• یکشنبه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403051409414
  • خبرنگار : 50300

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان:

آماده توسعه همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها با جهاد دانشگاهی هستیم

آماده توسعه همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها با جهاد دانشگاهی هستیم

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: فنی و حرفه‌ای آماده توسعه همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها با جهاد دانشگاهی است.

شهرام ملایی هزاروندی در آیین افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی که امروز، ۱۴ مردادماه در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش مهارت است و دو هدف مهم آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت و دیگری توانمندسازی نیروی کار در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و... را برعهده دارد.

نیروی متخصص هیچ وقت بیکار نمی‌ماند

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه نیروی متخصص هیچ وقت بیکار نمی‌ماند، افزود: آموزش‌ها به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم می‌شوند. در نظام آموزش رسمی مخاطب دانش‌آموز و دانشجو است اما مخاطب آموزش غیررسمی، ۱۹ گروه هدف از جمله کودکان کار، معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، سربازان، اتباع خارجه، دانش‌آموختگان، عشایر روستاییان و افراد کارجو و... است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای نزدیک به ۱۲ هزار استاندارد آموزشی شغلی تدوین کرده است و تمامی آموزش‌ها بر اساس مشاغل ارایه می‌شوند.

ملایی‌هزاروندی عنوان کرد: برخلاف آموزش رسمی، گواهینامه فنی و حرفه‌ای جایگاه بین‌المللی دارد چون سازمان فنی و حرفه‌ای عضو سازمان جهانی کار است و بر این اساس گواهینامه‌ها را تدوین می‌کند و از سویی تنها مرجع تعیین صلاحیت حرفه‌ای، سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اهمیت احداث مراکز جوارکارگاهی گفت: صنایعی از جمله نفت، حفاری و فولاد مراکز جوار تاسیس کرده‌اند چرا که اهمیت توانمندسازی و بروز رسانی نیروی کار زیاد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های این سازمان گفت: در حال حاضر، ۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد ماموریت فنی و حرفه‌ای را با رویکرد توسعه بخش غیر دولتی انجام می‌دهند. حدود ۳۵ درصد از آموزش‌ها تنها در بخش دولتی انجام می‌شود که عمدتا مربوط به حرفه‌های تخصصی و خاص است.

نداشتن مهارت، یکی از معضلات دانش‌آموختگان است

ملایی‌هزاروندی با اشاره به اهمیت توانمندسازی دانشجویان عنوان کرد: یکی دیگر از مراکز مهم، مراکز مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها است. یکی از معضلات دانش آموختگان نداشتن مهارت است و فنی و حرفه‌ای پل ارتباط دانشگاه و صنعت است و می‌تواند در این زمینه نقش آفرین باشد. با توجه به اهمیت توانمندسازی دانشجویان، دوره‌های آموزشی با استانداردهای مورد تایید وزارت علوم تدوین شده که هر دوره، ۳۰ ساعت مهارت‌آموزی است و دانشجو می‌تواند ۵۳۰ ساعت دوره مهارت‌آموزی که معادل ۲۴ واحد درسی است را بگذراند.

وی ادامه داد: بخشی از مهارت‌آموزی تکلیفی است که بر عهده بخش صنعت است. نهضت مهارت‌آموزی زمانی محقق می‌شود که همه متولیان کنار هم باشند.

ملایی‌ هزاروندی گفت: با توجه به سوابق درخشان سازمان جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش، افتتاح مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان می‌تواند موجب توسعه بیش از پیش مهارت آموزی دانشجویان و دانش آموختگان شود.

وی ضمن تبریک سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: فنی و حرفه‌ای آماده توسعه همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها با جهاد دانشگاهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha