی، سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین و حتی دفاتر فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر نقشه‌برداری کرده‌اند.

«هیچ نقطه امنی نیست»؛ اسرائیلی‌ها به دنبال پناهگاه می‌گردند
حمله راکتی حزب‌الله به حیفا در ۲۰۰۶

زخم باز جنگ ۲۰۰۶ و آمادگی برای ویرانی مضاعف

حیفا، سومین شهر بزرگ اراضی اشغالی است که هنوز آثار جنگ ۲۰۰۶ با حزب‌الله را بر خود دارد؛ جنگی که در آن صدها راکت حزب‌الله بر نواحی شمالی اراضی اشغالی فرود آمد و خسارات فراوانی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد. شهردار حیفا برای آماده‌سازی در برابر حملات احتمالی، پناهگاه‌های عمومی بمباران را آماده کرده است. بیمارستان‌ها نیز در وضعیت آماده‌باش هستند و بیمارستان «رامبام» یک پارکینگ زیرزمینی عظیم را به یک واحد درمانی اضطراری تبدیل کرده است. برخی شهروندان هم با ذخیره‌سازی آب و باتری در خانه‌های خود، برای وضعیت اضطراری آماده می‌شوند.

این رسانه با اشاره به اینکه درگیری‌های حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ خسارات فراوانی به رژیم اشغالگر وارد کرد و صهیونیست‌ها را از خانه‌های خود فراری داد، هشدار داد زرادخانه کنونی حزب‌الله بسیار بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر از توان این کشور در سال ۲۰۰۶ است.

رژیم صهیونیستی که در ۹ ماه گذشته در جنوب با حماس درگیر بوده اکنون برای یک درگیری احتمالی گسترده در مرز شمالی آماده می‌شود و این در حالی است که حزب‌الله رقیبی بسیار قدرتمندتر و مجهزتر از حماس است. حملات حزب‌الله به مواضع رژیم اشغالگر در نواحی شمالی اراضی اشغالی به آوارگی بیش از ۷۰ هزار صهیونیست منجر شده که فشار را بر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تشدید کرده‌اند.

«هیچ نقطه امنی نیست»؛ اسرائیلی‌ها به دنبال پناهگاه می‌گردند
اعتراض جهانی به ترور شهید هنیه

رد خون شهدای مقاومت

به گزارش رسانه انگلیسی، رژیم صهیونیستی از فاجعه‌بار بودن جنگ با حزب‌الله آگاه است، اما با این حال در آخر هفته گذشته «فواد شکر» یک فرمانده ارشد حزب‌الله را در بیروت به شهادت رسانده و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را نیز که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران به تهران آمده بود، ترور کرد. این رویدادها صلح شکننده میان طرفین را برهم زده‌ است.

حزب‌الله وعده داده که برای شهادت فرمانده ارشد خود، انتقامی سخت خواهد گرفت. ایران نیز رژیم اشغالگر را به خونخواهی شهید هنیه تهدید کرده است. به گزارش فایننشال تایمز، این تهدیدها نشان‌دهنده بالا بودن احتمال انتقام محور مقاومت از رژیم صهیونیستی است و ممکن است پای حیفا را به جنگ باز کند.

ایالات متحده ناوهای جنگی خود را به منطقه اعزام کرده و رژیم صهیونیستی ضمن بسیج نیروهای خود، تهدید به مقابله به مثل کرده است. به گزارش رسانه انگلیسی، اگر جنگی درگیرد، گستردگی آن در دهه‌های اخیر بی‌سابقه خواهد بود.

«هیچ نقطه امنی نیست»؛ اسرائیلی‌ها به دنبال پناهگاه می‌گردند
تجمع مخالفان نتانیاهو در تل‌آویو

هیچ نقطه امنی در اسرائیل نیست

یک شهروند اسرائیلی می‌گوید هیچ جای امنی برای پناه گرفتن ندارد. او به فایننشال تایمز می‌گوید: «دقیقا همان‌طور که هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد، احساس می کنم در حال حاضر هیچ مکانی هم در اسرائیل امن نخواهد بود.»

به گزارش رسانه انگلیسی، شهرهای تحت کنترل رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی برای جنگ آماده می‌شوند و در این میان تنها نکته امیدبخش این است که دستگاه‌های امدادی با کمبود نیرو مواجه نخواهند شد. به گفته یک شهروند اسرائیلی، دلیل این امر این است که تقریبا تمامی خطوط هوایی پروازهای خود به اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند. او می‌گوید: «خطوط هوایی به‌جای ما تصمیم گرفته‌اند. حالا دیگر هیچ راهی برای فرار از اسرائیل وجود ندارد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha